More stories

Van slecht naar neutraal naar goed: zo schaam je je niet langer voor je website

Gebruikerservaring is de kern van alle online shoppingervaringen. Betere UX betekent meer omzet. Tips om je niet meer te hoeven schamen voor je website.

Web-design

Retentie als route naar de meest winstgevende groei

Meer winst uit bestaande klantenbases halen wordt steeds rendabeler vergeleken met nieuwe klanten werven. Hoe beweeg je van acquisitie naar retentie?

Customer Loyalty
Premium

We winkelen weer langer en minder doelgericht

Klanten winkelen langer en zoeken opnieuw gemak én beleving. Goed winkelpersoneel had in 2022 de grootste impact op het succes van een locatie, zo blijkt uit de jaarlijkse analyse van salesdata en bezoekersgedrag van RetailSonar.

E-commerce

Vijf website-search-KPI’s om je contentstrategie te verbeteren

Websitebezoekers willen zo snel mogelijk vinden wat ze zoeken op je platform. Optimaliseer je zoekfunctie en zorg daarmee voor een stevige klantrelatie.

Search

Zo krijg je als contentmarketeer weer grip op je omnichannelstrategie

Headless gaat ten koste van zélf content kunnen beheren en beheersen. Met een slimme interface kun je de sturing terugpakken en concurrerender worden.

CMS

Emerce Premium: interest-based e-commerce, misvattingen in de Creator Economy, Generative AI workflows en meer

Vandaag publiceert Emerce zijn eerste collectie premium artikelen. Een reeks verhalen die je up to speed brengt met ontwikkelingen in […]

E-commerce
Premium

Colruyt-medewerkers gaan aan de slag met ‘easy check-out’

De winkelmedewerkers van Colruyt Laagste Prijzen in Halle werken voortaan met een ‘easy check-out’. Boven de kassa hangt een camera met kunstmatige inteligentie die de producten automatisch scant wanneer deze overgezet worden van de ene kar naar de andere.

Retail
Premium

Blokker en Ochama breiden samenwerking uit

Omnichannel retailer Ochama (JD.com) en winkelketen Blokker gaan hun samenwerking verlengen. De proefperiode is succesvol verlopen en sinds 1 februari kunnen Ochama klanten hun bestellingen in Nederland bij nog eens 50 Blokker winkels ophalen.

Retail

Zie ik dubbel? Twee conversieratio’s in Google Analytics 4

In Google Analytics 4 zijn twee conversieratio’s beschikbaar: een op basis van sessies en een op basis van gebruikers. Welke is het meest betrouwbaar?

Analytics
Premium

Fysieke retail deed het beter in december dan online retail

Opmerkelijke cijfers van het CBS. De online omzet was in december 11,1 procent lager dan in december 2021. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 7,7 procent minder omgezet.  De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), kromp met 15,2 procent. De fysieke retail daarentegen pluste 11 procent.

Retail

Vijf gebieden waarvoor je de metaverse kunt gebruiken in je strategie

Hoe gaan Web3 en metaverse er straks uitzien? Je kunt grofweg vijf manieren onderscheiden waarop bedrijven Web3 en de metaverse straks kunnen inzetten.

Metaverse

Hoe vind je zingeving in marketing?

We zijn massaal op zoek naar zingeving. Bedrijven met een missie doen het beter. Tijd voor een hogere reden of doel. Hoe ga je daar als marketeer mee om?

Creative

Hoe vind je als e-commerce scale-up de juiste marketingpartner?

Alle partijen beloven groei wanneer alles volgens plan verloopt, maar hoe kies je de juiste partij die je helpt de juiste koers te varen?

Scale-ups
Premium

Spectaculaire chatbot ChatGPT symbool voor AI-kloof

Technologische ontwikkelingen als ChatGPT bereiken niet iedereen. Slechts 8% van de kleinere bedrijven in Nederland maakt gebruik van AI.

Artificial Intelligence

Hoe succesvolle bedrijven de verbinding leggen tussen merk, medewerker en klant

Heldere en betekenisvolle merkbeloftes doen, en die ook waar maken, zorgt voor tevreden klanten en verhoogt de betrokkenheid van medewerkers.

Customer Experience