More stories

Digitaliseren in traditionele B2B-sector: Royal Brinkman groeit online

Groothandel Royal Brinkman heeft in een kleine zeven jaar een significant deel van verkoop weten te verplaatsen naar het online kanaal. In Nederland is dat zo’n derde van de omzet van de leverancier voor glastuinbouw. Dat vertelt E-commerce Manager Rob Helderman. Het percentage kan wat hem betreft nog ruim omhoog. Met content volgens het ‘They ask you answer-principe’ wil hij inkopers in de glas- en tuinbouw verder ondersteunen in hun aankoopproces.

B2B Digital

Drie redenen waarom prijsvergelijkingssites ontevreden zijn over Google Shopping

In juni van dit jaar ontving Google een recordboete van 2,42 miljard euro vanwege het misbruiken van haar machtspositie. Google was namelijk de enige die als vergelijker kon adverteren via Google Shopping. Het bedrijf kreeg van de Europese Commissie de opdracht om te stoppen met het profiteren van haar eigen machtspositie anders zou het nog hogere boetes kunnen verwachten.  Inmiddels is Google Shopping aangepast, maar prijsvergelijkingssites zijn nog steeds ontevreden. Lees gauw verder waarom.  

Search

Albert Heijn koppelt Siri aan boodschappenlijstje

Klanten van Albert Heijn kunnen vanaf vandaag hun boodschappenlijstje in de Appie app maken met Siri: de persoonlijke assistent op je iPhone en iPad die werkt met spraakherkenning. Nog geen enkele andere retailer in Nederland heeft Siri gekoppeld aan haar eigen apps, benadrukt de supermarkt.

Customer Experience

Onderzoek: Kijker verdwaalt in aanbod content

Consumenten zijn dagelijks steeds meer tijd kwijt aan het zoeken van ‘kijkbare video’, wat voorheen ‘tv kijken’ heette.

Video

ReD Associates: ‘Succesvolle digitalisering heeft menselijke kant’

NASA deed jaren over het ontwikkelen van een pen die het in de ruimte ook doet, de Russen gebruikten een potlood. Oftewel: technologische innovatie is niet het antwoord op alles. Vandaar het thema van de eerste editie van CMO Connect, onderdeel van EDAY en georganiseerd in samenwerking met Mirabeau: ‘to be digital, be human’. 

Strategy

‘Airbnb start pilot met WeWork’

Airbnb is een samenwerking aangegaan met WeWork, het wereldwijde netwerk van vergaderruimtes. Hiermee hoopt Airbnb zakenreizigers aan te spreken, meldt Bloomberg.

E-commerce

Nike zet tandje bij: met innovatie dichter op de klant

Nike zet een tandje bij. De ambitie is helder: twee jaar geleden kondigde het bedrijf aan de omzet uit e-commerce te willen laten groeien van een miljard dollar in 2015 naar zeven miljard dollar in 2020. De totale omzet moet dan zijn toegenomen tot 20 miljard. Hoewel Nike op digitaal vlak nog altijd hard groeit voelt het de druk van merken als Adidas en Under Armour. Het bedrijf wil de digitale klantervaring daarom naar een hoger plan tillen.

Customer Experience

eTravel Europe 2017: wees voorzichtig met technologie

Van kunstmatige intelligentie tot virtual reality, er zijn genoeg nieuwe technologieën die interessant zijn voor de reisbranche. Maar hoe gebruik je digitale tools zo dat gasten zich welkom voelen? Die vraag stond centraal tijdens eTravel Europe 2017 dat op 3 oktober in Amsterdam werd gehouden.

Travel

EasyJet test in-flight entertainment

EasyJet gaat voor het eerst in haar bestaan in-flight entertainment aanbieden. Hiervoor is de luchtvaartmaatschappij een samenwerking aangegaan met Rakuten en Immfly. De nieuwe dienst heet Air Time.

Media

De beste customer experience begint met de juiste data

De data die je in een CRM-systeem verzamelt zijn niet genoeg om te voldoen aan de wensen en behoeften van de klant. Met een datamanagementplatform (DMP) kun je wél de verwachte optimale customer experience creëren, als je de juiste data gebruikt tenminste.

Marketing

Straks ook bestellen bij Albert Heijn via Google Home

Albert Heijn werkt aan een app om boodschappen te bestellen via Google Home. Het wachten is op een Nederlandse versie van Google Assistant.

Customer Experience

Alibaba’s winkelcentrum: online en offline versmelt

Alibaba’s samensmelting van online en offline retail krijgt vorm. Betaalgemak speelt hierin een belangrijke rol, zo blijkt uit de aankondigingen. Dat zal een hoop consumenten bevallen, maar het idee van een volledig mobiele en cashloze winkelomgeving zorgt zelfs in China voor wat kritiek.

Payment

‘Airlines laten miljarden online omzet liggen’

Luchtvaartmaatschappijen kunnen in de komende jaren miljarden extra omzet genereren als hun passagiers gaan beschouwen als online consument.

Travel

Walmart bezorgt boodschappen tot in de koelkast

De Amerikaanse supermarktketen Walmart houdt een proef waarbij het de online bestelde boodschappen van zijn klanten letterlijk in de koelkast aflevert.

Logistics

Airbnb integreert Resy-aanbod in app en op site

Airbnb heeft een volgende stap gezet in de strategie om een one-stop-shop voor reizigers te worden. Restaurantapp Resy wordt geïntegreerd in de app van Airbnb, zodat gebruikers daar meteen een tafel in een restaurant kunnen reserveren.  

Marketing