‘Airlines laten miljarden online omzet liggen’
Luchtvaartmaatschappijen kunnen in de komende jaren miljarden extra omzet genereren als hun passagiers gaan beschouwen als online consument.
Luchtvaartmaatschappijen kunnen in de komende jaren miljarden extra omzet genereren als hun passagiers gaan beschouwen als online consument.
Met ingang van vandaag kunnen KLM-klanten op Facebook Messenger een vliegticket boeken. KLM heeft hiervoor een nieuwe Engelstalige chatbot ontwikkeld, BlueBot genaamd.
Airbnb heeft een volgende stap gezet in de strategie om een one-stop-shop voor reizigers te worden. Restaurantapp Resy wordt geïntegreerd in de app van Airbnb, zodat gebruikers daar meteen een tafel in een restaurant kunnen reserveren.
De vervoersautoriteit van de stad Londen vernieuwt de ‘private hire operator licence’ van Uber niet. Een zware klap voor de Amerikaanse taxidienst.
Als staatsbedrijven hebben de spoorwegen in Europa lang de digitale dans weten te ontspringen. Maar nu dringt ook in deze conservatieve sector het besef door dat de klant het voor het zeggen heeft. Start-up Save a Train speelt daarop in, vertelt René de Groot, directeur Europa.
KLM is met een omzet van naar schatting 580 miljoen euro wederom de grootste online reisaanbieder van Nederland. Dit heeft Twinkle becijferd. De tweede plek is voor TUI Nederland (565 miljoen), gevolgd door Travix (455 miljoen).
KLM voegt met ingang van vandaag de tickets en excursies van GetYourGuide toe aan het online aanbod. De rondleidingen en activiteiten zijn boekbaar via KLM op Messenger, KLM.com, de KLM-app en op KLM-vluchten via het portal.
De nieuwe topman Mark Okerstrom van online reisbedrijf Expedia zoekt vooral groei buiten zijn thuismarkt Amerika.
Deep learning gaat (nog) niet over computers die het overnemen van de mens, maar over het vinden van patronen in grote datasets. De reisindustrie wordt gekenmerkt door enorme hoeveelheden data. Welke mogelijkheden biedt deep learning?
Reisbureauketen TravelXL wil een nieuwe, jonge doelgroep aanboren en heeft daarom SnapTrip gelanceerd. Dit is een op online consumenten gerichte dynamic packaging tool die is ontwikkeld met technologie van Airtrade.
Hotelketen Sir Hotels, in Amsterdam vertegenwoordigd met Sir Albert en Sir Adam, heeft vijf stadsgidsen gelanceerd op Instagram. De Instagram-accounts van de individuele hotels zijn getransformeerd tot reisgidsen met tips over restaurants, uitgaan en winkelen.
Transavia gaat vandaag van start met een retargeting campagne op digitale radio. Het betreft een test die samen met OMS en NMPi is opgezet en tot het einde van dit jaar loopt, vertelt Nick Brandts, Base Lead Direct van Transavia.
HomeToGo, een meta-zoekmachine voor vakantiehuisjes, is een samenwerking aangegaan met NextPax, een platform voor channelmanagers en accommodatie-beheerders. Het aanbod van NextPax wordt geïntegreerd in HomeToGo, zodat eigenaren van vakantiehuizen hun bereik kunnen vergroten.
Luchthavens geven dit jaar 8,43 miljard dollar uit aan IT, zegt technologiebedrijf SITA. Daarvan wordt bijna 61 procent gebruikt om de business te laten draaien, 24 procent is bedoeld voor groei en 16 procent voor innovatie.
De meeste bezoekers van hotelwebsites zijn vrouwen, maar mannen zijn eerder geneigd om daadwerkelijk te boeken. Dit blijkt uit onderzoek van technologiebedrijf Net Affinity dat de data van 13 miljoen websitesessies die in de eerste helft van dit jaar plaatsvonden heeft geanalyseerd.