‘Vakantiegangers vinden veilig internet van ondergeschikt belang’
Vakantiegangers vinden gemak belangrijker dan veiligheid als ze gebruikmaken van wifi. Dit blijkt uit onderzoek van McAfee.
Vakantiegangers vinden gemak belangrijker dan veiligheid als ze gebruikmaken van wifi. Dit blijkt uit onderzoek van McAfee.
Op initiatief van Amsterdam Airport Schiphol organiseren zeven Europese luchthavens de {re}coding aviation hackathon. Ontwikkelaars worden uitgedaagd om nieuwe toepassingen te ontwikkelen die de reiservaring van passagiers moeten verbeteren.
Millennials worden een steeds interessantere doelgroep voor de reisbranche, maar hebben wel een eigen handleiding. Als ‘digital natives’ hebben ze totaal andere behoeften dan eerdere generaties, is ook de ervaring van Jurian van der Meer, commercieel directeur van EndemolShine dat een online reisplatform voor millennials is gestart, Wander Travel.
De Jong Intra Vakanties heeft in samenwerking met TradeTracker een nieuw attributiemodel ontwikkeld waarmee alle sitebeheerders die betrokken zijn in het conversiepad worden beloond.
NS International valt binnen de holding van NS, maar is een autonoom opererend bedrijf dat zich richt op grensoverschrijdend treinverkeer. Kim de Klerk werkt als marketeer binnen het retentieteam van NS International met als specialisatie e-mailmarketing, maar werkt steeds meer op een omnichannel niveau. Tijdens de DDMA Email Summit laat ze zien hoe NS International via kleine stapjes haar communicatie continu relevanter en persoonlijker maakt via verschillende kanalen.
CFO Steven Klooster wordt de nieuwe CEO van Travelbird. De oprichter van de vakantieverkoper, Symen Jansma, blijft aan als aandeelhouder en adviseur maar gaat zich in de dagelijkse praktijk bezighouden met start-ups.
Bij verzekeringen, luxe producten en de deeleconomie laten online consumenten vaak al na één slechte ervaring een merk vallen. Met onder meer retailers en telecom hebben zij echter een stuk meer geduld.
KLM maakt met ingang van vandaag de boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus beschikbaar voor haar passagiers op Twitter en WeChat in tien verschillende talen.
Het Europse campingportal Campsy pleegt met de overname van Camping and Co. een strategische overname en vult daarmee zijn blinden vlekken op de landkaart in.
Toerisme blijft wereldwijd groeien. In een hotspot als Amsterdam is dit niet altijd reden voor onverdeeld optimisme. Zo bleek deze maand ook tijdens de presentatie van de groeicijfers van Airbnb. Nieuwe digitale diensten bieden nu de mogelijkheid toeristische overlast te beperken. Het toverwoord is personalisering.
Hotels kunnen beter gebruikmaken van de mogelijkheden die online reisagenten (OTA’s) bieden dan ze als een noodzakelijk kwaad te zien. Negen manieren hoe je OTA’s voor je kunt laten werken.
TravelBird breidt de app uit met real-time notificaties die het leven van de reiziger makkelijker moeten maken. Volgens de reisorganisatie is het doel hiervan klanten te ontzorgen.
Klanten hechten bijzonder veel waarde aan reviews. Google stimuleert bedrijven er dan ook actief naar te vragen. Recent lanceerde het nog de nieuwe dienst ‘Customer Reviews’ waarmee het bedrijven aanmoedigt beoordelingen te verzamelen. Maar wat maakt een review goed en effectief?
Bohemian Birds heeft een investering van 250.000 euro opgehaald. De reisorganisatie die zich specialiseert in lustrumreizen voor studenten en alumni en bedrijfsreizen verkreeg 100.000 euro van angel investors en de rest via crowdfunding.
Thomas Cook Nederland benoemt een vierde directielid dat zich gaat focussen op de distributiestrategie. Per 1 juni aanstaande is Christoph Lieflaender de nieuwe directeur Distributie en Marketing.