More stories

Premium

ABN AMRO: ‘Strijd om campinggast gaat digitaal’

Campings en vakantieparken vechten online om de gunsten van de toerist. Dit vereist een digitale strategie ten aanzien van het gebruik van online kanalen en data-analyse, stelt ABN AMRO in een nieuw rapport over verblijfsrecreatie. Met name kleinere spelers hebben dit nog niet voor elkaar.

E-commerce

Inmarsat: ‘Passagier eist wifi aan boord’

Inflight internet is geen luxe meer maar een noodzaak. Dat stelt Inmarsat op basis van onderzoek in samenwerking met GfK onder 9.000 vliegtuigpassagiers wereldwijd.

Tech

TUI Benelux realiseert groei met dynamische advertenties op Bing Ads

Met meer dan 4,3 miljoen klanten per jaar is TUI Benelux de marktleider in de reisbranche en het bedrijf wil die positie graag verder verstevigen. TUI maakt hierbij intensief gebruik van search marketing, maar merkt dat de kosten sterk stijgen. Binnen Bing Ads bleek een groot potentieel te liggen tegen een aantrekkelijke ROI.

Travel

Barqo lonkt naar buitenlandse consumenten

Botendeelplatform Barqo, eTravel Start-up 2017, is nu ook van start gegaan met het aanbieden van vaarvakanties.  Daar moet de Nederlandse consument zich het komende jaar via partnerships en marketingcampagnes in groten getale van bewust worden, vertelt mede-oprichter Floris van Hoogenhuyze.

Travel

Expedia neemt belang in Traveloka

Expedia investeert 350 miljoen dollar in een minderheidsbelang in Traveloka, een online reisagent die is gericht op Zuidoost-Azië. De twee gaan hun hotelaanbod combineren.

Travel

Accor Hotels creëert grootste luxe vakantieverhuurbemiddelaar ter wereld

Accor Hotels heeft besloten de drie luxe bemiddelaars in vakantieverblijven onefinestay, Travel Keys en Squarebreak samen te voegen tot één platform. Dat krijgt de naam onefinestay, dat hiermee qua portfolio de grootste speler in het luxe segment wordt.

Venture

Wander: ‘Millennial heeft geen moeite met gesponsorde content’

Imke Kadlecek is als projectmanager branded content van Endemol Shine onder andere betrokken bij Wander Network, het reisplatform voor millennials. “Een moeilijk te bereiken doelgroep voor adverteerders dus een mooie kans om die met een goed verhaal te kunnen pakken,” zegt zij tijdens eTravel 2017.

Travel

Novotel: smartphone in bruikleen levert betere recensies op

Novotel Amsterdam Schiphol Airport biedt gasten een smartphone aan om tijdens hun verblijf te gebruiken. Hiervoor is het hotel een samenwerking aangegaan met het in Hong Kong gevestigde bedrijf Handy.

Innovatie
Premium

‘Vier kenmerken van succesvolle reisapps’

In 2021 zullen de uitgaven aan m-commerce 6 biljoen dollar bedragen. De meeste mensen hebben reisapps op hun smartphone of tablet geïnstalleerd maar de boekingen blijven achter. Hoe zorg je ervoor dat consumenten je app daadwerkelijk gaan gebruiken?

E-commerce

Airbnb biedt nu ook excursies aan in Amsterdam

Vakantieverhuurplatform Airbnb heeft Amsterdam toegevoegd aan het lijstje bestemmingen waar Trips boekbaar zijn. Deze tours moeten bezoekers de stad van een andere kant laten zien.

Travel

Hoteliers maken laagsteprijsgarantie vaak niet waar

Hotelketens maken het consumenten niet makkelijk om een laagsteprijsgarantie ook daadwerkelijk te krijgen. In de algemene voorwaarden staan veel beperkingen, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

Online marketing

Airbnb-accommodaties via Concur boekbaar voor zakenreizigers

Zakenreizigers kunnen nu ook via Concur Airbnb-accommodaties boeken. Vanaf augustus is het aanbod van het deelplatform beschikbaar in de online booking tool van Concur.

Innovatie

Blockchain in travel: ‘Elke centrale database wordt overbodig’

Blockchaintechnologie gaat onherroepelijk voor disruptie zorgen in de reisbranche, is de overtuiging van Vince Meens, oprichter van innovatiecommunity Brightlands. “Reserveringssystemen maar ook Airbnb, Booking.com en Uber zullen het allemaal gaan voelen.” 

Innovatie

Duitse rechtbank tikt CheapTickets op de vingers

CheapTickets.de, onderdeel van het Nederlandse bedrijf Travix, moet de tarieven van Ryanair-vluchten aanpassen. Dit heeft de rechtbank in Hamburg gezegd.

Legal

4Suites: ‘Innovatie stopt te vaak bij de deur’

Hotelkamers slim maken, dat is wat de start-up 4Suites doet. Koen Bentvelsen is verantwoordelijk voor de marketing & communicatie. “Een slimme hotelkamer zorgt voor een persoonlijke klantbeleving.”

Start-ups