More stories

Deli Bom (Coca-Cola): ‘Beacontechniek werkt. Nu nog de apps voor retargeting’

Coca-Cola experimenteert er lustig op los met mobiele technologie. Om te kijken wat werkt, maar met name om uit te vinden wat daarnaast schaalbaar is. Dat vertelt Deli Blom, Senior Manager Digital Marketing, op Digital Marketing Live!. Die schaalbaarheid is zeker voor merken zonder eigen fysieke aanwezigheid – bijvoorbeeld met winkels – een dingetje.

Mobile

Offline ervaringen voeden online buzz

Voor twintig mensen een diner organiseren en daarmee 1,6 miljoen views op YouTube scoren, dat is de combinatie van experiential marketing en social media in optima forma. Hoe kun je met je evenement zoveel mogelijk buzz creëren?

Customer Engagement

De kracht van niet-transactioneel klantgedrag

Vroeger bestond de relatie tussen klanten en bedrijven vooral uit de aankoopgeschiedenis van de klant. Klanten waren zo betrokken bij een bedrijf als ze betrokken waren met het personeel. Door online ontwikkelingen zijn er tegenwoordig meer manieren om in contact te treden met een bedrijf. Heb jij bijvoorbeeld nog gestemd op jouw favoriete zak chips van Lays? Of heb jij ooit een review achter gelaten over een product of dienst? Er is nu ook wetenschappelijk bewijs dat klanten buiten het moment van aankoop betrekken loont!

Customer Engagement

Thinking, Fast and Slow: je beslist sneller dan je denkt

We zijn het er volgens mij allemaal over eens dat de vraag naar informatie groeit en het voor organisaties steeds belangrijker is om consumenten én professionele inkopers van de juiste content te voorzien. Maar welke informatie is juist? En waar ga je het verschil maken met de concurrentie?

Conversie

Customer engagement: hoe goed wil je zijn?

Het belang van customer engagement is voor iedereen duidelijk, maar als je niet weet waar je naartoe wilt, verdwaal je gemakkelijk. Een praktische handleiding.

Customer Engagement

Fadoa Schurer (Embot.ai): ‘Met een slimme bot verkoop je meer’

Uitgebreid onderzoek door de Universiteit van Oxford en Yale onder 260 kunstmatige intelligentie specialisten voorspelt dat een online verkoper in de toekomst beter, sneller en goedkoper zal zijn dan een retailverkoper in een winkel. Die online verkoper zal een bot zijn. Embot.ai specialiseert zich in Nederlandstalige slimme chatbots in de e-commerce. Çhatbots zijn in staat om een vrije conversatie met je aan te gaan, aldus CCO Fadoa Schurer bij Top Names.

Conversie

HEMA: ‘Dit jaar gepersonaliseerde communicatie, daarna volgt het aanbod’

Dat er behoefte was aan een klantenpas was HEMA wel bekend. Maar dat het zo snel zo’n succes zou zijn, verbaasde zelfs CMO Adriana Hoppenbrouwer. Dat vertelde ze op Digital Marketing Live!. In slechts vijf maanden tijd vroegen twee miljoen Nederlanders een ‘meer HEMA’ pas aan of hebben die gedownload.

Customer Loyalty

Philips introduceert indoor navigatie in supermarkt

Philips gaat in het derde kwartaal van dit jaar bij een niet nader genoemde supermarkt een experiment uitvoeren met een nieuwe navigatie-app. Het wordt een vervolg op de Store Guide-app, die sinds kort in de MediaMarkt in Eindhoven wordt gebruikt.

Customer Engagement

Patent voor Amazon om in-store prijsvergelijken te blokkeren

Precies dat waardoor Amazon zelf groot is geworden, wil het bedrijf nu mogelijk verbieden. Een recent toegekend patent beschrijft hoe Amazon in winkels kan blokkeren dat bezoekers ter plekke een prijsvergelijker bezoeken.

Customer Engagement

Me2B: hoe je als omni-channel retailer de klant kunt geven wat hij wil

Retailers hebben te maken met klanten die aan het stuur willen zitten, oftewel Me2B. De klant bepaalt wat hij koopt, wanneer hij dat doet en via welk kanaal. Hoe kun je als omni-channel speler je doelgroep de controle geven en hen tegelijkertijd zo goed mogelijk van dienst zijn?

Retail

Het digitale eindspel van de muziekindustrie is in zicht

Het eindspel van de muziekindustrie is in zicht. Volledig geautomatiseerde communicatie is de weg die ingeslagen moet worden. Alleen artiesten, maar ook festivalorganisatoren, die hun relatie met hun fans digitaal optimaliseren zullen op termijn kans hebben te overleven.

Communicatie

‘AI in CRM wordt miljardenmarkt’

Kunstmatige intelligentie gaat bij klantrelatiebeheer (CRM) steeds belangrijker worden. Dat blijkt uit onderzoek van IDC in opdracht van Salesforce. AI in CRM wordt een markt die in 2021 een omvang zal hebben bereikt van 46,3 miljard dollar, tegen 7,9 miljard vorig jaar.

Customer Engagement
Premium

HEMA: ‘Elf procent extra online omzet sinds invoering klantenpas’

In krap zes maanden tijd heeft HEMA twee miljoen leden weten te registreren voor het loyaliteitsprogramma ‘meer HEMA’. Daarnaast zijn er al al meer dan 700 duizend vouchers ingewisseld. Wat verklaart het succes en wat zijn de plannen met het relatief jonge programma?

Customer Loyalty

Janneke van den Heuvel (TryLikes): ‘Simplicity in innovatie wordt nog onderschat’

Online kun je alles meten en snel verbeteren,’ aldus Janneke van den Heuvel, medeoprichter van TryLikes. ‘Wij wilden de fysieke wereld meetbaar en slim maken. Toen kwamen we al heel snel op klantbeleving.’

Customer Engagement

Hoe bereiken we de connected consumer?

Consumenten raken steeds meer verbonden. Toch missen merken nog regelmatig het fingerspitzengefühl om het online gedrag van mensen werkelijk te begrijpen. Het gat tussen de ervaringen die mensen willen en wat ze krijgen neemt eerder toe dan af.

Customer Experience