More stories

Premium

noSun: pure player met actieve groepreizen

Op de drukke markt van avontuurlijke groepsreizen heeft noSun een vaste schare fans veroverd. Met een team van zeven mensen organiseert het bedrijf inmiddels 14 jaar vanuit Enschede actieve rondreizen voor mensen die niet alleen op vakantie willen, vertelt oprichter Martijn Boshuis.

E-commerce
Premium

Samenwerking Thomas Cook en Expedia

Thomas Cook en Expedia zijn een strategische alliantie aangegaan. De hotelinventaris van Expedia zal worden verkocht via de Thomas Cook-distributiekanalen in Europa voor de citytrips en autovakanties.

Venture
Premium

Skyscanner over distributie: meer focus op personalisatie in plaats van prijs

Skyscanner vindt dat de reisbranche af moet van de focus op prijs. In plaats daarvan moet het zoeken en boeken van reizen zo gemakkelijk en persoonlijk mogelijk worden gemaakt, zegt de metazoekmachine in de whitepaper The Value-driven Proposition in Travel.

E-commerce

AirHelp: Nederlandse vliegpassagiers hebben recht op 40 miljoen euro

Meer dan 100.000 passagiers die deze zomer via Nederlandse luchthavens reisden hebben recht op een financiële vergoeding vanwege een vertraagde of geannuleerde vlucht. Opgeteld gaat het om 40,1 miljoen euro aan compensatie. Dat heeft AirHelp becijferd, een start-up die namens passagiers compensatieclaims afhandelt met luchtvaartmaatschappijen.

E-commerce

Bidroom krijgt ‘aanzienlijke’ investering van miljardair Samih Sawiris

Bidroom.com, de Nederlandse members-only hotelboekingssite, laat weten een aanzienlijke investering te hebben ontvangen van Samih Sawiris, oprichter van de Orascam Development Group. Om hoeveel geld het precies gaat, wil de start-up niet zeggen.

Venture

SITA: luchtvaartmaatschappijen investeren in IoT en self-service

Luchtvaartmaatschappijen geven dit jaar 24,3 miljard dollar uit aan IT, waarvan 56,6 procent wordt gebruikt om de business draaiende te houden. Iets meer dan een kwart gaat naar groei en 17 procent is bedoeld voor innovatie/transformatie. Dit blijkt uit het jaarlijkse IT-onderzoek van luchtvaarttechnologiebedrijf SITA.

Travel

Concur komt met duty of care-oplossing

Concur heeft een oplossing ontwikkeld voor het traceren van medewerkers die zelf hun zakenreis hebben geboekt, buiten het zakenreisbureau om. Bedrijven hebben een wettelijk vastgelegde zorgplicht voor hun reizende medewerkers maar weten vaak niet waar zij zich bevinden.

Tech

Finnair introduceert chatbot op Facebook Messenger

Finnair is van start gegaan met een chatbot op Facebook Messenger die is bedoeld om vliegtickets te boeken, vluchtstatus te checken en te helpen met additionele informatie over de luchtvaartmaatschappij. De boeking is echter nog niet volledig af te handelen in Messenger, blijkt uit een test.

Tech
Premium

KLM Cityhopper traint cabin crew met virtual reality

KLM Cityhopper test virtual reality-brillen als onderdeel van de opleiding van nieuw cabinepersoneel. De brillen worden nu nog intern uitgeprobeerd, maar vanaf het tweede kwartaal van 2018 gaan de eerste rekruten ermee aan de slag.

Innovatie

Fotodienst albelli koopt specialist in kunstmatige intelligentie

Fotodienst albelli neemt voor een onbekend bedrag de Nijmeegse specialist in kunstmatige intelligentie Resnap over. De technologie zal worden gebruikt voor het automatisch samenstellen van fotoboeken.

Tech
Premium

Eurail: ‘Het mooiste zou zijn als een klant zelf zijn treinpas kan opbouwen’

Een jaaromzet van bijna 100 miljoen euro, gevestigd in Utrecht en klanten afkomstig uit alle windstreken en toch geen household name. Treinpasverkoper Eurail was lang heel erg naar binnen gericht, vertelt directeur Brenda van Leeuwen. Daar komt sinds haar aantreden twee jaar geleden verandering in.

E-commerce

Campagnepanel Delta Airlines: ‘onvoldoende lef’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer kunnen singles via Delta Airlines een vakantieselfie maken voor hun Tinderprofiel.

Marketing

Expedia investeert in start-up hoteltech

Reisbedrijf Expedia verwerft voor 26 miljoen dollar een meerderheidsbelang in Alice, een technologiebedrijf dat de internet bedrijfsprocessen van hotels automatiseert.

Tech

Enhanced Ecommerce: de Fletcher Hotel Case

Onlinemarketeers hebben steeds meer behoefte aan informatie over de customer journey van hun klanten. Ook in een e-commerce-omgeving volstaat het simpelweg niet meer om enkel transacties te meten. Fletcher Hotels vroeg ons om meer inzicht in het oriëntatie- en boekingsproces van hun (potentiële) klanten. De oplossing: een sluitende Enhanced Ecommerce implementatie voor hun boekingsstraat. Omdat deze boekingsstraat niet 1 op 1 vergelijkbaar is met een standaard e-commerce-funnel was deze opdracht een mooie uitdaging en daarom zeker het delen waard.

Travel

KLM gaat communiceren via WhatsApp

KLM heeft als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld een zakelijk account op WhatsApp. Het gaat om een test van WhatsApp waar wereldwijd een klein aantal bedrijven deelneemt, meldt NRC.

Marketing