More stories

Premium

Talpa Network lanceert creatieve hub voor mediabureaus en adverteerders

Talpa Network heeft zijn creatieve afdelingen, onder andere LINDA.hetbureau en het vorig jaar aangetrokken Brand New Telly, samengevoegd tot het Bureau. Het nieuwe creatieve powerhuis gaat (onder de vleugels van Talpa Media Solutions) zowel mediabureaus en adverteerders als de eigen mediamerken bedienen.

Online marketing

Irfan van Ewijk (Woov): ‘Het belangrijkste in digital marketing is om ook jongeren te begrijpen’

Tijdens Emerce Direct Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Irfan van Ewijk van Woov over digital marketing bij jongeren. 

Online marketing
Premium

Spotify exclusief sponsor van League of Legends-events

Spotify heeft zijn eerste wereldwijde sponsorcontract getekend om zijn bereik en zichtbaarheid te vergroten. Het betreft een deal met Riot Games voor League of Legends.

Online marketing
Premium

Schoenenketen Scapino start samenwerking met Youtuber Bibi

Schoenenketen Scapino, met 170 winkels door heel Nederland, is een samenwerking gestart met YouTube-ster Bibi. De 12-jarige Bibi heeft honderdduizenden jonge fans die haar doe-het-zelfideeën, vlogs en uitdagingen volgen op sociale media.

Online marketing
Premium

TikTok groeit in Nederland tot 4,5 miljoen gebruikers

Het aantal actieve gebruikers van TikTok in Nederland is sinds mei van dit jaar met een miljoen gestegen tot 4,5 miljoen. Tieners zijn niet meer de grootste gebruikersgroep.

Media

People-based marketing en manieren om de juiste doelgroep te vinden 

People-based marketing start bij het leren kennen van je klanten, gebruikers of fans (in vervolg: klanten). Maar hoe start je zoiets op?

Online marketing
Premium

Hashtag al dertien jaar oud

Twitter vierde zondag de dertiende verjaardag van de #hashtag. In de afgelopen jaren groeide het welbekende ‘hekkie’ uit tot wereldwijd fenomeen.

Twitter/X
Premium

Out of Home: ‘2020 is verloren jaar’

De Out of Home markt krabbelt weer op na de versoepeling van de maatregelen rond COVID-19. Gedurende de zomerperiode hebben […]

Online advertising

Daan Vrijsen (Abovo Media): ‘Klanten willen steeds meer inzicht in de effecten van hun campagnes’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Daan Vrijsen van Abovo Media over de wens van klanten om meer inzicht in de effecten van hun lopende campagnes te krijgen.

Online marketing
Premium

Oprichters kopen Scoupy terug van DPG

Marketingplatform Scoupy is terug bij zijn oprichters, onder wie Valentijn Bras. Uitgever DPG verkoopt de activiteiten van Scoupy voor een onbekend bedrag aan Effective Media & Marketing.

Online marketing

Server-side tracking & tag management, hype of toekomst?

Nu Google Tag Manager server-side (beta) is gelanceerd, gaat de populariteit van server-side tag management en daarmee server-side tracking naar alle waarschijnlijkheid toenemen.

Online marketing

Hoe gebruik je online conventies?

Wist je dat bij treinen de eerste klas aan de buitenkant kenbaar zijn gemaakt door een streep onder of boven het raam? Erg handig als je je positie wilt bepalen.

Online marketing

Zeven marketinglessen uit 2020

Elke crisis biedt kansen. Wisten je dat WhatsApp, Uber en Slack allen in 2009 tijdens het hoogte-/dieptepunt van de vorige crisis zijn opgericht?

Online marketing

Breng structuur en continuïteit in je salesproces

Is het structureel genereren van leads die moeten leiden tot pijplijn en business een terugkerende uitdaging? Richt dan je salesproces beter in.

Marketing

Marketing in crisistijd

Het marketingbudget lijkt het ideale potje om op te bezuinigen tijdens een crisis. Vorige crises laten echter zien dat dat […]

Online marketing