More stories

Games verslaan WhatsApp

Hoewel Facebook en Google het bereik van apps domineren, pakken games de meeste top 10-posities als het om gebruiksduur gaat. Wordfeud, de koploper uit 2014, staat nog steeds bovenaan, gevolgd door Facebook.

Customer Engagement

Opvallende retailtrends van de NRF-conferentie in New York

De toonaangevende jaarlijkse retailconferentie NRF is net achter de rug in New York. Wij waren erbij en zetten een aantal opvallende trends op een rij, zoals de hybride retailer, authenticiteit op social media en robotisering in voorraadbeheer.

Retail

Engagementkloof: van klantvriendelijk naar klantgericht

Er is een kloof tussen wat de klant wil en wat bedrijven leveren. Deze ‘engagement gap’ kost geld, omdat de klant afhaakt. Hoe overbrug je het gat tussen willen en geven?

Customer Engagement

Customer engagement: vijf belangrijke ontwikkelingen

Iedere retailer, wholesale organisatie en ook steeds vaker de producent moeten zorgen voor betrokken klanten. Die krijg je door de beste omnichannel beleving te bieden. Dat gaat veel verder dan alleen het plaatsen van de bestelling en de bezorging. Wij zien vijf belangrijke ontwikkelingen rond customer engagement.

Customer Engagement

inSided opent kantoor in New York

Technologiebedrijf inSided uit Amsterdam opent zijn hoofdkantoor voor de Amerikaanse markt in New York. Er is vijf man aangesteld om vanuit The Big Apple de lancering te begeleiden.

Customer Engagement

Personalized commerce: hét buzzwoord op NRF’s Big Show

Het is eigenlijk niks nieuws. Je klant kennen. Je klant op een persoonlijke manier tegemoet treden. Je klant met excellente service bedienen. Je klant benaderen en rekening houden waar een klant zich bevindt. Personalisatie is een van de belangrijkste trends van 2017. Het is het buzzword dat ik overal hoorde op NRF’s Big Show in New York. 

Customer Experience

Media Markt ziet nieuwe commerciële mogelijkheden in Club-data

Het loyaliteitsprogramma van Media Markt groeit als kool. In krap een jaar tijd registreerden zich een miljoen leden. Hoe houd je al die leden betrokken en welke (commerciële) mogelijkheden ontstaan er?

Customer Loyalty

Zeetours wil conversie CO2-tool verhogen

Zeetours is de enige cruiseverkoper met een CO2-compensatieprogramma. Directeur Marcel Veenhuizen legt uit hoe de tool online wordt ingezet.

Travel

Consumentenbond waarschuwt voor dubieuze kortingscodes

De Consumentenbond waarschuwt voor de Eco Dienst Online, een bedrijf dat exclusieve kortingscodes verkoopt. Consumenten klagen over agressieve verkoopmethoden en onterechte incasso’s.

Customer Engagement

Marketing automation: iedereen zijn eigen homepage

Marketing automation ontwikkelt zich razendsnel in de richting van één-op-één communicatie. Door data op een slimme manier te gebruiken kun je geautomatiseerde en toch persoonlijke interacties hebben met de consument. Dankzij gedetailleerde klantprofielen en inzichten in het gedrag kun je vrijwel elke websitebezoeker een persoonlijke ervaring bieden. Dan moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat je zoveel mogelijk data vastlegt.

Marketing automation

Capgemini: fysieke winkels moeten digitaliseren

Consumenten zijn niet blij met de ervaring die fysieke winkels hen bieden. Hun verwachtingen worden bepaald door hun ervaring met online shopping. Retailers vinden het moeilijk om hierop in te spelen.

Retail

Meerwaarde bots nog gering

Een chatbot ontwikkelen of toch niet? In iedere industrie vragen bedrijven zich af of zo’n bot de klantbeleving verbetert. Dat is niet anders onder financiële bedrijven. Maar waarschuwt Forrester: doe het niet. Het risico is te groot. Tegelijkertijd maakt één van de grootste Amerikaanse banken bekend er heel eigenwijs toch al in te geloven.

Customer Experience

Scoupy introduceert digitale spaarkaart voor A-merken

Cashback-platform Scoupy voegt deze maand merkspecifieke digitale spaarkaarten toe aan zijn app. Deze zijn te gebruiken voor specifieke merkaankopen, onafhankelijk van de retailer.

Customer Engagement

Gelooft eerdere koploper Rabobank nog in chatbots?

De chatbot is bezig aan zijn volgende leven. Want hoewel de recente hype anders doet vermoeden, integreerden bedrijven al tien jaar geleden hun eerste bots met allerlei virtuele omgevingen. Gelooft de koploper van toen in de toepassing van nu?

Customer Engagement

Eindhoven Airport digitaliseert: komt met online assistent en tickets

Eindhoven Airport kruipt dichter naar de reiziger toe. Begin dit jaar wordt een digitale assistent geïntroduceerd voor verbetering van de klantreis. Vanaf eind 2017 gaat het vliegveld zelf tickets verkopen. De wens van Marketing Manager Eli Lejeune is om op digitaal vlak veel meer samen te werken met airlines en zo online diensten aan elkaar te knopen. “Maar dat ligt in de luchtvaart nogal gevoelig.”

Strategy