More stories

CRO Manager Travix: ‘Je moet het brein van de klant begrijpen’

Conversie-optimalisatie zou niet langer de verantwoordelijkheid moeten zijn van een persoon of team. Het is een werkwijze die bedrijven steeds vaker verweven door de gehele productontwikkeling. Dat stelt Benjamin Groenewoud, CRO Manager bij Travix – het bedrijf achter onder meer Cheaptickets.nl en Vliegwinkel.nl. Op Conversion 2017 vertelde hij over zijn ervaringen daarmee.

Conversie

Nieuwe investeerder voor kaartenmaker HERE

Kaartenmaker HERE Technologies krijgt een nieuwe investeerder die naast geld ook kennis zal inbrengen op het gebied van R&D.

Publishing

‘E-mailmarketing reisbranche en hotellerie kan veel beter’

Zowel de reisbranche als de hotellerie kunnen e-mailmarketing effectiever inzetten. Dit blijkt uit onderzoek van branchevereniging DDMA naar de campagnes die in 2016 door de grootste bedrijven in 24 sectoren werden verstuurd.

Travel

Marriott begint Nederlandse accelerator

Marriott start een acceleratorprogramma in Nederland als onderdeel van een internationaal innovatieprogramma van de hotelketen.

Travel

Nieuwe Nederlandse app voor last-minute kamers

Wie de laatste trein heeft gemist of spontaan een avondje uit gaat kan terecht bij een nieuwe Nederlandse app voor last-minute kamers. MusjrooM is sinds drie weken beschikbaar voor iOS en Android, vertelt medeoprichter Khosrou Golzad.

Travel

Jochem Wijnands (TRVL): ‘Word je eigen reisagent en verdien daar aan’

Vier jaar terug was TRVL een iPad app voor een online reis magazine, maar vandaag de dag is het een booking platform voor reizen. “Het idee is simpel: iedereen is een reisagent. We hebben een tool gebouwd waarop je je eigen reizen kunt boeken en daar dan commissie aan overhoudt. Je kunt die reizen delen met andere mensen en daar ook commissie aan overhouden. En als laatste: je kunt een eigen reissite voor boekingen starten en jezelf dus als reisagent profileren. Wanneer mensen dan via jou boeken ga je daar ook geld aan overhouden”, aldus founder en CEO Jochem Wijnands.

Travel

Amsterdams bedrijf wil ‘eerste Airbnb-wijk ter wereld’

Een nieuw bedrijf Open Huis wil huizen in Amsterdam opkopen om ze vervolgens via Airbnb te verhuren. Het wil zelfs 25 procent meer bieden dan de daadwerkelijke waarde van een huis.

Travel

EurAm: ‘We zijn géén beddenbank’

Maatwerkrondreizen zijn arbeidsintensief. Die simpele constatering ligt ten grondslag aan de tool die EurAm heeft ontwikkeld voor reisprofessionals die dergelijke trips willen kunnen samenstellen en wijzigen. “Van een weekje in een all-in resort moeten reisverkopers het niet meer hebben,” zegt business development director Vincent Hekkert.

Travel

eTravel 2017: laatste kaarten

Hoe benut je als reisorganisatie de mogelijkheden van messaging apps als WhatsApp en Facebook Messenger? Wat doet Transavia met chatbots? Hoe verhoog je de effectiviteit van e-mailmarketing? De antwoorden op deze en veel meer vragen worden op 20 juni a.s. gegeven tijdens eTravel.

Travel

Bloggershuizen: creatieve contentmarketing in de reisbranche

De reisbranche zet zichzelf steeds meer op de kaart met ‘bloggershuizen’. Het idee: bloggers betrekken in groepsverband tijdelijk een accommodatie en delen de opgedane ervaringen in hun kanalen. Is het opzetten van een bloggershuis de ultieme marketing tool voor travelmerken en -bestemmingen? Hoe zagen andere bloggershuizen er conceptueel uit en wat leverde het op? Ik dook erin en formuleer succesfactoren en tips voor (travel) merken) en bestemmingen die zelf een bloggershuis willen opzetten.

Travel

Expedia: ‘Reisconsument bezoekt 20 sites per week’

De meeste reisshoppers beginnen hun zoektocht naar een vakantie met meerdere bestemmingen in gedachten. Het beïnvloeden van hun uiteindelijke keuze kan het beste gebeuren in deze oriëntatiefase, blijkt uit onderzoek van Expedia Media Solutions.

Travel

Hotelchamp maakt diensten self-service

Hotelchamp heeft een nieuw platform gelanceerd waarmee hoteliers zelf de bepalen welke tools ze inzetten om directe boekingen te genereren op hun website. Daarnaast geeft het hen real-time inzicht in de data en performance.

Travel

Europcar neemt belang in Snappcar

Europcar Group, gespecialiseerd in autoverhuurdiensten, neemt een minderheidsbelang van twintig procent in autodeler SnappCar. Ook leidde het bedrijf een financieringsronde van 10 miljoen euro.

Disruptie

Botendeelplatform Barqo haalt met crowdfunding ruim vier ton op

Botendeelplatform Barqo heeft 434.552 euro aan financiering opgehaald met een crowdfundingcampagne. Het streefbedrag op Oneplanetcrowd van 350.000 euro is ruim gepasseerd.

Disruptie

Hoe Holiday Cars, Vacanceselect en D-reizen databasemarketing toepassen

Databasemarketing is bij veel reisbedrijven een ondergeschoven kindje in de marketingmix, is de ervaring van Willem van der Steen, oprichter en CEO van PI Marketing. “Natuurlijk wordt bulk e-mail als irritant ervaren.” Drie praktijkvoorbeelden van hoe het wel moet.

E-mailmarketing