More stories

Meertalig zakendoen: welke vertaalopties heb je?

Het maakt niet uit of ze een talenknobbel hebben of niet, klanten en prospects verwachten in hun eigen taal aangesproken te worden door bedrijven. Het is efficiënter, klanten staan meer voor je open en je producten en diensten zijn gemakkelijker uit te leggen.

Cross Border

Hoe retailers groei realiseren met Dynamic Pricing

Prijzen zijn zo veranderlijk als het weer. Retailers gebruiken Dynamic Pricing om door middel van machine learning software hun prijzen aan te passen, bijvoorbeeld als de voorraad bij concurrenten slinkt of als het weer omslaat. Het succes van toonaangevende online spelers maakt duidelijk dat Dynamic Pricing  van kritisch belang is om te concurreren binnen de e-commerce, omnichannel en zelfs fysieke retail om omzet- en margegroei te stimuleren. Het geheim zit in geautomatiseerd maatwerk: Dynamic Pricing oplossingen moeten worden toegespitst op de commerciële strategie, doelstellingen en werkwijzen van de retailer.

Retail

Mobiele app Hilton onthoudt klantvoorkeuren

Hotelketen Hilton rolt na de jaarwisseling zijn vernieuwde mobiele app uit. Gebruikers openen er niet enkel hun kamer mee, maar besturen ook licht, temperatuur en televisie. Persoonlijke voorkeuren neemt de app mee van het ene naar het andere hotel.

Travel

Hoe verbeter je de gebruikerservaring op mobiel?

Als mobile commerce zijn potentie waar wil maken dan moet de gebruikerservaring sterk worden verbeterd. Er zit nog te veel frictie in het aankoopproces. Welke verbeterpunten zijn er?

Mobile

In de auto van de toekomst hoef je alleen nog maar te praten

Auto’s gaan steeds vaker online en dat zullen we als bestuurder ook gaan merken. Autofabrikanten passen in toenemende mate technieken als IoT (the Internet of Things) en OTA (On The Air) toe in auto’s waardoor deze steeds meer verbonden raken met het internet. Connected cars zijn inmiddels realiteit en leggen de basis voor de online trends in de auto-industrie. In dit artikel lees je meer over de technologische ontwikkelingen in de auto-industrie die de nabije toekomst zullen vormen.

Gear

Hoe bepaalt Expedia welke AB-testen worden gedaan?

Test & learn – dat is de filosofie van Expedia die de conversie moet maximaliseren. De online reisagent bepaalt onder andere in het Innovation Lab op het Europese hoofdkantoor in Londen wat er getest moet worden. Een kijkje in de keuken.

Customer Experience

Lead2Cash: meer omzet en loyale klanten met AI en data

Wie data heeft, heeft de macht – binnen de grenzen van de privacywetgeving natuurlijk. Toch gebruiken volgens Gartner de meeste bedrijven slechts 20 procent van wat er beschikbaar is aan informatie over klanten. Hoe kun je die overige 80 procent ook benutten zodat een lead wordt omgezet in cash?

Customer Experience

Zo ziet Evidence Based Growth er in 2024 uit

Zeven jaar geleden kwamen de eerste schaalbare oplossingen voor a/b-testen op de markt. Inmiddels heeft elk groot bedrijf een proces geïmplementeerd voor continue optimalisatie. De komende zeven jaar zal dit verder groeien in kwantiteit en kwaliteit, terwijl verandert wat en hoe we optimaliseren. Vier kernpunten:

Conversie

Schiphol introduceert veiligheidscontrole op afspraak

Schiphol is van start gegaan met een proef waarbij reizigers online een tijdstip kunnen reserveren om door de security te gaan. De zogenoemde Personal Security Pass-service is beschikbaar op een groot aantal vluchten naar Schengen-bestemmingen.

Customer Experience

Hyatt: marketing wordt digital-first

Hyatt verlegt de focus in Nederland van traditionele marcom naar digitale marketing. Hiervoor is Arzu Harvey Ozcan aangetrokken als kersverse digital marketingmanager. “Hyatt gaat naar een digital-first aanpak en dat is best een grote stap.”

Customer Experience

Vaker online is een race to the bottom

Vast onderdeel van mijn ochtendritueel: de wekker op mijn iPhone gaat af, half in slaap unlock ik hem en open direct een min of meer willekeurig gekozen app. Met één oog in mijn kussen probeer ik een artikel in de NOS-app te lezen. Tijdens het tandenpoetsen scroll ik door Facebook en bij het ontbijt kijk ik naar YouTube. Hè lekker, een nieuwe dag!

Online marketing

Retouren: aan welke knoppen kun je draaien?

Hoe kunnen webwinkels het terugsturen van producten beheersen en beïnvloeden? De eerste stap is om retouren niet als margekiller maar als strategische kans te beschouwen, zegt dr. Alec Minnema. Hij promoveerde begin dit jaar op het onderwerp en is inmiddels werkzaam als data scientist bij Ordina.

Customer Service

Alibaba brengt kunstmatige intelligentie naar fysieke modewinkels

De Chinese techreus Alibaba experimenteert in dertien fysieke modewinkels met zijn zelfontwikkelde FashionAI. Deze technologie geeft de shopper in de paskamer, via projecties op de spiegel, kledingadviezen.

Customer Experience

Bots vormen potentieel risico voor banken

De enorme technologische vooruitgang van de laatste jaren heeft de wensen en eisen van consumenten ten aanzien van de dienstverlening van bedrijven blijvend veranderd. Zo ook als het gaat om de producten en service van banken. Klanten willen transacties direct kunnen uitvoeren, waar ze ook zijn. Bots kunnen helpen, maar ze vormen ook een gevaar.

Strategy

Travelport: ‘Digitale reiziger wil graag advies’

Gemiddeld gebruiken reizigers zestien verschillende soorten apps voor een reis. Ze zijn verloren zonder hun smartphone en mijden hotels die geld rekenen voor wifi. Dit en meer blijkt uit het onderzoek dat Travelport deed naar de wensen en behoeften van de digitale reiziger.

Customer Experience