More stories

a.s.r. kiest voor chatbot CX Company

Verzekeraar a.s.r. maakt voortaan gebruik van een chatbot van CX Company. Deze kan ook chatbotdialogen beschikbaar maken bij Facebook Messenger en WhatsApp.

Customer Service

Hoe Albert Heijn, Hunkemöller en Beerwulf de relatie met hun klanten versterken

Emoties zorgen voor stickiness. Dit betekent dat je voor engagement verder moet gaan dan alleen het stimuleren of belonen van transacties. Hiervoor dien je inzicht te hebben in de doelgroepen met wie je de relatie wilt versterken. Je moet begrijpen welke behoeften ze hebben, welke vragen ze hebben en hoe je als bedrijf hen kunt helpen of blij maken. Hoe hebben Albert Heijn, Hunkemöller en Beerwulf de relatie met hun klanten succesvol versterkt?

Customer Engagement

Inmeten nieuwe stijl gebruikt AR en maakt offertes

Inmeten 2.0 waarmee op basis van computer vision daken, trappen en vloeren nauwkeuriger dan voorheen kunnen worden ingemeten, direct kunnen worden gevisualiseerd middels augmented reality en direct een offerte kan worden uitgebracht. Verschillende bedrijven passen inmeten 2.0 toe of zijn er mee aan het experimenteren zoals  EDF, Otolift en IKEA. Een tot nu onderbelichte trend die veel positieve impact heeft op bedrijfsprocessen.

Customer Engagement
Premium

Otravo richt zich op top-3 positie

Otravo heeft de afgelopen twee jaar na de komst van een nieuwe investeerder een flink aantal overnames gedaan in Europa. Het portfolio telt inmiddels tien namen, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen metamerken en local heroes. “Daarmee willen we op elke markt in de top-3 staan,” zegt CEO Joost Schuring.

Customer Engagement

Black Friday in Duitsland: waarom een merk daar niet omheen kan

Black Friday vindt natuurlijk niet alleen plaats in Nederland. De kortingsdag, die bij sommige merken zorgt voor vijf keer zoveel omzet en een incrementele omzetstijging op de langere termijn, is ook in Duitsland interessant voor merken. Waarom daar? 

Customer Engagement

Crowdfundingpionier Roy Cremers mikt op 75 miljoen euro voor Voordekunst

In 2009 besloot crowdfundingpionier en kunstvisionair Roy Cremers om de stoute schoenen aan te trekken. Hij richtte crowdfundingplatform Voordekunst op met als missie om ondernemerschap in de cultuursector te stimuleren en om zo veel mogelijk mensen als donateur bij kunst & cultuur te betrekken. Dat Rutte met zijn 1e kabinet de hakbijl in de cultuursubsidies zette hielp Roy een handje op weg. Maar het succes wordt vooral gedreven door aanstekelijke passie, een extensief netwerk en een bevlogen team. Onlangs haalde Voordekunst de mijlpaal van €20 miljoen aan donaties via meer dan 200.000 donateurs. Hoe zien de toekomstplannen er uit? Wat is de online strategie? Gaat artifical intelligence een rol spelen in crowdfunding? We nemen een kijkje in de keuken bij Voordekunst. Tipje van de sluier: Cremers mikt op €75 miljoen in 2025. The sky is the limit zullen we maar zeggen.

Customer Engagement

Google Maps krijgt chatfunctie bedrijven

Google rolt internationaal een nieuwe functie van Maps uit waarmee gebruikers van de landkaartendiensten kunnen chatten met bedrijven die erop vermeld staan.

Customer Engagement

Rijncruise doet het niet meer voor 60-plusser

Zestigplussers gaan niet altijd met de bus op vakantie en lopen ook niet warm voor een Rijnreisje. Ze missen informatie in het online reisaanbod die bij hun behoeften past. Dit blijkt uit onderzoek van Via Ella, een nieuw reisplatform dat zich richt op reizigers vanaf ongeveer 60 jaar.

Customer Engagement

Hans Ober (TicketSwap): ‘Het uitbuiten van fans is niet oké’

Een concertkaartje of festivalticket verkopen was altijd ontzettend lastig, totdat TicketSwap in ons leven kwam. In twintig landen verkopen 3 miljoen mensen inmiddels tweedehands kaartjes voor evenementen via de onderneming van Hans Ober, Ruud Kamphuis en Frank Roor. Het bedrijf is vijf jaar geleden ontstaan uit Obers eigen frustratie over de onbetrouwbare wereld van tweedehandskaarten. ‘TicketSwap is een platform waar je veilig en eerlijk tweedehands kaartjes aan elkaar kunt verkopen: fan2fan. Wij kopen geen kaartjes en we hanteren een eerlijke prijs: de maximale prijs hebben we op 20 procent bovenop de oorspronkelijke prijs vastgesteld.’

Customer Engagement

Samenwerking Foursquare en TripAdvisor

Foursquare is een partnerschap aangegaan met TripAdvisor. De locatiedata van Foursquare worden door TripAdvisor gebruikt om realtime, relevante informatie te tonen aan reizigers.

Customer Engagement

Medewerkers nog te vaak de missing link in customer journey

Terwijl iedereen customer journeys optimaliseert en de NPS centraal stelt, zien we met elkaar één heel belangrijk aspect over het hoofd. Het gaat er niet alleen om de klantkanalen zo goed mogelijk te optimaliseren. Minstens zo belangrijk is om tegelijkertijd de medewerkers erachter te betrekken en te verbinden rondom een ‘purpose’. Zo kan klantloyaliteit eindelijk wederkerig worden.

Customer Loyalty

Innovatie: eerst onderzoeken dan doen

De focus op technologie en het klakkeloos doen van aannames zorgen ervoor dat er producten ontstaan waar mensen niet op zitten te wachten. Door het belang van kwalitatief onderzoek in het bedenk- en ontwerpproces te benadrukken, krijg je echt inzicht in de behoeften en kom je tot betere oplossingen.

Service Design

Hoe bouw je een 360-graden-klantbeeld?

Iedereen wil het en slechts 10 procent heeft het: het 360-graden-klantbeeld. Alleen met uitgebreide individuele klantprofielen kun je schaalbaar een-op-een communiceren met je doelgroep. Hoe maak je de business case en welke stappen moet je doorlopen om je klant echt te leren kennen?

Customer Engagement

Alain Sylvain op EDAY: Dé popcultuur bestaat niet meer

Vroeger bepaalde de populaire cultuur welke films we keken, naar welke muziek we luisterden en wat voor gerechten we aten. Tegenwoordig bestaat de popcultuur niet meer. Er zijn heel veel subculturen waarin merken veel minder een rol spelen dan voorheen. Alain Sylvain (Sylvain Labs) legt uit wat dit betekent.

Customer Engagement

Home & Deco zoekt contact met de klant

De Home & Deco-branche is niet snel met vernieuwen. Toch dringt het veranderende consumentengedrag ook hier door. “Je kunt al online een auto bestellen, waarom zouden mensen dan nog wel voor een keuken langskomen?”

Customer Engagement