More stories

Premium

Generatieve AI en Large Language Models: de risico’s, de AVG en je aansprakelijkheid

De gevaren van AI en Large Language Models zijn aanzienlijk: misinformatie, auteursrecht, milieulast, plus de AVG en je eigen juridische aansprakelijkheid.

Artificial Intelligence
Premium

Digital Marketing TV: hoe Skantrae de digitale klantreis verbeterde

Het Nederlandse bedrijf Skantrae is vanwege een verbreding van haar portfolio genoodzaakt om de digitale klantreis te herzien. Met bouwmarkten, groothandels en zzp’ers als klant wil het houtbedrijf, dat vooral bekend is om zijn deuren, een eigentijds pakket aan tools aanbieden om haar assortiment te ontsluiten. Hoe start je zo’n proces? Frank van Putten vertelt er meer over bij Digital Marketing TV.

E-commerce

Replatforming als antwoord op haperende B2B-webshops

Voor B2B-shops met verouderde techniek is omschakelen lastig: het brengt kosten en risico’s. Replatformen is de migratie naar een toekomstbestendig systeem.

E-commerce platforms

Interview: Anne de Jongh over foutloze productgegevens in de woonbranche

‘Content is king’… als je productgegevens ook echt kloppen. In de woonbranche, met de vele merken, producten, varianten en kleuren is dat niet eenvoudig.

Data

Waarom IAB’s bijgewerkte definitie van videoadvertenties de gemoederen bezighoudt

Hier heb ik er nog weinig over gehoord, maar internationaal leidt IAB’s nieuwe classificatie van video-advertenties tot kritiek. De indeling is kortzichtig.

Online advertising

Nederlands MKB in de top in Europa als het gaat om export

Het Nederlandse MKB is internationaal georiënteerd. Een groot deel exporteert naar het buitenland. Wie dat niet doet noemt verschillende belemmeringen.

Cross Border

Houd het uiteindelijke doel van een DXP in zicht: relevantie voor je klanten

Voor het bieden van gepersonaliseerde digitale ervaringen is een Digital Experience Platform onmisbaar. Het gaat vooral om hoe je hiermee relevantie biedt.

Customer Experience

Goede online marketing voor iedere ondernemer binnen handbereik

Je wilt online zichtbaar zijn en bij voorkeur alleen jouw doelgroep bereiken: op het juiste moment, op de juiste plaats en met de juiste boodschap.

Online advertising

Cyberveiligheid en het MKB: de bedreigingen en wat je ertegen kunt doen

Cyberveiligheid is voor het MKB extra lastig: dreiging neemt toe en de middelen zijn beperkt. Toch kun je je met een aantal basisstappen al goed beschermen.

Security

Platformeconomie voor B2B: groeipotentieel en kans om marktleider te worden

In B2B is nog een wereld te winnen in de platformeconomie. Partijen die nu een goed platform ontwikkelen hebben kans de nieuwe standaard te worden.

Marketplaces
Premium

Wat kunnen we verwachten van AI?

AI is een stap in een millenia durend proces van technologie die menselijke specialisatie aandrijft: nieuwe toepassingen scheppen ruimte voor creativiteit.

Artificial Intelligence
Premium

Emerce B2B Digital: tegen de stroom in digitaliseren

De ouderwetse houtindustrie digitaliseren valt niet mee. Dat vertelde David de Jong van VonWood gisteren op Emerce B2B Digital in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

B2B Digital

Integratie Google Search Console en BigQuery maakt betere data-inzichten mogelijk

De koppeling van Google Search Central en BigQuery schept kansen om grotere hoeveelheden data te analyseren en dus meer data-inzichten te verwerven.

Analytics
Premium

Emerce B2B Digital: de digitale transformatie van de stoffenmarkt

Wat ooit begon als een kleine herenkledingwinkel in Tilburg, is uitgegroeid tot een wereldwijde speler in de textielbranche. Nog steeds in Tilburg en nog steeds in de familie.

B2B Digital

Wat drijft B2B om alles uit de kast te halen voor e-commerce?

In deze whitepaper worden de verschillende manieren waarop de B2B sector directe verkoop kan verkennen en aan het verkennen is onderzocht.

B2B Digital