More stories

Innovatiehelden: hoe Marco Smit HEMA leert experimenteren en de klantbeleving centraal te stellen

In Innovatiehelden worden inspirerende Nederlandse corporate innovators en hun visie op succesvolle innovatie in de spotlights gezet. Vandaag deel twee […]

Innovatie

Wat je wil en wat je kan komen samen in een datastrategie

Data helpt om klanten beter te leren kennen en kan ook helpen om je dienstverlening te optimaliseren. Maar ga je […]

Data

Jonas Kjellberg (ex-CEO Skype): ‘Veel bedrijven zitten vastgeroest door hun marges’

Econnect Europe brengt eindverantwoordelijken op het gebied van ecommerce, ebusiness en digital services bij elkaar. In gesprek met de aanwezigen.

E-commerce platforms

Servitization in B2B: het belang van een goede customer portal

Dienstverlening in een abonnementsvorm is hét nieuwe verdienmodel voor de B2B-sector.

E-commerce

De no-code route naar nieuwe business apps

Kortere ontwikkelcycli en lagere kosten: no- en low-code platforms vervangen in steeds meer bedrijven de traditionele programmeerprojecten.

Programmatic
Premium

VDL verkoopt occassions via marktplaats Tradus

De Nederlandse fabrikant van bussen, VDL Bus & Coach, sluit een samenwerking met Tradus, een online marktplaats uit de OLX-groep. VDL gaat tien procent van de gebruikte bussen aanbieden via handelssite.

Marketplaces

Case: Knab bedankt klanten met gepersonaliseerde out of home schermen

Onlangs bedankte Knab zijn klanten met gepersonaliseerde billboards door heel Nederland. Hoe hebben ze van maar liefst 11.000 klanten voornamen kunnen laten zien op digitale schermen bij hen in de buurt? 

Online advertising
Premium

Een introductie tot machine learning II: lineaire regressie

We behandelen de algoritmes die Machine Learning gebruikt om voorspellingen te doen aan de hand van wiskundige concepten zoals calculus en statistiek.

Artificial Intelligence

Het merk ontrafeld: zo weet Dott Europese steden te overtuigen van deelsteps

Een stad agressief overspoelen met elektrische deelfietsen en -steps om vervolgens de woede op de hals halen van bewoners is er in de plannen van Dott niet bij. Die standaard hoeft niet het nieuwe normaal te zijn, meent CEO Maxim Romain. Hij weet gestaag Europese steden en gebruikers voor zich te winnen. Een strategie met daarin een grote rol voor de branding en digitale identiteit.

Strategy

De vier belangrijkste betaaltrends om naar uit te kijken in 2020

Door veranderende regelgeving en technologische ontwikkelingen ontstaan kansen om steeds beter te voldoen aan de vraag van consumenten naar innovatieve betaalmanieren

Payment

De twaalf belangrijkste marketing automation trends voor 2020

Samen met tien experts zet Wilco Verdoold de twaalf belangrijkste ontwikkelingen op een rijtje. Van personalisatie tot integratie. Met aandacht voor de benodigde content, maar vooral veel focus op de customer journey en customer experience.

Marketing automation

Elke dag moederdag – zo target je moeders

De doelgroep ‘moeders’ wordt nog regelmatig vergeten. Zonde, want het is een doelgroep die heel interessant én constant is qua koopgedrag. En dit is waarom én hoe je deze vrouwen kunt benaderen.

Online marketing

De grootste valkuilen van experimenteren

Resultaat neerzetten, vooruit gaan, stappen maken, actie ondernemen. In ons werk zijn we dagelijks bezig om toegevoegde waarde te leveren […]

Strategy

Google Ads in 2020 – Roeien met de riemen die je hebt

SEA specialisten maken gretig gebruik van “keyword match types” om controle te houden over welke advertentie bij welke zoekopdracht wordt getoond en hoeveel daarvoor per klik wordt betaald.

Search

Groeien in datavolwassenheid gaat over meer dan alleen data

Hoe ga jij het komende jaar de volgende stap zetten om je marketing te verbeteren? Grote kans dat je iets noemt over data en relevantie.

Data