More stories

Eerst de klantrelatie, dan de conversie

Het duurt niet lang meer of 1-op-1 customer journeys zijn heel gewoon. Wie de stap van digitale marketing naar customer engagement wil maken, moet wel af van versnipperde data, afdelingen die niet samenwerken en kanalen die niet op elkaar zijn afgestemd.

Retail

SxSW: ‘Geen kunstmatige, maar aanvullende intelligentie’

AI en bots zijn twee veelgehoorde buzzwords op SxSW. Twee mannen die er bijzonder veel van af weten en op SxSW acte de presence geven, zijn Dharmesh Shah (medeoprichter en CTO van HubSpot) en Rob High (CTO van IBM Watson). Hoe zien zij de ontwikkelingen?

SxSW

Chatbots goed alternatief voor e-mail en andere pushmarketing?

Of chatbots (al) geschikt zijn voor klantcontact is een discussiepunt. Maar de bots zijn in ieder geval voor één ding heel goed bruikbaar: het al dan niet gepersonaliseerd toesturen van content. Een goed, misschien zelfs beter, alternatief voor e-mail?

E-mailmarketing

‘Beacons minder bruikbaar dan vaak voorspeld’

Zijn beacons alweer passé? Beacons blijken commercieel in ieder geval minder bruikbaar dan geregeld is voorspeld. Tot die conclusie komt het Nederlandse loyaliteitsplatform Fanly. Het bedrijf gebruikt de technologie al ruim twee jaar bij honderden retailbedrijven.

Customer Engagement

MOBGEN wint Global Mobile award

De mobiele ontwikkelaar MOBGEN heeft op het Mobile World Congress in Barcelona een internationale prijs gewonnen voor zijn werk aan de Shell Motorist-app.

Customer Engagement

Engagement bouwen: van hart naar hoofd naar portemonnee

Betrokkenheid bij een merk leidt tot loyaliteit. Consumenten willen gehoord worden en participeren: van een eenmalig bericht op social media tot een actieve, continue rol via onder andere co-creatie, crowdsourcing en klantenpanels. Maar voor veel bedrijven is het creëren van die betrokkenheid nog een grote uitdaging. Hoe bouw je customer engagement op? Zoals Gary Vaynerchuk stelt: van het hart naar het hoofd naar de portemonnee.

Customer Engagement

Zwitsal lanceert zelflerende Babynamen app

Op de Negenmaandenbeurs heeft babymerk Zwitsal de eerste zelflerende babynamen app geïntroduceerd. De app is ontwikkeld in samenwerking met digital production agency iOnline.

Customer Engagement

Trylikes: realtime offline customer feedback meten

Janneke en Steven kennen elkaar al zo’n tien jaar en waren al actief met meerdere startups. De laatste heet TryLikes en is een systeem dat offline realtime customer feedback meet. Concreet: Je krijgt als klant in bijvoorbeeld een winkel 1 vraag en kunt op een kastje aangeven: Like of Dislike.

Analytics

Een contentstrategie voor chatbots: de do’s en don’ts

Chatbots veranderen de manier waarop consumenten en bedrijven interacteren. Messaging wordt al gretig gebruikt om een vraag te stellen, een afspraak te maken, feedback te geven en zelfs al aankopen te doen. En chatbots nemen steeds meer van dit werk voor hun rekening. Maar als technologie de communicatie met klanten overneemt, hoe creëer je een user experience die nog menselijk aanvoelt?

Customer Engagement

Klantbeleving wordt belangrijker dan prijs en product

Forbes verwacht dat in 2020 de klantbeleving de belangrijkste reden is waarom de consument voor een bepaald bedrijf of merk kiest. Hoe de klant de dienstverlening ervaart wordt dus belangrijker dan het product en de prijs daarvan. Dit heeft grote gevolgen voor de marketingstrategie.

Customer Engagement

Android-gebruikers actiever met reisapps, maar iOS’ers kopen meer

Android-gebruikers zijn actiever bezig met hun reisapps, maar iOS-mensen kopen meer. Dit blijkt uit onderzoek van AppsFlyer.

Travel

Hoe maak je sneller en makkelijker betere video’s?

Video heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een van de belangrijkste hedendaagse media. Het is een fantastische manier om met je gebruikers te communiceren, user-driven informatie te vergaren en conversie te vergroten. Maar hoe maak je succesvol betere, converteerbare video’s die door je doelgroep worden omarmd?

Video

Albert Heijn lanceert kortings-app voor AH to go

Albert Heijn publiceert een mobiele app die verspreid over de dag exclusieve deals voor de kleine AH to go-zaken geeft.

Customer Loyalty

De beste klantbeleving kent geen drempels

Frictie is de grootste vijand van de beste klantbeleving. Je klant raakt erdoor gefrustreerd en in het ergste geval loopt hij weg om nooit terug te komen. Hoe voorkom je irritatie tijdens de klantreis?

Customer Experience

Gepersonaliseerde video: welke tools zijn er?

Gepersonaliseerde video’s zijn één van de meest effectieve manieren om je sales en marketing nog persoonlijker te maken en daarmee je conversie fors te verbeteren. Met de tools uit dit artikel kun je zelf op een laagdrempelige manier aan de slag om gepersonaliseerde video’s te realiseren.

Conversie