More stories

Ouderen ontdekken online, vooral boodschappen en elektronica

De huidige crisis brengt ons namelijk een compleet andere dynamiek in consumentenbestedingen met zich mee.

Marketing

Jongeren zijn corona-inhakers in reclame moe

Onder jongeren is de behoefte aan nieuws over het coronavirus flink gedaald. En bijna de helft vindt dat organisaties misbruik maken van de situatie om het eigen imago te verbeteren. Dat blijkt uit onderzoek van MediaTest onder bijna vijfhonderd jongeren.

Online advertising

Geringe groei voor videoreclame in VS in 2020

De anders zo explosieve markt voor videoreclame zal in de VS maar heel weinig groeien doordat in het tweede kwartaal de vraag met 5,2 procent afneemt. Dat verwacht eMarketer.

Marketing

‘Breed draagvlak voor tv-reclames tijdens coronacrisis’

Onder Nederlanders is een breed draagvlak voor tv-reclames tijdens de coronacrisis. Dat blijkt uit onderzoek dat Screenforce heeft laten uitvoeren door marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel.

Online advertising

Houd je vast aan dé negen digital marketingtrends van 2020

Hoewel het coronavirus voor onzekere tijden heeft gezorgd en veel verschuiving heeft veroorzaakt, blijven de primaire digitale kanalen die marketeers gebruiken ongewijzigd. Daarentegen zijn de online marketingkanalen belangrijker dan ooit. Criteo heeft een onderzoek uitgevoerd naar de negen belangrijkste marketingtrends van 2020. Het resultaat is dit eBook. Het eBook is gebaseerd op inzichten van negenhonderd marketeers wereldwijd en hun visie op het besteden van hun marketingbudgetten.

Influencer marketing
Premium

Mark Appel CMO van CM.com

De voormalig marketingdirecteur van Exact Software gaat aan de slag bij CM.com als CMO, een positie die daar nog niet bestond.

Venture
Premium

Roos Tabak nieuwe CEO Abovo Media en Maxlead

Roos Tabak is per 30 maart aangesteld als nieuwe CEO van mediabureau Abovo Media en online marketingspecialist Maxlead.

Venture

Succesvolle brand awareness: de impact van kleurgebruik

Wanneer je branding consistent en makkelijk te herkennen is, voelen je klanten zich sneller aangetrokken tot je merk.

Online marketing
Premium

Marketeers op zoek naar richting en inspiratie in veranderd marketinglandschap

Een onderzoek onder marketingprofessionals door Platform Innovatie in Marketing (PIM) laat zien dat er door de coronacrisis extra behoefte is […]

Coronacrisis

De geheimen van een effectieve A/B-test

Hoe blijf jij in deze uitdagende periode vooroplopen? In tijden waarin we zijn aangewezen op digitale kanalen, is het zaak deze te optimaliseren en optimaal te benutten. Een effectieve A/B-test kan helpen om je conversieratio te verhogen. Maar, waar begin je?

Online marketing

De onmisbare waarde van Integrated Testing – deel II

Voor marketeers zijn client-side A/B testing tools als Optimizely, Google Optimize, VWO, etc. belangrijke middelen om een website data-driven te optimaliseren.

Online marketing

De onmisbare waarde van Integrated Testing

Voor marketeers zijn client-side A/B testing tools als Optimizely, Google Optimize, VWO, etc. belangrijke middelen om een website data-driven te optimaliseren.

Online marketing

Crisis website statistieken: wat zeggen de cijfers?

Het online gedrag en de gewoonten van internetgebruikers is flink anders tijdens de coronacrisis. Wie zijn de winnaars en de verliezers?

Online marketing
Premium

Zalando ziet tijdelijk af van verkoopcommissies

Winkeliers in Nederland en Duitsland hoeven tot eind mei geen verkoopcommissies te betalen voor het verkopen van kleding via Zalando.

Marketplaces
Premium

Vleeswinkel Bollensteak.nl van niche naar landelijk

Online Vleeswinkel Bollensteak.nl heeft zich, door de overval van het coronavirus, in een vloek en zucht ontwikkeld van een niche shop voor bbq-fanaten in een landelijk opererende vleeswinkel voor gezinsmaaltijden.

Food