More stories

‘Chat vult gat dat apps achterlaten’

Chat vult het gat dat apps achterlaten. Dat stelt Wim La Haye van Bluebird Day op E-Commerce Live!. Chat heeft als groot voordeel dat het via verschillende kanalen kan lopen en precies aansluit op de plekken waar een klant toch al aanwezig is. De belangrijke vraag die hem de komende tijd bezighoudt is wat chatbots – die steeds vaker worden ingezet om de gesprekken te automatiseren – doen voor de customer lifetime value.

Customer Engagement

Eurail: content overtuigt de reiziger om te boeken

Een community op Facebook voor en door reizigers, Snapchat en heel veel content – treinpassenverkoper Eurail.com is altijd op zoek […]

Customer Engagement

Zo zet je een customer journey op met relationele data

Anders dan je op basis van sommige recente berichten misschien zou verwachten, zijn relationele databases prima in staat grote hoeveelheden data op te slaan en te benaderen. Mijn bewering is dan ook dat relationele databases nog steeds een plek hebben in de nieuwe wereld. Hoeveel organisaties in Nederland (en in de meeste andere landen), hebben dusdanig veel data dat zij een relationele oplossing zijn ontgroeid? Die groep is klein. Of liever gezegd: de groep organisaties die vandaag de dag nog veel baat heeft bij relationele databases is zeer groot. Fun fact:  BWIN, een van de grootste online wedkantoren, draait (razendsnel) op een SQL oplossing. Dagelijks hebben zij ruim een miljoen transacties, slechts een schijntje van wat zij aankunnen. Ze kunnen moeiteloos opschalen tot 250.000 transacties per seconde (…).

Customer Engagement

Thuis Hypotheek van Centraal Beheer via geautomatiseerd advies

De Thuis Hypotheek van Centraal Beheer is nu ook af te sluiten via een volledig geautomatiseerd advies. Hiervoor werkt de verzekeraar samen met online adviesontwikkelaar Fiew.

Customer Experience

SAP stort zich op CRM: ‘Draait niet meer om sales, maar de klant’

De koek leek al aardig verdeeld te zijn, maar SAP denkt nog een slag te kunnen slaan op de markt voor customer relationship management (CRM). Met een nieuwe suite, met daarin diverse opgekochte bedrijven, verwacht het hoge ogen te gooien. De verkoop staat niet langer centraal. Het gaat om de klant, zijn profiel en uiteindelijk dus de loyaliteit.

Customer Loyalty

AI meets AR in ‘The Next Shopping Experience’ voor e-commerce

Digitalisering en technologische ontwikkelingen hebben de verwachtingen en het gedrag van de consument sterk beïnvloed en veranderd. Het is dan ook tijd voor een compleet nieuwe winkelervaring: ‘the next shopping experience’, die innovatieve visualisatietechnieken combineert met kunstmatige intelligentie. Wat houdt dit precies in?

Artificial Intelligence

79 procent orders Thuisbezorgd nu mobiel, volgende stap is voice

Al 79 procent van de bestellingen bij thuisbezorgd.nl wordt mobiel geplaatst. Maar hoe lang het mobiele kanaal zo belangrijk blijft is nog maar de vraag. Moederbedrijf Takeaway.com ziet namelijk toekomst in het stemgestuurd eten bestellen. Na een eerste proef in Duitsland met Amazon Alexa, kijkt het bedrijf nu of en hoe een dergelijke voice-oplossing in andere landen is te introduceren.

Customer Experience

Greenhouse Group start label Conversational

Bedrijvengroep Greenhouse Group uit Eindhoven lanceert vandaag een nieuw label dat zich specialiseert in conversational marketing, de wereld van chatbots en spraakassistenten.

Customer Engagement

Doelgroep en interactie: zo maak je van je klant een fan

Het is nog enkele seconden rustig voor de chaos uitbreekt in het Washington Square Park in New York. Mensen lopen achter elkaar, turend naar hun smartphone. Dan zet een van hun het op rennen. Eerst een. Dan nog een. Als een zwerm bijen bewegen tientallen mensen al snel richting één plek. Door die specifieke locatie te scannen kunnen ze de dan nieuw gelanceerde Nike-sneaker kopen.

Customer Engagement

Nederlandse delegatie naar Estland over ‘digital’

Een delegatie van ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, de Koning en staatssecretaris Knops zijn vandaag en morgen op een tweedaags werkbezoek in Estland. Ze willen leren van de geavanceerde digitale overheid en digitale dienstverlening.

Innovatie

5 tips om je retentiemarketing op orde te krijgen

Wist je dat afhankelijk van de sector waarin je bedrijf actief is, het binnenhalen van een nieuwe klant 5 tot 25 keer duurder is dan het behouden van een bestaande klant? Als je customer retention rate met 5% groeit, verhoogt dit je winst met 25% tot wel 95%! Zorg dus dat je bestaande klanten tevreden houdt. Hoe retentiemarketing je ROI verhoogt én wat je hiervoor kunt doen, vertel ik je in dit blog.

Customer Loyalty

Offline media stimuleren engagement van Facebook-merkpagina’s

Het stimuleren van consumer engagement op social media is de laatste jaren topprioriteit voor adverteerders. Oflline media hebben daarbij grote impact, blijkt uit onderzoek van de UvA. TV, kranten en out of home-advertenties hebben een positieve invloed op het organische bereik van Facebook-merkpagina’s. Reclame op Facebook zelf is overigens de meest sterke aanjager van organisch bereik.

Customer Engagement

‘Nieuwe rol conversational interface: focus op basale menselijke behoeften’

De rol die chatbots en andere varianten op de conversational interface spelen, verandert drastisch. De focus mag nu nog op de functionele aspecten liggen, binnen één tot twee jaar zijn deze oplossingen veel meer als vrienden. Dat stelt althans David Mattin, Head of Trends & Insights bij Trendwatching. De verklaring hiervoor is simpel. Deze ‘virtual companions’ weten steeds beter in te spelen op basale behoeften en emoties.

Artificial Intelligence

Juiste boodschap op het juiste moment dankzij DMP

Hoe benut je alle informatie van je klant om hem in elke fase van de customer met een relevante boodschap te bereiken? Etiketten- en labelprinterleverancier Zolemba maakt beter gebruik van de beschikbare data. Het resultaat is een stijging in de conversie van 28 procent.

Conversie

‘Begin nu met chatbots’

“De massa-adoptie van chatbots is nog ver weg, dus als bedrijf kun je juist nu efficiënt experimenteren met het kanaal en een klantenbetand opbouwen”, vertelde Asbjörn Jörgensen van Maxwell op Tech Live!

Customer Engagement