More stories

Zo creëert CliniClowns 440 procent meer donaties

Wat als het aantal donaties voor een goed doel inzakt? De CliniClowns kregen te maken met teruglopende steun, maar kregen het voor elkaar om dat proces om te draaien. Zo deden ze dat.

Customer Engagement

Zo schrijf je een goede blog – nee, een fantastische blog – in 17 stappen

Een goede blog schrijven moet toch niet zo moeilijk zijn? Waarom kost het je in real life geen enkele moeite om een verhaal te vertellen en slaat voor het lege scherm je writer’s block ongenadig toe?

Contentmarketing

Hoe profiteer je optimaal van Black Friday?

Black Friday, de dag na Thanksgiving waarop in de VS traditiegetrouw flinke kortingen worden gegeven door (web) winkels, is ook overgewaaid naar Nederland. Hier is het vooral een digitaal fenomeen: op 23 november zitten de koopjesjagers al om middernacht klaar achter hun computer om hun slag te slaan. Wat kun je als publisher en adverteerder met dit fenomeen? 

Affiliate marketing

Hoe je in elke branche kunt profiteren van gamification

Gamification is veel meer dan spelletjes zoals Pokemon Go of het leren van een taal via Duolingo. Ongeacht wat voor bedrijf je bent, met gamification kun je mensen stimuleren om bepaald gedrag te vertonen en zo strategische of marketingdoelstellingen realiseren. 

Customer Loyalty

Reisbranche zoekt meer samenwerking en kennis over de reiziger

‘Hoe zorgen we ervoor dat we klaar zijn voor de reiziger van de toekomst?’ Twintig partijen uit de reisbranche kwamen samen om op deze vraag antwoord te geven. Dat leverde interessante eerste inzichten op.

Customer Engagement

Column: Game on, muziekliefhebbers

De worsteling van de muziekbusiness met online is een bekende. Terwijl streamingdiensten de grootste blikvanger zijn, ontstaan er echter ook andere modellen waar uitgevers en muzikanten van profiteren.

Customer Engagement

Personalisatie: vijf redenen waarom het niet goed lukt

We kunnen het gedrag van klanten online in kaart brengen en daar inzichten aan ontlenen om personalisatie toe te passen. Maar de scheidslijn tussen slimme campagnes en irritante of zelfs enge content is dun. Hoe blijf je aan de goede kant?

Marketing automation

Vodafone-campagne: racen met je brein

Een racewagen op afstand besturen met de kracht van je hersenen. Bezoekers van Vodafone-winkels konden afgelopen zomer Formula Brain in een simulator spelen. Met een finale op het circuit van Lelystad.

Campagnes

Takeaway.com: optimale customer journey door personalisatie

Takeaway.com wil de communicatie met de consument verder personaliseren. Doel hiervan is gemak te bieden in het kader van retentie, zodat er vaker wordt besteld bij de aangesloten restaurants.

Customer Engagement

Zo gebruik je emotie als motivatie voor online koopgedrag

Ook in tijden van datagestuurde websites is menselijke emotie nog altijd van groot belang. Maar hoe wek je online eigenlijk empathie op? Deze tips helpen je conversie emotioneel vooruit.

Conversie

Appie Fly verder getest op Rotterdam Airport

Appie Fly, een gezamenlijk bedenksel van de innovatielabs van Albert Heijn en Transavia, wordt verder getest. De boodschappenservice zal gedurende drie maanden worden aangeboden aan passagiers die landen op Rotterdam The Hague Airport.

Customer Engagement

Service en gemak blijven motor van abonnementeneconomie

De maandelijkse services en verrassingsboxen lijken niet aan te slepen. Gemak en lage instapkosten moeten nieuwe leden aantrekken, maar lang niet alle bedrijven slaagt erin hun nieuwverworven abonnees vast te houden. De concurrentie groeit en de consument wordt kritischer. Hoe maak je je subscription service nog tot een succes?

Customer Engagement

Testcultuur bij vidaXL basis voor succes in concurrerende markt

vidaXL, een online warenhuis voor huis-, tuin- en doe-het-zelfartikelen, blijft snel groeien in een uiterst concurrerende markt. Door deze felle concurrentie is een klantgerichte en gegevensgestuurde optimalisatie onontbeerlijk voor alle e-commercesites van het bedrijf, waarmee zij elk jaar zo’n drie miljoen klanten bedienen.

Customer Engagement

Infographic: stappenplan voor neprecensies

Online beoordelingen kunnen bedrijven maken of breken. 85 procent van de consumenten gaat af op beoordelingen van producten en diensten. Maar wat doe je met negatieve beoordelingen die blijkbaar alleen als doel hebben om je imago te beschadigen? Het gaat daarbij veelal om neprecensies en die zijn goed te herkennen. In deze infographic het stappenplan.

Customer Engagement

Met het Recommender System personaliseer je je digitale productaanbod

Gepersonaliseerde aanbevelingen geven, van zowel producten die vergelijkbaar zijn met de initiële zoekopdracht, als additionele producten. Dat voorkomt dat consumenten na een online zoektocht nog weken achtervolgd worden door misplaatste targeting. Het Recommender System biedt uitkomst.

Online advertising