More stories

Efteling test reserveren voor achtbanen

De Efteling start in september een proef met het reserveren van achtbanen. Via de app van het attractiepark kunnen bezoekers een instaptijd kiezen en reserveren voor de Python, meldt Omroep Brabant. 

Innovatie

Pinterest en travel: tips van het platform zelf

Pinterest is misschien niet het eerste socialmediakanaal dat bij je opkomt als je aan reizen denkt. Toch worden er 2 miljoen reisgerelateerde pins per dag opgeslagen. Wat kun je hier als reisbedrijf mee?

Marketing

Expedia’s Dara Khosrowshahi mogelijk nieuwe CEO Uber

Uber wil Expedia’s Dara Khosrowshahi als zijn nieuwe CEO. Het bestuur stemde zondag voor zijn kandidatuur, maar officieel was Khosrowshahi nog niet eens gepolst.

Venture

Tikata: betaalbare uitjes vinden voor het hele gezin

Er bestaan al een heleboel prijsvergelijkingssites maar nog niet één voor pretparken, dierentuinen en andere attracties. Matthijs Poelmans is met zijn start-up Tikata in dat gat gesprongen.  

Innovatie

Partout bouwt nieuwe site Toverland

Partout digital native agency uit Eindhoven gaat de nieuwe website van attractiepark Toverland bouwen.

Online marketing

KLM laat klanten betalen via WeChat Pay

Chinese klanten kunnen vanaf nu tickets online kopen bij KLM en deze direct afrekenen met WeChat Pay op hun mobieltje. Dat is in China zo normaal als betalen met een bankpasje is in Nederland.

Payment

Nieuwe data-regels en travel: wat kan je gebeuren?

De reisbranche wordt gekenmerkt door de grote hoeveelheden – al dan niet gevoelige – persoonlijke data die worden verzameld en opgeslagen. Wat voor gevolgen heeft de nieuwe Europese General Data Protection Regulation (GDPR) voor reisbedrijven?

Venture

Neckermann laat vakantiegangers hotelkamer kiezen

Neckermann is van start gegaan met een pilot, waarbij gasten tegen betaling een specifieke kamer kunnen reserveren. Bijna dertig hotels bieden deze mogelijkheid al aan en dat aantal zal volgens Neckermann continu worden uitgebreid.

Marketing

Kruidvat moet voorwaarden verrassingsreis aanpassen

Drogisterijketen Kruidvat is de mist in gegaan bij de voorwaarden van een voucheractie voor een driedaagse verrassingsreis. Dit is het oordeel van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Venture

Airbnb-hosts mengen zich in de discussie over overlast

In de discussie over het verhuren van woonruimten aan toeristen zijn de stemmen van de gemeente, de tegenstanders en de verhuurplatforms goed vertegenwoordigd. De hosts laten minder vaak van zich horen. De nieuwe stichting Amsterdam Gastvrij wil daar verandering in brengen.

E-commerce

Holland TripBuilder moet ook in 2018 toerisme spreiden

NBTC Holland Marketing heeft samen met Expedia een tool ontwikkeld waarmee reizigers worden gestimuleerd buiten de platgebaande paden te treden. Doel is om het toerisme beter over Nederland te spreiden, vertelt Sandra Ishmael van NBTC.

Marketing

Alipay integreert bedrijfsinformatie Yelp in Amerika

De aan Alibaba Group gelieerde mobiele betaaldienst Alipay integreert bedrijfsinformatie van Yelp over de Amerikaanse markt. Dat moet Chinese toeristen in de V.S. helpen nieuwe bestemmingen te ontdekken en reserveringen te maken.

Marketing

KLM benut IoT voor betere dienstverlening en meer efficiency

KLM gebruikt Internet of Things (IoT) om de passagier beter van dienst te zijn en om effectiever en efficiënter te opereren. Rogier van Beugen houdt zich bezig met innovatie bij de luchtvaartmaatschappij. “Wat het meest relevant is, is dat we de context van de passagier begrijpen.”

Travel

Big data-analyse van tweets onthult kansen voor toerisme

Door de informatie in tweets slim te combineren kun je opkomende toeristische ‘hotspots’ aanwijzen. Dat ontdekte Tobias Brandt van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) na de analyse van 600.000 in San Francisco verstuurde tweets.

Marketing

Trollie: reizen delen en boeken

Waarom zou je bij het samenstellen van een rondreis het wiel steeds opnieuw moeten uitvinden in plaats van te profiteren van de kennis van ervaringsdeskundigen? Dit is het uitgangspunt voor reisdeelplatform Trollie, vertelt medeoprichter Arne van Noorloos.

Innovatie