More stories

Delta Air Lines verbindt Schiphol met SXSW 2018

Schiphol wordt volgend jaar de Europese springplank voor SXSW. Delta Air Lines zal vier vluchten verzorgen tussen Amsterdam en Austin, waar het festival wordt gehouden.

SxSW

ANWB en Schiphol Parking verlengen customer journey

ANWB wil graag de betrokkenheid van leden vergroten door logische samenwerkingen aan te gaan die zorgen voor relevante content en aanbod. Zo werd Smart Parking samen met Schiphol Parking succesvol aangejaagd.

Travel

‘Helft van alle vliegtuigen wordt voorzien van wifi’

In 2022 zal de helft van alle commerciële vliegtuigen wereldwijd zijn voorzien van wifi bij wijze van in-flight entertainment. Dit jaar is dat bij een kwart van de wereldvloot het geval, stelt Juniper Research. 

Tech

Sleutelbedrijf Iamb&b krijgt toch geen megaboete

De boete van bijna 150.000 euro die de gemeente Amsterdam begin dit jaar oplegde aan conciërge-bedrijf Iamb&b is van de baan. De gemeente heeft na een bezwaarprocedure geconcludeerd dat Iamb&b geen woningen illegaal aan de voorraad heeft onttrokken.

Travel

Airbnb sluit sluiproute Amsterdamse hosts af

De sluiproute waarmee Amsterdamse Airbnb-verhuurders de limiet van 60 dagen probeerden te omzeilen, is afgesloten door Airbnb. Dit meldt het Parool.

Travel

Transavia gebruikt neuro-onderzoek om digitale ervaring te meten

Transavia zet neuro-onderzoek in om vast te stellen hoe de digitale kanalen van de vliegmaatschappij worden ervaren. De hersenonderzoeken zijn een structureel tweewekelijks ingezet middel om de gebruikerservaring in kaart te brengen. Dat vertelt Bart Luttikhuis, Product Owner bij ‘Team Shop’ – verantwoordelijk voor Transavia’s e-commerceactiviteiten.

Customer Experience

TUI: ‘Blockchain van strategisch belang’

De belangrijkste reden dat TUI Hotelbeds verkocht voor 1,2 miljard euro is de opkomst van de technologie blockchain. Die zorgt ervoor dat de huidige online tussenpersonen hun rol verliezen, betoogt TUI-topman Fritz Joussen.

Blockchain

Sambasso: ‘Reisagent verdient eerlijke beloning’

Sambasso werd eind 2015 gelanceerd als het omnichannel alternatief voor de reisretail die kampt met teruglopende commissies en veranderend klantgedrag. “We willen een consumentenportal worden dat reisagenten beloont voor hun inspanningen,” zegt directeur Bert Wildeman.

Tech

The Helter Skelter Buzzards winnen Hackatrain

Een applicatie die internationale reizigers helpt om Europa te ontdekken is uitgeroepen tot de winnaar van de tweede editie van Hackatrain. Het team The Helter Skelter Buzzards ontvangen hiervoor 3.000 euro.

Innovatie

Hotel 2025: zelfrijdende shuttles en slimme kamers

Welke technologische ontwikkelingen gaan de komende acht jaar een belangrijke rol spelen in de hotellerie? Deze vraag staat centraal in de whitepaper Hotel 2025 van Oracle Hospitality. “Alles wat hotels slimmer, de service beter en de beleving van de gast persoonlijker maakt,” is het antwoord. 

Tech

Kwart hotels ervaart concurrentie van sites als Airbnb

Bijna een kwart van de hotels in Nederland zegt in 2016 concurrentie te hebben ervaren van onlineplatforms als Airbnb, HomeAway en Wimdu. Dat blijkt uit cijfers van CBS.

Travel

‘Cuba beste bestemming voor digital detox’

Wie op vakantie zo min mogelijk ‘connected’ wil zijn moet volgens reiszoekmachine Kayak naar Cuba. Maar liefst 98 procent van de hotels in hoofdstad Havana beschikt namelijk niet over wifi.

Travel

Overstaphulp winnaar internationale Schiphol-hackathon

Unstuck, een app die vliegtuigpassagiers moet helpen bij een soepele afhandeling van hun overstap, heeft de internationale hackathon gewonnen die door Schiphol werd gehouden in Berlijn. Hieraan namen zeven luchthavens deel. In drie dagen tijd ontwikkelden 155 hackers 37 toepassingen die het reisproces voor de passagier moeten vergemakkelijken. 

Travel

Lavida Travel boort nieuwe doelgroep aan via influencer Mohsin

Travel influencer Mohsin Amdaouech is van start gegaan met een boekbare website, www.nietnadenkengewoondoen.nl. Reisbureau Lavida Travel zorgt voor de fulfilment. “Voor ons is dit een interessante manier om nieuwe doelgroepen aan te spreken.”

Influencer marketing

Interactieve plattegrond voor transferpassagiers KLM

KLM heeft een interactieve plattegrond van Schiphol gelanceerd die is bedoeld voor overstappende passagiers. De kaart is te vinden in de KLM-app (iOS) en via KLM op Facebook Messenger, Twitter en WeChat.

Social