More stories

Thomas Cook benoemt directeur Distributie en Marketing

Thomas Cook Nederland benoemt een vierde directielid dat zich gaat focussen op de distributiestrategie. Per 1 juni aanstaande is Christoph Lieflaender de nieuwe directeur Distributie en Marketing.

Travel

‘Groei online vakantieboekingen vlakt af in Europa’

Europeanen geven dit jaar weer meer uit aan online geboekte vakanties, maar de groei vlakt wel af. Adobe Digital Insights verwacht dit jaar een plus van 5,3 procent vergeleken met 10,8 procent van 2015 tot 2016. Dit staat in het Online Travel Trends Report.

Travel

‘Chinese Airbnb’ Tangguo opent kantoor in Den Haag

Het Chinese vakantieverhuurplatform Tangguo heeft een kantoor in Den Haag geopend. Van daaruit wil het bedrijf de Europese markt bestrijken, waarbij het zich richt op Chinese reizigers die hiernaartoe komen en een vakantiehuis of -appartement willen huren.

Travel

Trage reissites verlagen mobiele conversie

Mobiele websites die niet snel genoeg laden kosten de reisbranche boekingen. Drieënvijftig procent van de bezoekers haakt af als het langer dan drie seconden duurt, stelt Google. Dat terwijl de laadtijd van mobiele pagina’s van reissites gemiddeld 10,1 seconden is.

Travel

Trivago zweert bij het advertentiemodel

De grenzen tussen metazoekmachines en online reisagenten vervagen steeds meer. Trivago is de uitzondering op deze regel. “Wij geloven niet in het hybride model,” aldus managing director Johannes Thomas.

Travel

Stewardessen Air New Zealand krijgen Hololens

Air New Zealand gaat proeven doen met een Hololens om te onderzoeken of en hoe het service naar reizigers aan boord kan verbeteren.

Travel

eTravel 2017: over chatbots, AI, blockchain en meer

Wat zijn de lessen die Transavia heeft geleerd over chatbots? Welke impact zal blockchain hebben op de reisbranche? En is Artificial Intelligence een kans of een hype? Kom op 20 juni a.s. naar eTravel voor de antwoorden op deze en nog meer prangende vragen.

Travel

Gatwick installeert 2000 bakens voor navigatie

Vliegveld Gatwick bij Londen heeft 2000 bakens geinstalleerd voor indoor navigatie. De technologie zal onder meer worden gebruikt voor augmented reality-toepassingen, waarbij passagiers hun weg met een app kunnen vinden.

Travel

Peer-to-peer boekingsplatform TRVL officieel live

Na negen maanden in bèta gedraaid te hebben is TRVL officieel gelanceerd voor het grote publiek. Iedereen boven de 18 jaar kan zich aanmelden als ‘reisagent’ en tot 10 procent commissie verdienen op elke boeking die ze maken.

Travel

Reisbedrijven richten pijlen op tours en excursies

Excursies waren tot voor kort iets wat de reiziger ter plekke regelde, bij het hotel of de hostess. Inmiddels hebben zowel start-ups als gevestigde namen hun vizier gericht op de activiteitencomponent van de reis. Airbnb, Booking.com en Bookingkit leggen uit waarom.

Travel

Booking: Mijnbooking is misleidende reclame

De account van Mijnbooking.nl is door Booking.com stopgezet. Mijnbooking.nl is een nieuwe Nederlandse start-up die de affiliate commissie die Booking uitkeert deelt met zijn klanten.

Travel

Expedia onderzoekt mogelijke generatiekloven in reizen

Millennials blazen de trein nieuw leven in en babyboomers vinden het culinaire aspect van reizen niet zo belangrijk. Dit zijn twee conclusies van Expedia Media Solutions na onderzoek onder verschillende generaties reizigers uit Engeland, Frankrijk en Duitsland.

Travel

Drie patenten die zoeken in Google mogelijk veranderen

Er zijn het afgelopen jaar diverse patenten toegekend aan Google die mogelijk iets zeggen over de toekomst van de zoekmachine […]

Search

SITA ontwikkelt incheckrobot die wachtrijen bestrijdt

Luchtvaarttechnologiebedrijf SITA heeft een intelligent incheckapparaat ontwikkeld, KATE genaamd. Deze verplaatst zich op de luchthaven naar de plek waar de drukte het grootst is om wachtrijen te bestrijden.

Travel

‘Massatouroperator van de toekomst is net zo flexibel als een OTA’

Is er toekomst voor de traditionele massatouroperator? Met wat aanpassingen wel, is de overtuiging van Gilles Despas, Chief Digital Officer van Thomas Cook. Sleutelwoorden bij zijn on-stage interview tijdens de Phocuswright-conferentie in Amsterdam waren mobiel, VR en dynamic packaging.

Travel