More stories

Een gepersonaliseerde klantbeleving door artificial intelligence

De behoefte aan real-time customer experience neemt toe binnen de Retail. Door het inzetten van Artificial Intelligence (AI) technologie krijgt je website een krachtig, intuïtief brein. Op deze manier ben je als retailer in staat om websitebezoekers te ondersteunen in hun aankoopreis. In deze whitepaper vind je vier redenen met voorbeelden waarom (en hoe) AI de online verkoop stimuleert.

Artificial Intelligence

Zo structureer je shoppingcampagnes op basis van koopintentie

Voor adverteerders in de retail sector is het belang van adverteren in Shopping bekend. Shopping is groter dan tekstadvertenties en groeit onverstoorbaar door. Maar het opzetten van een goede Shopping campagne kan een uitdaging zijn. Dit is een 4 stappenplan om een goede Shopping campagne in te richten.

Customer Experience

Air New Zealand zet vertaalhulp Google Buds in

Air New Zealand, altijd op zoek naar verrassende inzet van nieuwe technologie, gaat grond- en luchtpersoneel uitrusten met Google Pixel Buds.

Travel

Loyaliteit en komende innovaties: ‘Duurzaam voordeel met data-inzichten’

Dat marketing, loyaliteitsprogramma’s en betalen steeds meer verbonden raken, belooft veel goeds voor bedrijven en marketeers. Bas Jongerius van loyaliteitsplatform Fanly en Everaldo van Doorn van marketingbedrijf Doornvogel spreken over de ontwikkelingen die ze verwachten, loyaliteit en innovatie.

Customer Loyalty

Datingsite Lexa zet chatbot in

Datingsite Lexa.nl lanceert een virtuele coach die singles helpt bij het vinden van een geschikte partner. De Lara Bot zou de eerste chatbot binnen de online datingmarkt moeten zijn.

Customer Service

5 tips voor online video rondom de feestdagen

We zitten er midden in! Het feestdagen seizoen. Sinterklaas is nèt achter de rug en Kerst en Oud&Nieuw komen langzaam dichterbij. Iedereen is op zoek naar cadeau’s voor hun geliefden. De decembermaand is daarom dé perfecte periode om een merk, product of dienst extra te laten opvallen. Maar hoe werkt dat? Wij geven 5 tips die helpen online video zo effectief mogelijk in te zetten rondom en tijdens de feestdagen. Dit alles onder begeleiding van sterke, actuele en Nederlandse voorbeelden.

Video

‘Mobiele checkouts van Nederlandse retailers ondermaats’

Terwijl iedere retailer weet dat de mobiele conversie achterblijft, besteden er maar weinig aandacht aan de gebruikerservaring van de checkout – de laatste hobbel voor de koop. Van de 37 onderzochte Nederlandse checkouts krijgen er dertien een voldoende. Waarin zit het verschil tussen goed en ondermaats?

Customer Experience

Meertalig zakendoen: welke vertaalopties heb je?

Het maakt niet uit of ze een talenknobbel hebben of niet, klanten en prospects verwachten in hun eigen taal aangesproken te worden door bedrijven. Het is efficiënter, klanten staan meer voor je open en je producten en diensten zijn gemakkelijker uit te leggen.

Cross Border

Hoe retailers groei realiseren met Dynamic Pricing

Prijzen zijn zo veranderlijk als het weer. Retailers gebruiken Dynamic Pricing om door middel van machine learning software hun prijzen aan te passen, bijvoorbeeld als de voorraad bij concurrenten slinkt of als het weer omslaat. Het succes van toonaangevende online spelers maakt duidelijk dat Dynamic Pricing  van kritisch belang is om te concurreren binnen de e-commerce, omnichannel en zelfs fysieke retail om omzet- en margegroei te stimuleren. Het geheim zit in geautomatiseerd maatwerk: Dynamic Pricing oplossingen moeten worden toegespitst op de commerciële strategie, doelstellingen en werkwijzen van de retailer.

Retail

Mobiele app Hilton onthoudt klantvoorkeuren

Hotelketen Hilton rolt na de jaarwisseling zijn vernieuwde mobiele app uit. Gebruikers openen er niet enkel hun kamer mee, maar besturen ook licht, temperatuur en televisie. Persoonlijke voorkeuren neemt de app mee van het ene naar het andere hotel.

Travel

Hoe verbeter je de gebruikerservaring op mobiel?

Als mobile commerce zijn potentie waar wil maken dan moet de gebruikerservaring sterk worden verbeterd. Er zit nog te veel frictie in het aankoopproces. Welke verbeterpunten zijn er?

Mobile

In de auto van de toekomst hoef je alleen nog maar te praten

Auto’s gaan steeds vaker online en dat zullen we als bestuurder ook gaan merken. Autofabrikanten passen in toenemende mate technieken als IoT (the Internet of Things) en OTA (On The Air) toe in auto’s waardoor deze steeds meer verbonden raken met het internet. Connected cars zijn inmiddels realiteit en leggen de basis voor de online trends in de auto-industrie. In dit artikel lees je meer over de technologische ontwikkelingen in de auto-industrie die de nabije toekomst zullen vormen.

Gear

Hoe bepaalt Expedia welke AB-testen worden gedaan?

Test & learn – dat is de filosofie van Expedia die de conversie moet maximaliseren. De online reisagent bepaalt onder andere in het Innovation Lab op het Europese hoofdkantoor in Londen wat er getest moet worden. Een kijkje in de keuken.

Customer Experience

Lead2Cash: meer omzet en loyale klanten met AI en data

Wie data heeft, heeft de macht – binnen de grenzen van de privacywetgeving natuurlijk. Toch gebruiken volgens Gartner de meeste bedrijven slechts 20 procent van wat er beschikbaar is aan informatie over klanten. Hoe kun je die overige 80 procent ook benutten zodat een lead wordt omgezet in cash?

Customer Experience

Zo ziet Evidence Based Growth er in 2024 uit

Zeven jaar geleden kwamen de eerste schaalbare oplossingen voor a/b-testen op de markt. Inmiddels heeft elk groot bedrijf een proces geïmplementeerd voor continue optimalisatie. De komende zeven jaar zal dit verder groeien in kwantiteit en kwaliteit, terwijl verandert wat en hoe we optimaliseren. Vier kernpunten:

Conversie