More stories

B2B influencer marketing is de sleutel tot het genereren van new business 

Wat influencers zijn voor B2C merken, zijn thought leaders voor de zakelijke markt: merkenbouwers en lead generators. Doe er dan ook wat mee.

Online marketing

Bereid je voor op een wereld zonder cookies

Google roept dat third-party cookies in 2022 niet meer bestaan en wat betreft Apple zijn ze al dood. Meten is weten, ook binnen de online marketing.

Online marketing

De aanpak voor Integrated Testing 

In dit laatste deel lees je hoe Integrated Testing deze beperkingen wegneemt en meer mogelijkheden biedt om elke aanpassing op de website te valideren.

Online marketing

Zo kies je in vijf strategische stappen de beste marketingtechnologie 

Het kiezen van een nieuwe marketingtechnologie vraagt dan ook om een goed doordacht en uitgevoerd selectieproces. Waar begin je?

Online marketing

Ouderen ontdekken online, vooral boodschappen en elektronica

De huidige crisis brengt ons namelijk een compleet andere dynamiek in consumentenbestedingen met zich mee.

Marketing

Jongeren zijn corona-inhakers in reclame moe

Onder jongeren is de behoefte aan nieuws over het coronavirus flink gedaald. En bijna de helft vindt dat organisaties misbruik maken van de situatie om het eigen imago te verbeteren. Dat blijkt uit onderzoek van MediaTest onder bijna vijfhonderd jongeren.

Online advertising

Geringe groei voor videoreclame in VS in 2020

De anders zo explosieve markt voor videoreclame zal in de VS maar heel weinig groeien doordat in het tweede kwartaal de vraag met 5,2 procent afneemt. Dat verwacht eMarketer.

Marketing

‘Breed draagvlak voor tv-reclames tijdens coronacrisis’

Onder Nederlanders is een breed draagvlak voor tv-reclames tijdens de coronacrisis. Dat blijkt uit onderzoek dat Screenforce heeft laten uitvoeren door marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel.

Online advertising

Houd je vast aan dé negen digital marketingtrends van 2020

Hoewel het coronavirus voor onzekere tijden heeft gezorgd en veel verschuiving heeft veroorzaakt, blijven de primaire digitale kanalen die marketeers gebruiken ongewijzigd. Daarentegen zijn de online marketingkanalen belangrijker dan ooit. Criteo heeft een onderzoek uitgevoerd naar de negen belangrijkste marketingtrends van 2020. Het resultaat is dit eBook. Het eBook is gebaseerd op inzichten van negenhonderd marketeers wereldwijd en hun visie op het besteden van hun marketingbudgetten.

Influencer marketing
Premium

Mark Appel CMO van CM.com

De voormalig marketingdirecteur van Exact Software gaat aan de slag bij CM.com als CMO, een positie die daar nog niet bestond.

Venture
Premium

Roos Tabak nieuwe CEO Abovo Media en Maxlead

Roos Tabak is per 30 maart aangesteld als nieuwe CEO van mediabureau Abovo Media en online marketingspecialist Maxlead.

Venture

Succesvolle brand awareness: de impact van kleurgebruik

Wanneer je branding consistent en makkelijk te herkennen is, voelen je klanten zich sneller aangetrokken tot je merk.

Online marketing
Premium

Marketeers op zoek naar richting en inspiratie in veranderd marketinglandschap

Een onderzoek onder marketingprofessionals door Platform Innovatie in Marketing (PIM) laat zien dat er door de coronacrisis extra behoefte is […]

Coronacrisis

De geheimen van een effectieve A/B-test

Hoe blijf jij in deze uitdagende periode vooroplopen? In tijden waarin we zijn aangewezen op digitale kanalen, is het zaak deze te optimaliseren en optimaal te benutten. Een effectieve A/B-test kan helpen om je conversieratio te verhogen. Maar, waar begin je?

Online marketing

De onmisbare waarde van Integrated Testing – deel II

Voor marketeers zijn client-side A/B testing tools als Optimizely, Google Optimize, VWO, etc. belangrijke middelen om een website data-driven te optimaliseren.

Online marketing