More stories

Amadeus en TUI testen Pepper de robot in retail

TUI en Amadeus hebben het gebruik van een menselijk ogende robot getest op de World of TUI flagshipstore in Berlijn. Doel was om te onderzoeken hoe klanten tegenover een dienstverlenende robot staan en in welke situaties deze ingezet kan worden.

Customer Experience

Greenchoice laat klant lokale stroombronnen kiezen

Energieleverancier Greenchoice lanceert een nieuw online platform Energie Dichtbij. Daarmee kunnen klanten direct hun groene stroombron kiezen.

Customer Experience

Waarom investeren in website performance de moeite waard is

De aandachtspanne van websitebezoekers is ultrakort maar toch wordt er meer geïnvesteerd in design dan in performance. Met het besluit van Google om snelle sites een betere ranking te geven op mobiel lijkt er echter een kentering op gang te komen.

Customer Experience

Dille & Kamille: ‘Webwinkel hoeft niet leidend te zijn’

Vergeleken met de dertig winkels is de webshop van Dille & Kamille nu in omzet de grootste vestiging. En hoewel het belang van de online verkoop alleen maar zal groeien, realiseert het bedrijf zich ook dat de focus moet blijven liggen op de offline aanwezigheid. “Het klinkt als de omgekeerde wereld”, zegt marketing- en e-commercemanager Arnout Baas. “Maar veel van onze klanten kopen liever in de winkelstraat.”

Customer Experience

Greenwheels: van brievensysteem naar marketing automation

De in totaal 2500 deelauto’s van Greenwheels in Nederland worden door een team van dertig mensen gemanaged. Dat kan doordat de processen zoveel mogelijk zijn geautomatiseerd. Des te opvallender is het dat de marketingactiviteiten grotendeels handmatig en met een verouderd systeem werden uitgevoerd. Maar daar komt nu verandering in, vertelt Marketing Manager Paul van Merrienboer.

Marketing automation
Premium

AI beïnvloedt retail merkbaar: de verwachtingen voor de komende tijd

Hoewel Artificial Intelligence (AI) al decennia onderwerp van gesprek is, is het nu één van de meest populaire onderwerpen ooit. Maar wat gaat het komend jaar concreet betekenen voor de online retailer?

Artificial Intelligence

‘Voice shopping naar 40 miljard dollar in VS’

Voice shopping, winkelen met spraakhulpjes als die van Google Home of Amazon, kan in 2022 in de VS al een omvang hebben bereikt van 40 miljard dollar. Dat is de verwachting van OC&C Strategy Consultants.

Customer Experience

Omnichannel retailing: hoe manage je de complexiteit van betalingen?

Hoe meer verkoopkanalen je als retailer aanbiedt, des te complexer de afhandeling van betalingen wordt. Door één betaaloplossing in te voeren haal je meer uit je data en kun je veel sneller inspelen op marktveranderingen.

Payment

‘Meer sitesnelheid en conversie door pre-rendering op basis van klikpaden’

Hoe snel Nederlandse sites gemiddeld ook zijn, bedrijven zoeken naar technieken om de laadtijd nog wat verder omlaag te brengen. Aan de rij mogelijkheden is een nieuwe optie toegevoegd. Door pagina’s te ‘pre-renderen’ met behulp van de klikpaden uit Google Analytics brengt marketingbureau Fingerspitz de laadtijd tot een kwart omlaag.

Analytics

Onderzoek: reisbedrijven reageren amper op Twitter

Slechts 14 procent van de Nederlandse reisorganisaties beantwoordt op Twitter een directe vraag binnen 15 minuten en 41 procent reageert helemaal niet. Het managen van social media engagement blijkt nog steeds problematisch.  

Social

Browserproblemen oplossen in 9 stappen

Weet jij welke browsers jouw websitebezoekers gebruiken? Weet jij in welke browsers jouw website slecht presteert? Maar nog belangrijker: weet jij WAAROM jouw website slecht presteert in deze browsers? Na het lezen van dit artikel weet je precies hoe je op basis van je data uit Google Analytics kunt bepalen welke browsers, browserversies en browserformaten problemen opleveren. Daarnaast laat ik je zien hoe je met een browsertest erachter komt wat problemen veroorzaakt. Ben je klaar om jouw website flink onder de loep te nemen? Lees dan verder. 

Conversie

Selfservice klantenservice: laat consumenten elkaar helpen

Consumenten willen goed geïnformeerd worden maar zoeken tegelijkertijd het liefst zelf naar het antwoord op hun vraag. In plaats van extra kanalen en agents in te zetten, kan het lonen om de mogelijkheden van online selfservice te onderzoeken, waarbij consumenten elkaar helpen. Met als resultaat: een hogere conversie en orderwaarde, meer organisch verkeer, lagere klantenservicekosten en een verbeterde klanttevredenheid.

Customer Experience

Jorik Dopmeijer (AH) naar Nike

Jorik Dopmeijer, verantwoordelijk voor AH’s Appie en voorheen voor NU.nl, gaat per 1 april aan de slag bij Nike als product manager Retail Experiences EMEA.

Customer Experience

Hoe luchthaven Schiphol nu ook digitaal een hub wordt

Hoe verbind je offline data met online data? Hoe zet je (ruwe) data om in waardeproposities? Welke capabilities en stappen zijn hiervoor nodig? In dit artikel nemen we je mee in de reis die Schiphol maakt. Een reis waarin  Schiphol de hubfunctie die zij als luchthaven nu al heeft door vertaald naar data.

Customer Experience

Optimale gepersonaliseerde klantbeleving is de winnende CRM-strategie van dit jaar

Met de toenemende digitale touchpoints en technologische mogelijkheden dreigt het Customer Relationship Management in de praktijk een onbeheersbaar oerwoud te worden. Enkel de bedrijven die hun kennis van IT uitbuiten voor een optimale klantenservice, maken van een CRM-strategie dit jaar een succes.  Bittere noodzaak, want slechts één ontevreden klant kan een allesvernietigende imagoschade veroorzaken.

Customer Loyalty