Aantoonbaar onjuiste review? Vooral niet (juridisch) in de vlek wrijven
Wat kun je als bedrijf doen tegen een review die te negatief of gewoon aantoonbaar onjuist is? Dat blijkt een lastig te beantwoorden vraag. Wrijf vooral niet in de vlek.
Wat kun je als bedrijf doen tegen een review die te negatief of gewoon aantoonbaar onjuist is? Dat blijkt een lastig te beantwoorden vraag. Wrijf vooral niet in de vlek.
Anders dan weleens wordt gedacht gaat conversational commerce niet automatisch over chatbots en kunstmatige intelligentie. ‘Het is een manier van klantcontact’, zegt Laurens de Preud’homme van de startup uBUTLER. Hij vertelt op E-Commerce Live! over de mogelijk volgende stap daarin: de toevoeging van stembediening.
De in januari gelanceerde app van Men at Work bevat technieken voor personalisatie die in de gewone site niet zijn opgenomen. Een bewuste keuze, zo legt E-commerce Manager Martijn Hoeksema uit op Emerce eFashion. Het doel is om daarmee zoveel mogelijk mensen richting appgebruik te bewegen.
Online media verwijderen stuk voor stuk het reactieformulier onder de artikelen. Terwijl ze de lezers betrokken proberen te houden, zeggen ze vanwege het ‘getrol’ niet anders te kunnen. Daarmee laten de bedrijven echter heel wat liggen, blijkt uit cijfers die The Financial Times onlangs deelde.
SAP is nog steeds de grootste partij als het gaat om CRM-oplossingen bij bedrijfsvestigingen met vijftig of meer medewerkers. In dit segment is meer dan een kwart van de CRM-installaties afkomstig van SAP. Dat blijkt uit analyse door Computer Profile.
Coca-Cola experimenteert er lustig op los met mobiele technologie. Om te kijken wat werkt, maar met name om uit te vinden wat daarnaast schaalbaar is. Dat vertelt Deli Blom, Senior Manager Digital Marketing, op Digital Marketing Live!. Die schaalbaarheid is zeker voor merken zonder eigen fysieke aanwezigheid – bijvoorbeeld met winkels – een dingetje.
Voor twintig mensen een diner organiseren en daarmee 1,6 miljoen views op YouTube scoren, dat is de combinatie van experiential marketing en social media in optima forma. Hoe kun je met je evenement zoveel mogelijk buzz creëren?
Vroeger bestond de relatie tussen klanten en bedrijven vooral uit de aankoopgeschiedenis van de klant. Klanten waren zo betrokken bij een bedrijf als ze betrokken waren met het personeel. Door online ontwikkelingen zijn er tegenwoordig meer manieren om in contact te treden met een bedrijf. Heb jij bijvoorbeeld nog gestemd op jouw favoriete zak chips van Lays? Of heb jij ooit een review achter gelaten over een product of dienst? Er is nu ook wetenschappelijk bewijs dat klanten buiten het moment van aankoop betrekken loont!
We zijn het er volgens mij allemaal over eens dat de vraag naar informatie groeit en het voor organisaties steeds belangrijker is om consumenten én professionele inkopers van de juiste content te voorzien. Maar welke informatie is juist? En waar ga je het verschil maken met de concurrentie?
Het belang van customer engagement is voor iedereen duidelijk, maar als je niet weet waar je naartoe wilt, verdwaal je gemakkelijk. Een praktische handleiding.
Uitgebreid onderzoek door de Universiteit van Oxford en Yale onder 260 kunstmatige intelligentie specialisten voorspelt dat een online verkoper in de toekomst beter, sneller en goedkoper zal zijn dan een retailverkoper in een winkel. Die online verkoper zal een bot zijn. Embot.ai specialiseert zich in Nederlandstalige slimme chatbots in de e-commerce. Çhatbots zijn in staat om een vrije conversatie met je aan te gaan, aldus CCO Fadoa Schurer bij Top Names.
Dat er behoefte was aan een klantenpas was HEMA wel bekend. Maar dat het zo snel zo’n succes zou zijn, verbaasde zelfs CMO Adriana Hoppenbrouwer. Dat vertelde ze op Digital Marketing Live!. In slechts vijf maanden tijd vroegen twee miljoen Nederlanders een ‘meer HEMA’ pas aan of hebben die gedownload.
Philips gaat in het derde kwartaal van dit jaar bij een niet nader genoemde supermarkt een experiment uitvoeren met een nieuwe navigatie-app. Het wordt een vervolg op de Store Guide-app, die sinds kort in de MediaMarkt in Eindhoven wordt gebruikt.
Precies dat waardoor Amazon zelf groot is geworden, wil het bedrijf nu mogelijk verbieden. Een recent toegekend patent beschrijft hoe Amazon in winkels kan blokkeren dat bezoekers ter plekke een prijsvergelijker bezoeken.
Retailers hebben te maken met klanten die aan het stuur willen zitten, oftewel Me2B. De klant bepaalt wat hij koopt, wanneer hij dat doet en via welk kanaal. Hoe kun je als omni-channel speler je doelgroep de controle geven en hen tegelijkertijd zo goed mogelijk van dienst zijn?