More stories

Bijzonder hoogleraar (digitale) innovaties in toerisme benoemd

Per 1 september is prof. dr. Bas Hillebrand benoemd als bijzonder hoogleraar om de leerstoel ‘Innovations in Tourism’ aan Nyenrode Business Universiteit te bekleden. Hij gaat onderzoek doen met de focus op marketing en innovatie in de reissector.

Innovatie

‘Google-data helpen bij optimaliseren hotelprijzen’

Het zoekgedrag naar hotels op Google is een goede voorspeller van de daadwerkelijke boekingen. Dat concluderen onderzoeksbureau STR en Google na het analyseren van de data van New York en Londen.

Marketing

Leave Your Luggage neemt bagage uit handen

Start-up Leave Your Luggage bedient nu nog een niche-doelgroep maar heeft grootse plannen. “Uiteindelijk willen we door-to-door bagage halen en brengen,” zegt medeoprichter Rutger van Beek.

Innovatie

Marjon Kaper nieuwe directeur ANWB Reizen

Marjon Kaper is per 6 november benoemd als nieuwe directeur ANWB Reizen en maakt vanaf die datum ook deel uit van de directie van de ANWB. Zij volgt Greet Locquet op, die per 1 november begint in de nieuwe functie van directeur strategie en innovatie van ANWB Reizen.

Venture

Think with Google: drie tips voor holistisch meten van alle kanalen en media

Digitale kanalen zijn geen silo’s maar toch wordt er vaak niet naar de samenhang gekeken bij het analyseren van de prestaties. In een blog geeft Google drie tips voor travel marketeers die ‘holistisch’ willen meten.

Marketing

Expedia benoemt nieuwe CEO

De raad van bestuur van Expedia heeft Mark Okerstrom benoemd tot nieuwe CEO. Okerstrom is nu nog financieel directeur en executive vicepresident van Operations en volgt Dara Khosrowshahi op, die vertrekt naar Uber.

Venture

Wigwam Travel: ‘Beleving is belangrijker dan prijsknallers’

De beleving is belangrijker dan de laagste prijs, dat is het motto van de doelgroep van de start-up Wigwam Travel. De nieuwe reisorganisatie wil inspelen op reizigers die op zoek zijn naar een goede prijs-kwaliteitverhouding en niet zozeer de prijsknallers. “Niemand is blij met een goedkope reis als het hotel in een achterbuurt blijkt te staan,” zegt medeoprichter Jens Steenhuis.

Innovatie

BookerZzz creëert voorspellende score voor SEA bid management

Ruim 6.000 accommodaties op twaalf verschillende websites die dagelijks verschillen qua beschikbaarheid, prijzen en unieke deals en ruim 400.000 advertentiegroepen binnen Google AdWords en Bing Ads die hierop bijgestuurd moeten worden. Hoe ga je dan efficiënt om met werkuren én de marketing kosten? Dit is de dagelijkse uitdaging voor veel bedrijven. Het online marketing team van HotelSpecials & BungalowSpecials is op zoek gegaan naar een oplossing om dit efficiënter te managen.

Travel

eTravel Europe 2017: welke innovaties maken het verschil?

Conversational commerce, kunstmatige intelligentie – de reisbranche staat aan de vooravond van nieuwe disruptie door deze innovaties. Tijdens eTravel Europe, dat op 3 oktober wordt gehouden in Amsterdam, geeft een aantal topsprekers hun visie op deze ontwikkelingen.

Innovatie

Efteling test reserveren voor achtbanen

De Efteling start in september een proef met het reserveren van achtbanen. Via de app van het attractiepark kunnen bezoekers een instaptijd kiezen en reserveren voor de Python, meldt Omroep Brabant. 

Innovatie

Pinterest en travel: tips van het platform zelf

Pinterest is misschien niet het eerste socialmediakanaal dat bij je opkomt als je aan reizen denkt. Toch worden er 2 miljoen reisgerelateerde pins per dag opgeslagen. Wat kun je hier als reisbedrijf mee?

Marketing

Expedia’s Dara Khosrowshahi mogelijk nieuwe CEO Uber

Uber wil Expedia’s Dara Khosrowshahi als zijn nieuwe CEO. Het bestuur stemde zondag voor zijn kandidatuur, maar officieel was Khosrowshahi nog niet eens gepolst.

Venture

Tikata: betaalbare uitjes vinden voor het hele gezin

Er bestaan al een heleboel prijsvergelijkingssites maar nog niet één voor pretparken, dierentuinen en andere attracties. Matthijs Poelmans is met zijn start-up Tikata in dat gat gesprongen.  

Innovatie

Partout bouwt nieuwe site Toverland

Partout digital native agency uit Eindhoven gaat de nieuwe website van attractiepark Toverland bouwen.

Online marketing

KLM laat klanten betalen via WeChat Pay

Chinese klanten kunnen vanaf nu tickets online kopen bij KLM en deze direct afrekenen met WeChat Pay op hun mobieltje. Dat is in China zo normaal als betalen met een bankpasje is in Nederland.

Payment