More stories

Adidas: E-commerce nog geen echte impact

De grote groei op het gebied van online verkopen is er bij Adidas van af en het e-commercekanaal heeft nog geen significante impact.

E-commerce

Gebruiksvriendelijk of niet: de paradox van de login

Door de rijkheid van ons digitale leven gebruiken we steeds meer diensten waarvoor we een login nodig hebben. De rol van de login neemt toe, terwijl aan de bruikbaarheid ervan getwijfeld kan worden. De klassieke login – gebruikersnaam/wachtwoord – vergt namelijk veel van de gebruiker. Tijd voor een alternatief!

Customer Experience

‘WebVR geeft impuls aan commercieel gebruik VR’

De technologie van virtual reality (VR) lijkt het probleem niet meer. Toch is het aantal bedrijven dat VR structureel inzet voor het verrijken van de klantervaring makkelijk te tellen. Onderzoek wijst uit dat de investeringen snel zullen toenemen, de belofte is dus groot. Maar hoe belangrijk is het al in de commerciële setting?

Customer Experience

Ryanair voert digitale vernieuwingen door

Ryanair heeft tijdens de Web Summit in Lissabon een aantal nieuwe digitale initiatieven gepresenteerd. Zo krijgen bezoekers die zijn ingelogd op de website een gepersonaliseerde ervaring.

Customer Experience

Amazon lanceert Prime in Nederland

E-commercegigant Amazon doet een gooi naar de Nederlandse markt en lanceert daarom Prime, de abonneedienst met onder meer gratis bezorging, gratis videostreaming en Twitch Prime.

Logistics

Sequential targeting; de heilige graal?

Steeds vaker lijkt de consument zich af te sluiten van de overdadige manier waarop hij bloot gesteld wordt aan advertising. Inmiddels maakt al 20% van de Nederlanders gebruik van adblockers, ligt de CTR van online display banners vaak onder de 0,05% en worden online video campagnes massaal geskipt zodra dit mogelijk is. Doet online marketeers iets verkeerd of sluit de consument zich steeds meer af? 

Online advertising

Infographic: de opmars van spraakhulpjes

Volgens Accenture Digital raken consumenten langzamerhand vertrouwd met spraakhulpjes als Siri en Cortana. Vooral millennials maken er gebruik van, al is er twijfel over de inzet van kunstmatige intelligentie. Voor merken wordt het volgens deze infographic van AdWeek nog een flinke uitdaging om op deze wijze met klanten in aanraking te komen, al zouden deze digitale butlers consumenten kunnen helpen met het navigeren in winkels.

Customer Experience

AI in elke tool: de marketing ervan gaat nog sneller dan de techniek

Wie zich bezighoudt met marketing kan zich op dit moment aan één onderwerp heel moeilijk onttrekken: Artificiële Intelligentie (AI) wordt op zo’n beetje ieder congres aangehaald. Softwaremakers zoals Adobe pakken op hun beurt elk podium om te laten zien dat ze de ‘superkracht’ inbouwen in hun programma’s. De marketing van AI lijkt nog harder te gaan dan de techniek zelf.

E-mailmarketing

Apple mag niet zonder meer namen van werknemers Apple Stores in klanttevredenheidenquêtes vermelden

Werknemers van de drie Nederlandse Apple winkels zijn niet te spreken over de klanttevredenheidenquêtes waarin hun voornamen worden opgevoerd. De ondernemingsraad is zelfs naar de rechter gestapt.

Customer Experience

Google zoekt tekstschrijver voor Google Assistent in het Nederlands

Google Nordics zoekt een tekstschrijver voor Google Assistent in het Nederlands. Het is de eerste concrete aanwijzing dat er een Nederlandse versie van de Assistant op komst is.

Tech

Sabre: ‘Zoektocht naar vliegticket duurt 3,5 uur’

Reizigers hebben gemiddeld 3,5 uur nodig voor het vinden van de perfecte vlucht. Dit blijkt uit onderzoek van reisdistributiesysteem Sabre, die stelt dat de complexiteit van tarieven en voorwaarden in de luchtvaart hieraan ten grondslag ligt. De oplossing: meer personalisatie.  

Customer Experience

Column: Get the data right

Ik verbaas me er elke keer weer over hoe Netflix mij films en series weet voor te schotelen die me echt kunnen bekoren. Ook Alibaba schijnt de online winkelervaring per consument aan te passen. En als klant van Starbucks krijg je tegenwoordig op de persoon afgestemde spelletjes in je mobiele app.

Customer Experience

Airbnb brengt officiële API: waarom doen bedrijven dit?

Een lang gekoesterde wens van Airbnb-gebruikers is in vervulling gegaan: het bedrijf heeft eindelijk een officiële API geïntroduceerd. Wat beweegt Airbnb dat te doen?

Disruptie

Column: American Made

In 2016 ging het heel goed met de Nederlandse bioscopen. Zo steeg het aantal bezoekers met vier procent naar ruim 34 miljoen Nederlanders en werd er opgeteld bijna 290 miljoen euro aan tickets verkocht. Gezien de enorme groei die Netflix in ons land doormaakt, is dat op z’n minst opmerkelijk te noemen. Zet je de bioscoopcijfers ook nog eens af tegen het dalend aantal tv-aansluitingen en de vijftig procent minder winst en vier procent lagere reclameomzet van RTL Nederland, dan vraag je je af wat hun succesformule is.

Customer Experience

Marktplaats werkt aan beeldherkenning en chatbot voor advertentieadvies

Marktplaats wil gebruikers via een chatinterface en beeldherkenningstechniek advertentie-advies geven. Dat vertelt Jeroen Jonker Roelants op Emerce eDay.

Customer Experience