More stories

Adverteren op TikTok: Welke mogelijkheden zijn er?

Het is recent bekend gemaakt dat het nu mogelijk is om campagnes te starten op TikTok. Maar moet je hier als bedrijf eigenlijk wel iets mee?

Social

Marcia Moestoredjo (Valent Marketing): ‘Marketing automation is juist nu essentieel voor je business’

Marcia Moestoredjo (Valent Marketing) spreekt in dit vraaggesprek met Hans Voorn over haar ervaring met marketing automation.

Marketing automation

Metrics bepalen die klanttevredenheid voorspellen

In dit artikel wordt aan de hand van een praktijkvoorbeeld handvatten gegeven om de eerste stappen te zetten bij het definiëren van waardevolle metrics.

Data

Vijf technieken voor datagedreven en resultaatgerichte marketing anno 2020

“Datagedreven marketing maakte een verbazingwekkende groei door. Wat tien jaar geleden nog onmogelijk leek, is inmiddels gemeengoed. Het dynamische karakter van het vak vereist dat jij als marketeer continu op de hoogte bent én blijft van de laatste trends en tools.” Interview met Jaap Jacobs, managing director van Fingerspitz over B2B marketing anno 2020.

Marketing automation

Back to Business – Hoe je je klanten kunt heractiveren

De afgelopen maanden zijn zeer uitdagend geweest voor de meeste industrieën die te maken hadden met aanzienlijke beperkingen.

Customer Engagement

Third party data stopt, zet je eigen data in voor sales en marketing

Met het steeds verder beperken van third party (cookie) data verandert het digital marketing landschap sterk. En daarmee ook de hoeveelheid beschikbare data.

Data

Google rolt Custom Bidding uit voor alle adverteerders

In juni 2020 maakte Google bekend custom bidding binnen Display & Video 360 (DV360) beschikbaar te stellen aan al haar klanten.

Online advertising

Paul Montagne (Knight Venture Capital): ‘De venture capital markt is open voor disruptie’

In de competitieve markt van B2B SaaS-investeerders ziet het ondernemersbrein van investeerder Paul Montagne volop kansen

Start-ups

Contentmarketing metrics: de ene kpi is de andere niet

Als data-gedreven marketeer heb je natuurlijk behoefte aan de juiste metrics om te checken of je je doelstellingen wel haalt. Dat vraagt om metrics die relevant en doelmatig zijn. Metrics, kortom, die aansluiten bij wat je met je contentmarketinginspanningen wilt bereiken. Om je te helpen de juiste metrics te bepalen, gaan we in dit artikel de contentmarketing metrics technisch ontleden.

Contentmarketing

Vijf digitale hacks om een leercultuur te starten

De wereld verandert razendsnel en de arbeidsmarkt verandert mee. Organisaties die zich niet aanpassen, sterven uit.

Strategy

Eindeloos veel targeting mogelijkheden via Google Ads & Google Display Netwerk

Voor nieuwe adverteerders maar ook zeker adverteerders die de frequente updates van Google Ads niet kunnen bijhouden op het gebied van targeting biedt dit blog uitkomst.

Online marketing

Digitaal klonen; hebben we nog acteurs nodig?

We kunnen naar concerten van overleden artiesten, zien films met sterren van voorheen. Wat houdt ons nog tegen dit soort artistieke processen volledig te automatiseren? 

Digital Design
Premium

Na het coronavirus zal artificiële intelligentie de culturele sector verder ontwrichten

Er staat na het coronavirus al een volgende indringer in de rij die de culturele sector verder zal ontwrichten: Artificiële Intelligentie (AI).

Artificial Intelligence

Digitalisering van verkoop en diensten is juist nu belangrijk

Vaak zijn al meerdere pogingen gedaan om shops en digitale tools te introduceren voor klanten en partners, maar succes wordt maar mondjesmaat geboekt.

Digital Transformation

Hoe kun je als organisatie een beter beeld krijgen op wat je klanten echt denken?

Door het meten van klanttevredenheid proberen organisaties zich een beeld te vormen van de emoties die een – potentiële of bestaande – klant voelt tijdens het informatie- en bestelproces.

Customer Experience