Van slecht naar neutraal naar goed: zo schaam je je niet langer voor je website
Gebruikerservaring is de kern van alle online shoppingervaringen. Betere UX betekent meer omzet. Tips om je niet meer te hoeven schamen voor je website.
Gebruikerservaring is de kern van alle online shoppingervaringen. Betere UX betekent meer omzet. Tips om je niet meer te hoeven schamen voor je website.
Meer winst uit bestaande klantenbases halen wordt steeds rendabeler vergeleken met nieuwe klanten werven. Hoe beweeg je van acquisitie naar retentie?
Klanten winkelen langer en zoeken opnieuw gemak én beleving. Goed winkelpersoneel had in 2022 de grootste impact op het succes van een locatie, zo blijkt uit de jaarlijkse analyse van salesdata en bezoekersgedrag van RetailSonar.
Websitebezoekers willen zo snel mogelijk vinden wat ze zoeken op je platform. Optimaliseer je zoekfunctie en zorg daarmee voor een stevige klantrelatie.
Headless gaat ten koste van zélf content kunnen beheren en beheersen. Met een slimme interface kun je de sturing terugpakken en concurrerender worden.
Vandaag publiceert Emerce zijn eerste collectie premium artikelen. Een reeks verhalen die je up to speed brengt met ontwikkelingen in […]
De winkelmedewerkers van Colruyt Laagste Prijzen in Halle werken voortaan met een ‘easy check-out’. Boven de kassa hangt een camera met kunstmatige inteligentie die de producten automatisch scant wanneer deze overgezet worden van de ene kar naar de andere.
Omnichannel retailer Ochama (JD.com) en winkelketen Blokker gaan hun samenwerking verlengen. De proefperiode is succesvol verlopen en sinds 1 februari kunnen Ochama klanten hun bestellingen in Nederland bij nog eens 50 Blokker winkels ophalen.
In Google Analytics 4 zijn twee conversieratio’s beschikbaar: een op basis van sessies en een op basis van gebruikers. Welke is het meest betrouwbaar?
Opmerkelijke cijfers van het CBS. De online omzet was in december 11,1 procent lager dan in december 2021. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 7,7 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), kromp met 15,2 procent. De fysieke retail daarentegen pluste 11 procent.
Hoe gaan Web3 en metaverse er straks uitzien? Je kunt grofweg vijf manieren onderscheiden waarop bedrijven Web3 en de metaverse straks kunnen inzetten.
We zijn massaal op zoek naar zingeving. Bedrijven met een missie doen het beter. Tijd voor een hogere reden of doel. Hoe ga je daar als marketeer mee om?
Alle partijen beloven groei wanneer alles volgens plan verloopt, maar hoe kies je de juiste partij die je helpt de juiste koers te varen?
Technologische ontwikkelingen als ChatGPT bereiken niet iedereen. Slechts 8% van de kleinere bedrijven in Nederland maakt gebruik van AI.
Heldere en betekenisvolle merkbeloftes doen, en die ook waar maken, zorgt voor tevreden klanten en verhoogt de betrokkenheid van medewerkers.