More stories

Premium

Hillenaar Outdoor focust op digitale masten, gaat abrinetwerk verkopen

Hillenaar Outdoor slaat een nieuwe weg in, naar eigen zeggen als gevolg van de coronacrisis. Het bedrijf wil zich volledig richten op digitale reclamemasten langs snelwegen. Naast de twaalf huidige masten in het portfolio komen er op korte termijn vier bij.

Online advertising
Premium

Fragmenten Harry Potter uit luidsprekers metro Amsterdam

Reizigers in de Amsterdamse metrostations Wibautstraat, Weesperplein, Waterlooplein, Nieuwmarkt en Centraal Station horen vandaag een fragment uit Harry Potter en de Steen der Wijzen, ingesproken door actrice Jouman Fattal voor luisterboekenplatform Storytel. Het is de eerste keer dat de luidsprekers op de stations voor een dergelijke activatie gebruikt worden.

Online advertising
Premium

Miele vestigt digitale hub in Zuidas

Elektronicamerk Miele heeft zijn ‘digitale hub’ geopend op de Zuidas in Amsterdam. Het Duitse bedrijf verkoos Amsterdam boven Berlijn, Stockholm en Londen voor het zogeheten Miele X, weet het FD.

Marketing
Premium

‘Marketeers niet klaar voor volgende digitale stap’

Slechts een op de vijf marketingteams hebben alle cruciale digitale expertises in huis. De rest huurt dat in, al wil een aanzienlijk deel die vaardigheden liever insourcen. De grootste drempel: gebrek aan mensen en kennis binnenshuis.

Marketing
Premium

Buitenreclame exploitant JCDecaux biedt meer inzicht in bezoekersverkeer

Buitenreclame exploitant JCDecaux maakt het per 1 juli mogelijk meer inzicht te krijgen in het verkeer rondom zijn digitale schermen. Daartoe werkt het bedrijf samen met Resono.

Marketing

Campagnepanel: ‘Fantastisch en fantastischer’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een campagne van Reporters without Borders in Minecraft over persvrijheid en censuur omzeilen. 

Online marketing

Zo is Philips tot een volwassen martech-stack gekomen

Met een steeds veranderend aanbod van duizenden marketingtools is het creëren van een volwassen martech-stack voor veel organisaties een grote uitdaging.

Online marketing

Spotify test nieuw advertentieformaat in app

Spotify test een nieuw advertentieformaat voor podcasts. Gebruikers kunnen in de app meteen reageren op een aanbod van sponsors en worden dus niet aangemoedigd om een coupon te gebruiken op een externe website.

Online advertising
Premium

BvA dringt bij Facebook aan op zelfregulering

De Bond van Adverteerders heeft in een gesprek met Facebook Nederland aangedrongen op zelfregulering. BvA is een van de oprichters van de Stichting Reclame Code. Daarin spreken alle belanghebbenden in de reclame-industrie gedragscodes af, die bijdragen aan het vertrouwen in media en reclame.

Facebook

Negen video’s over sales die je op weg helpen in 2020

Wanneer heb je als marketeer voor het laatst een video over sales gekeken? Naast de bekende zaken waar een marketeer zijn kennis over moet bijhouden, is het ook belangrijk om inzicht te krijgen in het salesproces. Na het zien van deze 9 inspirerende videos over sales, mag je jezelf met recht een ‘smarketeer’ noemen.

Dialogue Marketing

Mark Appel (CM.com) ‘Wat moet ik met conversational marketing?’

Mark Appel is chief marketing officer bij CM.com en heeft al twintig  jaar ervaring in de marketing bij bedrijven als Exact, Twinfields en Apple.

Online marketing

Nieuwe digitale verdienmodellen voor de creatieve industrie

Digitale transformatie was voor een lange tijd het gesprek in de boardrooms van corporate Nederland. Sinds dit jaar kan echter geen enkel bedrijf er nog omheen.

Digital Transformation
Premium

Specialist in marketplaces Nakoa naar Nederland

De Duitse specialist in marketing op marketplaces Nakoa start deze zomer activiteiten op in Nederland.

Marketplaces
Premium

Nieuwe marketplace Takeaway.com voor digitalisering restaurants

Just Eat Takeaway.com laat een nieuw B2B e-commerceplatform bouwen voor restaurants. Vanuit deze omgeving kunnen ondernemers inkopen bij leveranciers doen.

E-commerce
Premium

TikTok for Business zet bureaus buitenspel

Met de opening van TikTok for Business wil het bedrijf zijn podium delen met merken. Anders dan bij andere socialbedrijven houdt TikTok zelf veel controle en hebben marketingbureaus weinig in de melk te brokkelen met campagne- en optimalisatiewerk.

Online marketing