More stories

AI en tech-innovaties kantelen het marketingvak

Marketing was altijd al datagestuurd en vol repetitieve processen. Juist daarom staan we aan de start van een door technologie aangedreven revolutie.

Digital Transformation

‘Thought leadership’ en ‘branded search’: hoe je werkt aan je online autoriteit

Steeds vaker krijgen bureaus de vraag of men iets moet met ‘thought leadership’ en ‘branded search’. In dit artikel ga ik op op het hoe en waarom.

SEO

Startup Plurana: slimmer patronen, prints en andere grafisch ontwerpmateriaal genereren

Plurana ontstond als ‘spin-off’ van een project rond culturele graphics. Het ondersteunt grafisch ontwerpers in het maken van patronen en prints.

Creative

AI-gedreven oplossingen zijn niets waard zonder de juiste input

AI-oplossingen kunnen alleen werken met de juiste input. Verkeerde of te weinig gegevens zijn een probleem, maar ook te veel of te eenzijdige data.

Artificial Intelligence
Premium

Generatieve AI en Large Language Models: DDMA-experts over de impact op hun discipline

Zes DDMA-experts over hun verwachtingen rond de invloed van Generatieve AI en Large Language Models op verschillende marketingdisciplines.

Artificial Intelligence

Waarom ‘blocklists’ te veel blokkeren en ‘inclusion’-lijsten niet inclusief zijn

We zijn doorgeschoten in de angst voor reclame naast ongepaste content. Omdat we te voorzichtig zijn wordt er te veel uitgesloten.

Online advertising

SXSW recap – Longread: tech wordt steeds onzichtbaarder en daarmee onnavolgbaarder

Naar aanleiding van SXSW een grondige blik op de techwereld: over AI, psychedelica en ons brein en over de juichstemming en weinige kritische noten.

Digital Transformation

SXSW recap – Gerson Veenstra: ‘Generatieve AI gaat de wereld veranderen’

SXSW 2023 is alweer een tijdje geleden. Tijd om met vakgenoten die erbij waren de balans op te maken. Deel 1 met Gerson Veenstra van EenVandaag.

SxSW
Premium

Generatieve AI en Large Language Models: de risico’s, de AVG en je aansprakelijkheid

De gevaren van AI en Large Language Models zijn aanzienlijk: misinformatie, auteursrecht, milieulast, plus de AVG en je eigen juridische aansprakelijkheid.

Artificial Intelligence
Premium

Digital Marketing TV: hoe Skantrae de digitale klantreis verbeterde

Het Nederlandse bedrijf Skantrae is vanwege een verbreding van haar portfolio genoodzaakt om de digitale klantreis te herzien. Met bouwmarkten, groothandels en zzp’ers als klant wil het houtbedrijf, dat vooral bekend is om zijn deuren, een eigentijds pakket aan tools aanbieden om haar assortiment te ontsluiten. Hoe start je zo’n proces? Frank van Putten vertelt er meer over bij Digital Marketing TV.

E-commerce

Replatforming als antwoord op haperende B2B-webshops

Voor B2B-shops met verouderde techniek is omschakelen lastig: het brengt kosten en risico’s. Replatformen is de migratie naar een toekomstbestendig systeem.

E-commerce platforms

Interview: Anne de Jongh over foutloze productgegevens in de woonbranche

‘Content is king’… als je productgegevens ook echt kloppen. In de woonbranche, met de vele merken, producten, varianten en kleuren is dat niet eenvoudig.

Data

Waarom IAB’s bijgewerkte definitie van videoadvertenties de gemoederen bezighoudt

Hier heb ik er nog weinig over gehoord, maar internationaal leidt IAB’s nieuwe classificatie van video-advertenties tot kritiek. De indeling is kortzichtig.

Online advertising

Nederlands MKB in de top in Europa als het gaat om export

Het Nederlandse MKB is internationaal georiënteerd. Een groot deel exporteert naar het buitenland. Wie dat niet doet noemt verschillende belemmeringen.

Cross Border

Houd het uiteindelijke doel van een DXP in zicht: relevantie voor je klanten

Voor het bieden van gepersonaliseerde digitale ervaringen is een Digital Experience Platform onmisbaar. Het gaat vooral om hoe je hiermee relevantie biedt.

Customer Experience