Mark Appel (CM.com) ‘Wat moet ik met conversational marketing?’
Mark Appel is chief marketing officer bij CM.com en heeft al twintig jaar ervaring in de marketing bij bedrijven als Exact, Twinfields en Apple.
Mark Appel is chief marketing officer bij CM.com en heeft al twintig jaar ervaring in de marketing bij bedrijven als Exact, Twinfields en Apple.
Digitale transformatie was voor een lange tijd het gesprek in de boardrooms van corporate Nederland. Sinds dit jaar kan echter geen enkel bedrijf er nog omheen.
De Duitse specialist in marketing op marketplaces Nakoa start deze zomer activiteiten op in Nederland.
Just Eat Takeaway.com laat een nieuw B2B e-commerceplatform bouwen voor restaurants. Vanuit deze omgeving kunnen ondernemers inkopen bij leveranciers doen.
Met de opening van TikTok for Business wil het bedrijf zijn podium delen met merken. Anders dan bij andere socialbedrijven houdt TikTok zelf veel controle en hebben marketingbureaus weinig in de melk te brokkelen met campagne- en optimalisatiewerk.
De wereldwijde reclamemarkt levert dit jaar flink in. GroupM voorspelt een daling van 11,8 procent. Omgerekend zo’n 70 miljard dollar. Dat is exclusief politieke reclame.
Met keukenformule Hello Kitchen gooit moederbedrijf De Mandemakers Groep (DMG) het over een andere boeg: het nieuwe oriëntatieproces start opvallend genoeg buiten de eigen kanalen, onder meer op Pinterest.
De uitbraak van het coronavirus heeft L’Oréal niet enkel onzekerheid en tegenwind gebracht. Chief Digital Officer Lubomira Rochet heeft in acht weken bereikt waar ze normaal drie jaar over zou doen.
Bol.com wil kwaliteitseisen kunnen stellen aan de externe marketingbureaus die de verkooppartners op zijn platform helpen. Daartoe begint het een certificeringsprogramma.
Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Eduard Blacquière van CLUSE horloges over het belang van een scherp gefocuste doelgroep.
Netwerken zit er dit jaar voor de bezoekers Cannes Lions echt niet in, maar de Franse organisatie probeert wel nog vakkennis over te dragen via topspecialisten. Vandaag begint jaarlijkse event voor de reclamebranche. De vorm: video. Heel veel video.
Na de uitrol van LinkedIn Stories voor Nederlandse gebruikers eerder deze maand, is de nieuwe door Instagram geïnspireerde functie nu ook beschikbaar voor bedrijfspagina’s. Nederlandse bedrijven en merken kunnen zelfs als eerste in Europa Stories testen, waarbij korte video’s, foto’s maximaal 20 seconden zichtbaar is.
De uitvoering van, en verantwoordelijkheid voor een goede cookiemelding, ligt bij je organisatie. Maar hoe zorg je er nu voor dat zo veel mogelijk bezoekers je cookies accepteren?
Ben je een marketeer? Dan ben je waarschijnlijk – net zoals ik – dol op tools. Handige tools die jou en je marketing team tijd en geld besparen, de kwaliteit van je werk verbeteren en nieuwe inzichten opleveren. Zelf werk ik met een flink aantal tools, maar ik was ook heel benieuwd naar de tools die mijn mede-marketeers gebruiken. Daarom vroeg ik ze naar hun favorieten. Deze uitgebreide lijst van 35 content marketing tools is het resultaat.
Bandenfabrikant Vredestein presenteert zijn nieuwe winterbanden niet op een grote autoshow, maar met een digitaal event in het eerste 3D-designmuseum ter wereld.