More stories

BCD Travel lanceert online marktplaats voor zakenreizigers

Zakenreisagent BCD Travel heeft een nieuw open platform gelanceerd waarop externe partners hun technologische oplossingen aanbieden. Degenen die bij grote bedrijven verantwoordelijk zijn voor de zakenreizen en de inkopers daarvan kunnen op deze online marktplaats de gespecialiseerde tools ontdekken, testen en implementeren.

Travel

Een Customer Data Platform voor het verbeteren van je één-op-één marketing

Om je één-op-één marketing naar een hoger niveau te tillen moet je de juiste balans vinden tussen het verzamelen van klantdata en wat er met deze data door marketing gedaan wordt. Deze whitepaper helpt je op weg met het optimaliseren van je één-op-één marketingstrategie. Een Customer Data Platform (CDP) kan je hierbij veel werk uit handen nemen.

Customer Experience

Grootste retailbeurs NRF ziet opkomst voice en machine learning

Met 35.000 deelnemers, 18.000 retailers, meer dan 600 stands en veel ‘store tours’, events buiten de beurs, is NRF veruit het grootste retail event ter wereld. Wat er speelt in retail? AI, machinelearning en gebruik van voicegestuurde oplossingen. Nu wordt al 25 procent van de Googlezoekopdrachten in de VS met behulp van voice gerealiseerd.

Customer Experience

Stemgestuurd betalen maakt flinke vorderingen

Amazon maakt het dit jaar mogelijk de betaalfunctie Amazon Pay te koppelen aan Alexa-apps. Daarmee worden voorzichtig nieuwe stappen gezet op het vlak van ‘voice commerce’. En kunnen stemgestuurde betalingen een grotere rol gaan spelen.

Customer Experience

Hoe sluit je aan op toekomstige UX verwachtingen van je betalende klant

Consumenten van nu verwachten spannende aankoopreizen en continuïteit op al hun devices, ongeacht waar ze zich bevinden of hoe ze kopen. In deze whitepaper deelt Rik van ‘t Hof, directeur Front-End Product Management bij Ingenico ePayments zijn inzichten in de dynamische e-commerce markt.

Customer Experience

Onderzoek: reisbedrijven reageren slecht op Instagram

Nederlandse reisbedrijven reageren amper op vragen via Instagram. Slechts 24 procent beantwoordt een directe vraag en vaak ook (te) laat. Is Instagram wel het juiste medium voor deze bedrijven?

Social
Premium

Routehappy: wifi in de lucht wordt steeds beter

In 2017 zijn de meeste luchtvaartmaatschappijen wereldwijd begonnen met het invoeren van wifi op hun vloot. De airlines die al internet aanboden hebben hun systemen verbeterd. Wifi in de lucht wordt steeds gewoner, stelt contentplatform Routehappy.

Breedband

Reisbedrijven zijn het best benaderbaar via Facebook

Ruim 103 bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality zetten Facebook op de een of andere manier in. Wat zijn de resultaten als je hen ‘actief’ een vraag op Facebook stelt in een test? Dat werd onderzocht door 38 studenten van de minor eTravel van de NHTV.

Social

Inloggen op Belgische overheidstoepassingen voortaan ook mogelijk met Itsme-app

Het is eindelijk mogelijk om in te loggen bij Belgische overheidsdiensten als MyPension en Tax-on-web met de app Itsme.

Innovatie

Wat Schiphol heeft geleerd van ‘security op afspraak’

Schiphol is altijd op zoek naar digitale oplossingen die voor meer comfort zorgen bij passagiers. Gedurende twee weken is daarom getest hoe reizigers staan tegenover security op afspraak. Op een aantal vluchten naar Schengen-bestemmingen konden passagiers die tussen 28 november en 11 december vertrokken online een tijd reserveren om door de veiligheidscontrole te gaan. De resultaten zijn veelbelovend. 

Agile

TripAdvisor van start met betaalde zoekresultaten

TripAdvisor plaatst sinds kort betaalde zoekresultaten bovenaan de lijst. Deze zijn te herkennen aan de tag ‘sponsored’. De recensiesite belooft hoteliers die van de zogeheten Sponsored Placements gebruikmaken kwalitatief goed verkeer naar hun website en een laag risico.

Customer Experience

De opkomst van consumer friendly marketing

De marketingfunnel is allesbehalve een solide trechter waarin iedere prospect soepel van brand awareness naar ambassadeurschap glijdt. We schieten er in en uit, afgeleid en wispelturig. Zit je net lekker wasmachines te vergelijken, krijg je een appje van je vriendin, word je getagt in een filmpje van een teckel in een kalkoenkostuum of belt je moeder aan.

Online advertising

Dit zijn de Google Shopping-updates voor komend jaar

Google voert regelmatig updates uit en voegt nieuwe functionaliteiten toe aan zijn producten, zo ook voor Google Shopping. Ook het afgelopen jaar hebben we een aantal belangrijke updates gezien die verkopers de mogelijkheden biedt om meer kliks en conversies te genereren. Hier lees je wat de aanstaande updates van 2018 zijn die jouw Google Shopping-campagnes beïnvloeden.

Online marketing

Facebook stopt met chatbot M

Facebook stopt nog deze maand met zijn Messenger-bot M. De technologie voldeed niet aan de verwachtingen. Vaak was menselijke assistentie nodig om bepaalde taken gedaan te krijgen.

Marketing

Zo krijg je meer grip op je customer experience

Volgens recent onderzoek van Gartner is customer experience dé factor waar een hedendaags bedrijf op concurreert. Sterker nog, Gartner bepleit dat product en prijs hieraan inmiddels ondergeschikt zijn of gaan worden. Kortom, customer experience is hot. Maar als een optimale klantbeleving zo belangrijk is, hoe is het dan mogelijk dat bedrijven het in de ogen van consumenten niet goed doen? Onderzoek van IBM wijst uit dat bijna 70% van de bedrijven beweert een superieure online customer experience te bieden, terwijl slechts 37% van de consumenten zich daadwerkelijk begrepen voelt. Er is een kloof ontstaan tussen wat de consument ervaart en wat organisaties denken te leveren. Waar gaan bedrijven de fout in en hoe kunnen ze meer grip krijgen op de customer experience?

Customer Experience