More stories

Schiphol introduceert veiligheidscontrole op afspraak

Schiphol is van start gegaan met een proef waarbij reizigers online een tijdstip kunnen reserveren om door de security te gaan. De zogenoemde Personal Security Pass-service is beschikbaar op een groot aantal vluchten naar Schengen-bestemmingen.

Customer Experience

Hyatt: marketing wordt digital-first

Hyatt verlegt de focus in Nederland van traditionele marcom naar digitale marketing. Hiervoor is Arzu Harvey Ozcan aangetrokken als kersverse digital marketingmanager. “Hyatt gaat naar een digital-first aanpak en dat is best een grote stap.”

Customer Experience

Vaker online is een race to the bottom

Vast onderdeel van mijn ochtendritueel: de wekker op mijn iPhone gaat af, half in slaap unlock ik hem en open direct een min of meer willekeurig gekozen app. Met één oog in mijn kussen probeer ik een artikel in de NOS-app te lezen. Tijdens het tandenpoetsen scroll ik door Facebook en bij het ontbijt kijk ik naar YouTube. Hè lekker, een nieuwe dag!

Online marketing

Retouren: aan welke knoppen kun je draaien?

Hoe kunnen webwinkels het terugsturen van producten beheersen en beïnvloeden? De eerste stap is om retouren niet als margekiller maar als strategische kans te beschouwen, zegt dr. Alec Minnema. Hij promoveerde begin dit jaar op het onderwerp en is inmiddels werkzaam als data scientist bij Ordina.

Customer Service

Alibaba brengt kunstmatige intelligentie naar fysieke modewinkels

De Chinese techreus Alibaba experimenteert in dertien fysieke modewinkels met zijn zelfontwikkelde FashionAI. Deze technologie geeft de shopper in de paskamer, via projecties op de spiegel, kledingadviezen.

Customer Experience

Bots vormen potentieel risico voor banken

De enorme technologische vooruitgang van de laatste jaren heeft de wensen en eisen van consumenten ten aanzien van de dienstverlening van bedrijven blijvend veranderd. Zo ook als het gaat om de producten en service van banken. Klanten willen transacties direct kunnen uitvoeren, waar ze ook zijn. Bots kunnen helpen, maar ze vormen ook een gevaar.

Strategy
Premium

Travelport: ‘Digitale reiziger wil graag advies’

Gemiddeld gebruiken reizigers zestien verschillende soorten apps voor een reis. Ze zijn verloren zonder hun smartphone en mijden hotels die geld rekenen voor wifi. Dit en meer blijkt uit het onderzoek dat Travelport deed naar de wensen en behoeften van de digitale reiziger.

Customer Experience
Premium

Adidas: E-commerce nog geen echte impact

De grote groei op het gebied van online verkopen is er bij Adidas van af en het e-commercekanaal heeft nog geen significante impact.

E-commerce

Gebruiksvriendelijk of niet: de paradox van de login

Door de rijkheid van ons digitale leven gebruiken we steeds meer diensten waarvoor we een login nodig hebben. De rol van de login neemt toe, terwijl aan de bruikbaarheid ervan getwijfeld kan worden. De klassieke login – gebruikersnaam/wachtwoord – vergt namelijk veel van de gebruiker. Tijd voor een alternatief!

Customer Experience

‘WebVR geeft impuls aan commercieel gebruik VR’

De technologie van virtual reality (VR) lijkt het probleem niet meer. Toch is het aantal bedrijven dat VR structureel inzet voor het verrijken van de klantervaring makkelijk te tellen. Onderzoek wijst uit dat de investeringen snel zullen toenemen, de belofte is dus groot. Maar hoe belangrijk is het al in de commerciële setting?

Customer Experience

Ryanair voert digitale vernieuwingen door

Ryanair heeft tijdens de Web Summit in Lissabon een aantal nieuwe digitale initiatieven gepresenteerd. Zo krijgen bezoekers die zijn ingelogd op de website een gepersonaliseerde ervaring.

Customer Experience

Amazon lanceert Prime in Nederland

E-commercegigant Amazon doet een gooi naar de Nederlandse markt en lanceert daarom Prime, de abonneedienst met onder meer gratis bezorging, gratis videostreaming en Twitch Prime.

Logistics

Sequential targeting; de heilige graal?

Steeds vaker lijkt de consument zich af te sluiten van de overdadige manier waarop hij bloot gesteld wordt aan advertising. Inmiddels maakt al 20% van de Nederlanders gebruik van adblockers, ligt de CTR van online display banners vaak onder de 0,05% en worden online video campagnes massaal geskipt zodra dit mogelijk is. Doet online marketeers iets verkeerd of sluit de consument zich steeds meer af? 

Online advertising

Infographic: de opmars van spraakhulpjes

Volgens Accenture Digital raken consumenten langzamerhand vertrouwd met spraakhulpjes als Siri en Cortana. Vooral millennials maken er gebruik van, al is er twijfel over de inzet van kunstmatige intelligentie. Voor merken wordt het volgens deze infographic van AdWeek nog een flinke uitdaging om op deze wijze met klanten in aanraking te komen, al zouden deze digitale butlers consumenten kunnen helpen met het navigeren in winkels.

Customer Experience

AI in elke tool: de marketing ervan gaat nog sneller dan de techniek

Wie zich bezighoudt met marketing kan zich op dit moment aan één onderwerp heel moeilijk onttrekken: Artificiële Intelligentie (AI) wordt op zo’n beetje ieder congres aangehaald. Softwaremakers zoals Adobe pakken op hun beurt elk podium om te laten zien dat ze de ‘superkracht’ inbouwen in hun programma’s. De marketing van AI lijkt nog harder te gaan dan de techniek zelf.

E-mailmarketing