More stories

Waarom je online en offline kunt boeken bij Flixbus

Flixbus is op zoek naar nieuwe markten binnen Europa, vertelt VP International Business Max Zeumer tijdens eTravel 2017. En die hoeven niet per se ‘tech-savvy’ te zijn, want offline boeken is tegenwoordig ook mogelijk. 

Marketing

‘Amsterdam is duurste Airbnb-stad’

Vier op de tien Nederlanders die hun woning verhuren via Airbnb doen dat meer dan 60 dagen per jaar, terwijl dat vaak niet is toegestaan. Dat blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van De Tijd, de Süddeutsche Zeitung, Le Monde en Trouw.

E-commerce

4Suites haalt 440.000 dollar op

4Suites, een Nederlandse start-up die hotelkamers en ander vastgoed mobiel toegankelijk maakt, heeft 440.000 dollar (373.000 euro) opgehaald bij angel-investeerders. Het geld zal worden gebruikt voor uitbreiding naar nieuwe Europese markten.

Start-ups

‘Online reisboekingen goed voor 120 miljard euro in West-Europa’

De online verkoop van reizen zal dit jaar in West-Europa goed zijn voor een omzet van 120 miljard euro, een stijging van 5,7 procent vergeleken met 2016. Dit voorspelt eMarketer.

E-commerce

Aantoonbaar onjuiste review? Vooral niet (juridisch) in de vlek wrijven

Wat kun je als bedrijf doen tegen een review die te negatief of gewoon aantoonbaar onjuist is? Dat blijkt een lastig te beantwoorden vraag. Wrijf vooral niet in de vlek.

Legal

Ryanair introduceert voice search

Ryanair heeft een zogeheten skill ontwikkeld voor Amazon Alexa. Reizigers kunnen via de spraakassistent zoeken naar vluchten en hotels en hun vluchtstatus checken.

Innovatie

Polarsteps haalt 9 ton op

Polarsteps heeft 900.000 euro aan seed funding heeft opgehaald van een groep Nederlandse internetondernemers. De start-up biedt een app aan voor het tracken van reizen. Het geld wordt gebruikt voor het aannemen van programmeurs en het verder ontwikkelen van de app.

Travel

Phocuswright: digitalisering reisbranche staat op omslagpunt

Er zijn grote veranderingen op til voor airlines, hotels en andere spelers in de reisbranche. Nieuwe technologieën en veranderende doelgroepen maken dat de digitalisering van travel in een stroomversnelling raakt. Phocuswright kijkt in 2017 Phocus Forward: The Year Ahead in Digital Travel naar de trends en ontwikkelingen die op stapel staan.

Travel

Gemeente Amsterdam boos op Booking.com

De Amsterdamse gemeenteraad is boos op Booking.com vanwege een actie waarbij studenten worden opgeroepen hun huis te verhuren aan vakantiegangers. Dit meldt het Parool.

Travel

ABN AMRO: ‘Strijd om campinggast gaat digitaal’

Campings en vakantieparken vechten online om de gunsten van de toerist. Dit vereist een digitale strategie ten aanzien van het gebruik van online kanalen en data-analyse, stelt ABN AMRO in een nieuw rapport over verblijfsrecreatie. Met name kleinere spelers hebben dit nog niet voor elkaar.

E-commerce

Inmarsat: ‘Passagier eist wifi aan boord’

Inflight internet is geen luxe meer maar een noodzaak. Dat stelt Inmarsat op basis van onderzoek in samenwerking met GfK onder 9.000 vliegtuigpassagiers wereldwijd.

Tech

TUI Benelux realiseert groei met dynamische advertenties op Bing Ads

Met meer dan 4,3 miljoen klanten per jaar is TUI Benelux de marktleider in de reisbranche en het bedrijf wil die positie graag verder verstevigen. TUI maakt hierbij intensief gebruik van search marketing, maar merkt dat de kosten sterk stijgen. Binnen Bing Ads bleek een groot potentieel te liggen tegen een aantrekkelijke ROI.

Travel

Barqo lonkt naar buitenlandse consumenten

Botendeelplatform Barqo, eTravel Start-up 2017, is nu ook van start gegaan met het aanbieden van vaarvakanties.  Daar moet de Nederlandse consument zich het komende jaar via partnerships en marketingcampagnes in groten getale van bewust worden, vertelt mede-oprichter Floris van Hoogenhuyze.

Travel

Expedia neemt belang in Traveloka

Expedia investeert 350 miljoen dollar in een minderheidsbelang in Traveloka, een online reisagent die is gericht op Zuidoost-Azië. De twee gaan hun hotelaanbod combineren.

Travel

Accor Hotels creëert grootste luxe vakantieverhuurbemiddelaar ter wereld

Accor Hotels heeft besloten de drie luxe bemiddelaars in vakantieverblijven onefinestay, Travel Keys en Squarebreak samen te voegen tot één platform. Dat krijgt de naam onefinestay, dat hiermee qua portfolio de grootste speler in het luxe segment wordt.

Venture