More stories

Feike Sijbesma (DSM): ‘Bedrijven die geen maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen, redden het niet’

Feike Sijbesma, CEO bij Koninklijke DSM, geldt als de invloedrijkste Nederlander. Hij staat aan het hoofd van één van Nederlands grootste ondernemingen, en doet al twaalf jaar. Welk gevaar ligt er voor een langzittende CEO nog op de loer? En maakt een sterke leider de organisatie kwetsbaar? In deze podcast gaat Sijbesma dieper in op leiderschap in nieuwe tijden.

Strategy

Joris Beckers (Picnic) wint LOEY Award: ‘Ik kan goed puzzelen en knutselen’

De LOEY Award, de onafhankelijke prijs voor de beste ondernemers in de Nederlandse online industrie, gaat dit jaar naar Joris Beckers, mede-oprichter van Picnic. We vroegen hem hoe een goede online ondernemer zich onderscheidt. Vrij simpel, vindt Beckers zelf: “Als je iets nieuws wilt bedenken, moet je nieuwe manieren vinden om problemen op te lossen.”

E-commerce

‘CM.com wil naar de beurs’

CM.com zou overwegen het bedrijf naar de beurs te brengen. Dat zou nog voor het einde van het jaar kunnen gebeuren, aldus bronnen aan Het Financieele Dagblad.

Venture

CitizenM: personalisering en community building als toekomst van de hotelindustrie

Met een eigenzinnige strategie en slimme technologie wil citizenM haar belofte waarmaken: betaalbare, maar luxe hotelervaringen voor de reizigers die zij mobile citizens noemt. Over vijf jaar wil het bedrijf honderd hotels op toplocaties over de hele wereld in haar portfolio hebben. 

Customer Engagement

Zo ga je om met weerstand tegen cultuurverandering in de organisatie

‘Ik bepaal zelf wel hoe ik het beste werk!’ Er zijn verschillende vormen van weerstand tegen verandering bij organisaties die op weg zijn naar een experimentgedreven cultuur. Hoe ga je ermee om wanneer er geen speld tussen je argumenten te krijgen is, maar het je toch niet lukt de ander te overtuigen?

Strategy

Minister: ‘NPO niet uit NLZiet’

Er is geen sprake van dat de NPO uit NLZiet stapt, zegt minister Arie Slob in reactie op kamervragen.

Media

Zo betrek je de mening van je klanten in de bedrijfsstrategie

Trouwe klanten vormen de basis van elke onderneming. Natuurlijk zorgen ze voor omzet. Maar hun reacties en feedback kunnen een onderneming ook op verschillende andere vlakken ondersteunen. Daarvoor is het wel nodig een strategie te ontwikkelen om klantervaringen te verzamelen en effectief in te zetten. Dat kan op verschillende manieren. We zetten er een paar op een rij. 

Customer Loyalty

Hoe verander je in een innovatiemachine?

Op zoek naar bestaansrecht azen corporates op nieuwe businessmodellen. Maar hoe vind je ze? Op schoolreisje naar Silicon Valley of China is passé. Ook de voetbaltafels en beanbags hebben we nu wel gezien. Het is tijd om de innovatiemachine aan te zwengelen.

Innovatie

Content services platform: Doorgeefluik voor innovatie?

Innovatieve bedrijven zorgen ervoor dat de industrie waarbinnen zij actief zijn, zich blijft (door)ontwikkelen. Bovendien neemt dit soort bedrijven nooit genoegen met halve maatregelen en zien zij digitalisering niet als bedreiging, maar juist als kans om te groeien. Snellere processen, meer transparantie, betere service, blijere klanten – hoe doen ze dit?

Strategy

Investeerder EQT naar de beurs

De Zweedse investeerder EQT maakt bekend dat het naar de beurs wil. Daarmee haalt het minimaal 500 miljoen euro op. De beursgang in Stockholm vindt vermoedelijk in de komende weken plaats.

Venture

iBOOD doet management buy-out met Walvis

Het moederbedrijf van MediaMarkt verkoopt e-commerceplatform iBOOD aan het management van het bedrijf en de Nederlandse investeerder Walvis.

Venture

‘Omroepen werken samen aan video- en audioplatform’

De grote publieke en commerciële omroepen van Nederland werken samen aan één kijk- en luisterplatform. Hiermee hopen ze nog de concurrentie te kunnen aangaan met buitenlandse giganten als Netflix, YouTube en DAZN wellicht op sportvlak.

Media

Lisette Havermans (DA): ‘We worden dit jaar de grootste online aanbieder van drogisterij-artikelen’

Hoe zet je een failliet merk opnieuw succesvol in de markt? Hoe onderscheidt DA zich van prijsvechters? Hoe ziet de nieuwe merkstrategie eruit? En hoe bouwt DA aan de online propositie? Op die vragen geeft Lisette Havermans, algemeen directeur bij DA, antwoord tijdens deze podcast.

Strategy

Honderd Engelse bedrijven verhuizen naar Nederland om Brexit

Een kleine honderd Engelse bedrijven hebben Engeland verlaten voor Nederland om onderdeel te blijven van de Europese interne markt. Nog eens 325 ondernemingen overwegen dat. Nederland blijkt met name interessant voor organisaties in media, reclame, IT, financiën, Health en Life Sciences.

Venture

Tips voor een omnichannel reputatiemanagement-strategie

Hick’s Law, opgesteld in 1952, zegt dat hoe meer keuzes we hebben, hoe moeilijker het is om te kiezen. Anno 2019 is Hick’s Law nog steeds actueel. We hebben het geluk om veel keuzes te hebben in veel omstandigheden en scenario’s. Bijna elke Google-, Yelp- of TripAdvisor-zoekopdracht van producten en diensten onthult een overvloed aan opties. De online reputatie van je merk beïnvloedt rechtstreeks of klanten ervoor kiezen om zaken met je te doen.

Customer Engagement