More stories

NH Hotels op zoek naar digitale innovatie

NH Hotel Group roept bedrijven die zich bezighouden met digitale en technologische innovaties die interessant zijn voor de hotelsector, zich aan te melden voor de Digital Innovation Day. Vijfentwintig organisaties kunnen hun product vervolgens pitchen bij de directie van de hotelgroep.

Innovatie

Thomas Cook: ‘We zetten meer in op retargeting’

Thomas Cook heeft een model ontwikkeld waarmee ze het rendement op media-investeringen kunnen berekenen. “We optimaliseren het budget over alle kanalen heen, digitaal en traditioneel,” zegt manager e-Commerce Bas Touw tijdens eTravel 2017.

Analytics

‘Chatbots zijn onontgonnen gebied in de reisbranche’

Is de reisbranche klaar voor chatbots? Uit de whitepaper Are Bots Worth the Bother? van Eye for Travel blijkt dat de potentie groot is, maar de uitdagingen ook. Die zijn niet alleen technologisch van aard. Veel reisbedrijven laten kansen liggen op chatplatformen.

Singularity

Beyond the Bot: wat kun je nog meer doen met klantinteracties?

Als het gaat over innovaties in klantinteracties dan worden al snel chatbots genoemd met die van KLM op Messenger als het schoolvoorbeeld. Het merendeel van de bedrijven doet echter nog weinig of helemaal niets met dialooggestuurde interfaces en de achterliggende technieken voor tekstherkenning en kunstmatige intelligentie.

Service Design

Bohemian Birds: ‘Reisbranche doet te weinig aan persoonlijke sales’

Bohemian Birds begon ooit als groepsreisorganisatie voor individuele reizigers maar al snel kwam oprichter Jasper Mutsaerts erachter dat hij daar de schaalgrootte voor miste. Dat was de start van Bohemian Birds als organisator van lustrumreizen, vertelt Mutsaerts tijdens eTravel 2017.

Marketing

Online traveltalent in de spotlight bij LOEY Talent Award

De Stichting LOEY presenteert de zes meest talentvolle online ondernemers van Nederland en drie daarvan werken in de travelbranche.

Travel

Delta Air Lines verbindt Schiphol met SXSW 2018

Schiphol wordt volgend jaar de Europese springplank voor SXSW. Delta Air Lines zal vier vluchten verzorgen tussen Amsterdam en Austin, waar het festival wordt gehouden.

SxSW

ANWB en Schiphol Parking verlengen customer journey

ANWB wil graag de betrokkenheid van leden vergroten door logische samenwerkingen aan te gaan die zorgen voor relevante content en aanbod. Zo werd Smart Parking samen met Schiphol Parking succesvol aangejaagd.

Travel

‘Helft van alle vliegtuigen wordt voorzien van wifi’

In 2022 zal de helft van alle commerciële vliegtuigen wereldwijd zijn voorzien van wifi bij wijze van in-flight entertainment. Dit jaar is dat bij een kwart van de wereldvloot het geval, stelt Juniper Research. 

Tech

Sleutelbedrijf Iamb&b krijgt toch geen megaboete

De boete van bijna 150.000 euro die de gemeente Amsterdam begin dit jaar oplegde aan conciërge-bedrijf Iamb&b is van de baan. De gemeente heeft na een bezwaarprocedure geconcludeerd dat Iamb&b geen woningen illegaal aan de voorraad heeft onttrokken.

Travel

Airbnb sluit sluiproute Amsterdamse hosts af

De sluiproute waarmee Amsterdamse Airbnb-verhuurders de limiet van 60 dagen probeerden te omzeilen, is afgesloten door Airbnb. Dit meldt het Parool.

Travel

Transavia gebruikt neuro-onderzoek om digitale ervaring te meten

Transavia zet neuro-onderzoek in om vast te stellen hoe de digitale kanalen van de vliegmaatschappij worden ervaren. De hersenonderzoeken zijn een structureel tweewekelijks ingezet middel om de gebruikerservaring in kaart te brengen. Dat vertelt Bart Luttikhuis, Product Owner bij ‘Team Shop’ – verantwoordelijk voor Transavia’s e-commerceactiviteiten.

Customer Experience

TUI: ‘Blockchain van strategisch belang’

De belangrijkste reden dat TUI Hotelbeds verkocht voor 1,2 miljard euro is de opkomst van de technologie blockchain. Die zorgt ervoor dat de huidige online tussenpersonen hun rol verliezen, betoogt TUI-topman Fritz Joussen.

Blockchain

Sambasso: ‘Reisagent verdient eerlijke beloning’

Sambasso werd eind 2015 gelanceerd als het omnichannel alternatief voor de reisretail die kampt met teruglopende commissies en veranderend klantgedrag. “We willen een consumentenportal worden dat reisagenten beloont voor hun inspanningen,” zegt directeur Bert Wildeman.

Tech

The Helter Skelter Buzzards winnen Hackatrain

Een applicatie die internationale reizigers helpt om Europa te ontdekken is uitgeroepen tot de winnaar van de tweede editie van Hackatrain. Het team The Helter Skelter Buzzards ontvangen hiervoor 3.000 euro.

Innovatie