Saskia Wagenmakers nieuwe voorzitter van IAB Nederland
Nathalie Peters stapt per 11 maart aanstaande op als voorzitter van belangenorganisatie IAB Nederand en geeft het roer over aan Saskia Wagenmakers.
Nathalie Peters stapt per 11 maart aanstaande op als voorzitter van belangenorganisatie IAB Nederand en geeft het roer over aan Saskia Wagenmakers.
Webwinkel Otto.nl schakelt de technologie van Insider in om zijn online aanbod te personaliseren.
Na wat kleine updates in Safari kondigde Google onlangs gelukkig aan dat third party cookies binnen nu en twee jaar zullen verdwijnen. Wat betekent dit voor tech partijen, adverteerders en natuurlijk consumenten?
Technologiebedrijf Flowbox heeft 7,5 miljoen euro venture capital opgehaald bij Viking Venture en steekt het geld in verdere Europese uitbreiding.
Om de marktpositie van haar ruim 300 winkels te verbeteren en online meer klanten aan zich binden, is de supermarktcoöperatie Coop in zee gegaan met ID Factory voor de online positionering en e-commerce strategie.
De CEO van Merkle in Nederland, Jos van Loo, verlaat het bedrijf per 1 april aanstaande en wordt niet opgevolgd. Ook de CCO en hoofd HR oriënteren zich op hun toekomt, omdat hun rollen in het lokale bedrijf overbodig worden.
De doelgroep ‘moeders’ wordt nog regelmatig vergeten. Zonde, want het is een doelgroep die heel interessant én constant is qua koopgedrag. En dit is waarom én hoe je deze vrouwen kunt benaderen.
Per 4 februari komt Google Chrome met een update om zogenaamde cross-domain cookies veiliger te maken, maar ook om het gebruik hiervan in te perken. Hoe speel je hier op in?
RTL heeft het managementseam bekend gemaakt van de Ad Alliance, een bundeling van de verkoopactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, Triade Media en RTL op het gebied van online video.
De Nederlandse Amazon-specialist Maze-One sluit een samenwerking Local Planet uit Londen om internationale klanten te bedienen.
Bol.com verlaagt de verkoopcommissie voor producten tot twintig euro met gemiddeld 30 procent. Dit moet het aanbod van goedkopere producten aanzienlijk vergroten. Inmiddels draaien derde partijen meer consumentenomzet dan bol.com zelf.
Social influencers die populair zijn onder jongeren, blijken veel en positief over alcohol te praten. Ook is vaak niet duidelijk wanneer het om reclame voor grote alcoholmerken gaat. Dit is de conclusie van onderzoek naar hoe influencers op social media over alcohol communiceren door de Universiteit van Amsterdam.
De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX), waar online bereiksonderzoek NOBO onder valt, heeft sinds kort een nieuw bestuur.
Ondernemers in het MKB krijgen meer mogelijkheden om zich te profileren en naar klanten te luisteren met de introductie van een aantal nieuwe marketingopties.
Ontwikkelingen gaan ook in 2020 razendsnel en voorspellingen doen is bijna onmogelijk. Toch volgt hier een dappere poging en een […]