More stories

Mark Appel (CM.com) ‘Wat moet ik met conversational marketing?’

Mark Appel is chief marketing officer bij CM.com en heeft al twintig  jaar ervaring in de marketing bij bedrijven als Exact, Twinfields en Apple.

Online marketing

Nieuwe digitale verdienmodellen voor de creatieve industrie

Digitale transformatie was voor een lange tijd het gesprek in de boardrooms van corporate Nederland. Sinds dit jaar kan echter geen enkel bedrijf er nog omheen.

Digital Transformation
Premium

Specialist in marketplaces Nakoa naar Nederland

De Duitse specialist in marketing op marketplaces Nakoa start deze zomer activiteiten op in Nederland.

Marketplaces
Premium

Nieuwe marketplace Takeaway.com voor digitalisering restaurants

Just Eat Takeaway.com laat een nieuw B2B e-commerceplatform bouwen voor restaurants. Vanuit deze omgeving kunnen ondernemers inkopen bij leveranciers doen.

E-commerce
Premium

TikTok for Business zet bureaus buitenspel

Met de opening van TikTok for Business wil het bedrijf zijn podium delen met merken. Anders dan bij andere socialbedrijven houdt TikTok zelf veel controle en hebben marketingbureaus weinig in de melk te brokkelen met campagne- en optimalisatiewerk.

Online marketing

GroupM: reclamemarkt krijgt flinke klap, maar herstelt zich in 2021

De wereldwijde reclamemarkt levert dit jaar flink in. GroupM voorspelt een daling van 11,8 procent. Omgerekend zo’n 70 miljard dollar. Dat is exclusief politieke reclame.

Online advertising

Keukenformule Hello Kitchen kiest ‘online first’ en geeft Pinterest prominente rol

Met keukenformule Hello Kitchen gooit moederbedrijf De Mandemakers Groep (DMG) het over een andere boeg: het nieuwe oriëntatieproces start opvallend genoeg buiten de eigen kanalen, onder meer op Pinterest.

Online marketing
Premium

L’Oréal: corona versnelt digitale transitie

De uitbraak van het coronavirus heeft L’Oréal niet enkel onzekerheid en tegenwind gebracht. Chief Digital Officer Lubomira Rochet heeft in acht weken bereikt waar ze normaal drie jaar over zou doen.

Venture
Premium

Bol.com begint certificeringsprogramma servicebureaus

Bol.com wil kwaliteitseisen kunnen stellen aan de externe marketingbureaus die de verkooppartners op zijn platform helpen. Daartoe begint het een certificeringsprogramma.

E-commerce

Eduard Blacquière (CLUSE horloges): ‘We zijn vooral succesvol, omdat we de klant heel goed snappen’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Eduard Blacquière van CLUSE horloges over het belang van een scherp gefocuste doelgroep.

Online marketing
Premium

Cannes Lions van start als week durende videoconferentie

Netwerken zit er dit jaar voor de bezoekers Cannes Lions echt niet in, maar de Franse organisatie probeert wel nog vakkennis over te dragen via topspecialisten. Vandaag begint jaarlijkse event voor de reclamebranche. De vorm: video. Heel veel video.

Marketing

LinkedIn Stories nu ook voor bedrijfspagina’s

Na de uitrol van LinkedIn Stories voor Nederlandse gebruikers eerder deze maand, is de nieuwe door Instagram geïnspireerde functie nu ook beschikbaar voor bedrijfspagina’s. Nederlandse bedrijven en merken kunnen zelfs als eerste in Europa Stories testen, waarbij korte video’s, foto’s maximaal 20 seconden zichtbaar is.

Online marketing

Middels A/B-testing naar een betere cookiemelding

De uitvoering van, en verantwoordelijkheid voor een goede cookiemelding, ligt bij je organisatie. Maar hoe zorg je er nu voor dat zo veel mogelijk bezoekers je cookies accepteren?

Online marketing

Content marketing tools: de favorieten van onze experts

Ben je een marketeer? Dan ben je waarschijnlijk – net zoals ik – dol op tools. Handige tools die jou en je marketing team tijd en geld besparen, de kwaliteit van je werk verbeteren en nieuwe inzichten opleveren. Zelf werk ik met een flink aantal tools, maar ik was ook heel benieuwd naar de tools die mijn mede-marketeers gebruiken. Daarom vroeg ik ze naar hun favorieten. Deze uitgebreide lijst van 35 content marketing tools is het resultaat.

Online marketing
Premium

Vredestein opent digitaal museum voor productlancering

Bandenfabrikant Vredestein presenteert zijn nieuwe winterbanden niet op een grote autoshow, maar met een digitaal event in het eerste 3D-designmuseum ter wereld.

Marketing