Government Trends 2020 – De opkomst van ‘nudging’
Hoe gaan overheden om met technologische ontwikkelingen? Hoe kunnen zij ervoor zorgen dat de democratie blijft functioneren in zo’n veranderende omgeving?
Hoe gaan overheden om met technologische ontwikkelingen? Hoe kunnen zij ervoor zorgen dat de democratie blijft functioneren in zo’n veranderende omgeving?
Gedreven om meer voor de maatschappij te betekenen, helpt platinum Salesforce-partner Nextview klanten aan een strategie om positieve impact te maken.
De zomervakantie ligt gevoelsmatig al ver achter ons en de herfst doet zijn intrede in Nederland. Tijd om het afgelopen kwartaal, het hoogseizoen van 2019, in kaart te brengen.
B2B-organisaties kunnen niet meer ontsnappen aan het feit dat digital experience gemeengoed is geworden en dat hun zakelijke klanten steeds hogere eisen stellen. Episerver heeft onderzoek gedaan naar de B2B-voorkeuren en -plannen, tactieken en technologieën voor digitale ervaring onder dienstverleners, fabrikanten, distributeurs en retailers worden belicht. De onderzoeksresultaten zijn samengevat in dit trendrapport “B2B Digital Experiences Report 2019: Hoe bedrijven aan stijgende verwachtingen voldoen”.
De vergrijzing is al jaren aan de gang. Tegenwoordig lijkt er echter minder over te worden gesproken dan voorheen. Zeker binnen het online bedrijfsleven, waar de aandacht vooral uitgaat naar het servicen van die ‘ongrijpbare’ jongeren.
Ineke Kooistra is ruim zes jaar CEO bij YoungCapital. In deze podcast bespreekt ze de toekomst voor de uitzendbranche in Nederland.
Het duurt niet lang meer en de Nederlandse uitrol van Google for Jobs is een feit. De gevolgen zijn inmiddels al zichtbaar in andere landen. Wat kunnen we verwachten? En hoe kun jij je straks nog onderscheiden?
Trends uit de B2C-markt vinden ook hun weg naar de B2B-markt. Dit stelt veel ondernemingen voor een dilemma: Hoe kom je tegemoet aan verwachtingen van je klanten en voorkom je tegelijkertijd een race to the bottom?
Design Sprint-workshops duren meestal vijf dagen. Maar kunnen drie- of vierdaagse sprints je geven wat je nodig hebt?
Het bouwen van een merk kost tijd, geld en energie. Er zijn zoveel verschillende expertises, mogelijkheden en ontwikkelingen. Welke focus breng je aan? Waar investeer je tijd en geld in? Succesvolle merken waar ik voor heb gewerkt en volg, hebben een aantal of alle onderstaande elementen geïmplementeerd. Ben jij marketeer of ondernemer? Dan helpt dit artikel met het maken van de juiste keuzes in je brand building avontuur.
Peak Capital heeft recentelijk hun vierde investeringsfonds van €66 miljoen aangekondigd. Met dit kapitaal willen zij gaan investeren in online marktplaatsen, ook buiten Nederland. Jacqueline van den Ende is onlangs partner geworden bij Peak Capital nadat ze een aantal jaar ondernemer was in het buitenland. Hoe ziet zij het Nederlandse startup-landschap en wat is volgens haar de toekomst van online marktplaatsen? “Er zit nog heel veel potentie in het marktplaats-model”.
Dat Picnic een terecht winnaar is van de LOEY Awards, daar was de jury het wel over eens. Maar de hegemonie van mannen wordt langzaam doorbroken door een groeiende groep vrouwelijke topondernemers. Tijd dus om diversiteit te belichten, vindt LOEY-voorzitter Patrick Kerssemakers.
Zeven tot zestien minuten is momenteel de ideale lengte voor een video. Maar hoe wordt je zo relevant mogelijk op YouTube, ook wel het platform dat ‘ ideaal is om je video goed te verstoppen’? Vele experts vertellen hoe de algoritmes van het platform werken, wat de juiste content is om uit te zenden, en hoe je SEO inricht voor video’s. In zeven podcasts komen de de onderwerpen aan bod. Dit is deel 1, met Tubelift, Rijksmuseum en Maak.
Digitale transformatie en corporates, het is bepaald geen gelukkig huwelijk. Er is vrijwel geen board te vinden die het onderwerp niet op het prioriteitenlijstje heeft staan. Vaak in de vorm van grote veranderprogramma’s die veel stof doen opwaaien, maar op korte termijn een teleurstellende return on investment kennen. Met als gevolg dat de digitale transformatie elk jaar weer op het prioriteitenlijstje staat. Het moet toch een keer lukken?
Een kleine zoektocht naar de rol van data in de retailsector toont tientallen websites over het belang van business intelligence (BI). Een mooie en belangrijk klinkende term, maar daardoor misschien ook afschrikwekkend en eng. Toch zijn genoeg retailers hier in meer of mindere mate al jaren mee bezig, bewust én onbewust. Maar hoe doen ze dat dan en wat houdt BI nou in? Hoeveel aandacht verdient het? En wat levert het op?