14 miljoen nieuwe Amazon Primeleden dit jaar
Sinds december 2019 heeft Amazon 14 miljoen Amerikaanse Prime-leden toegevoegd, volgens schattingen van Consumer Intelligence Research Partners.
Sinds december 2019 heeft Amazon 14 miljoen Amerikaanse Prime-leden toegevoegd, volgens schattingen van Consumer Intelligence Research Partners.
Het jaarlijkse trendrapport van dotdigital kijkt naar de tactieken die e-commerce merken zouden moeten toepassen om belangrijke marketinguitdagingen het hoofd te bieden. Verspreid over drie continenten en twaalf landen, hebben zij honderd merken gescoord op basis van criteria variërend van best practices voor e-mail tot omnichannel-acceptatie en gebruikerservaring. Elk merk werd willekeurig geselecteerd en objectief gescoord, afhankelijk van hun toepassing van deze tactieken.
Hoe verbeter je de klantloyaliteit met NET Promotor System (NPSR)? Hoe vind je een manier om vertrekkende en twijfelende klanten terug te winnen door proactief gepersonaliseerde maatregelen uit te rollen? Felix Schlenther legt uit hoe je NPS op verschillende touchpoints door de gehele Customer Journey benchmarkt. Hij laat zien hoe je vervolgens met behulp van automatische feedback analyse, processen direct inzichtelijk maakt en verbetert. Je wilt niet alleen inzichtelijk hebben dat een klant ontevreden is, maar je wilt ook graag de beweegredenen van twijfelende klant begrijpen en natuurlijk direct proactief ingrijpen.
Stocard is in Nederland begonnen met een certificeringsprogramma voor marketingbureaus die de reclamedienst van de loyalty- en betaalapp professioneel willen gebruiken.
Omdat de korte geldigheidsduur van veel cadeaubonnen voor bijvoorbeeld een etentje of een online winkel consumenten stoort, stelt het kabinet voor om de minimale geldigheidsduur van cadeaubonnen wettelijk van een naar twee jaar te brengen.
In maart 2020 heeft de grootste digitale opleiding plaatsgevonden, die de wereld ooit heeft gezien. Digitale meetings zijn in sneltempo het nieuwe normaal geworden.
Vanaf 1 juni kunnen Albert Heijn-klanten koopzegels sparen in de AH app en een rendement tot 6 procent op hun spaargeld behalen.
De impact van het coronavirus op de wereldeconomie is aanzienlijk, maar we zullen deze moeilijke tijd doorkomen.
Uit het onderzoek ‘marketingtrends van 2020’ van Qualifio blijkt dat first-party data essentieel is voor bedrijven en dat personalisatie het belangrijkste onderdeel is geworden van marketingcampagnes. Het genereren van leads en het creëren van goede content, waarmee je jouw doelgroep betrekt bij jouw merk, is voor iedere marketeer een uitdaging. Gamification biedt kansen. Hoe kan gamification zorgen voor meer engagement en nieuwe leads? En hoe leer je jouw bestaande klanten en prospects beter kennen aan de hand van (online) games? Dit eBook beschrijft hoe gamification kan worden ingezet als tool voor klantenbinding.
Het opbouwen van sterke lange termijn relaties met klanten is de topprioriteit voor ieder bedrijf dat streeft naar meer inkomsten en een snellere groei. Hechte klantrelaties bewerkstelligen is een combinatie van hard werken, moderne technologieën en hulpmiddelen. Een CRM-systeem kan je hierbij helpen. Echter hoe begin je met CRM? Deze whitepaper heeft als doel om de belangrijkste vragen over CRM te beantwoorden. Ook bevat dit document een aantal methoden en checklist voor het selecteren van een CRM.
Technologie is een belangrijke factor om Customer Experience initiatieven te laten slagen, aldus Gartner. Het eenduidig meten van klanttevredenheid en het verzamelen van data over verschillende systemen, is best een uitdaging. In dit webinar gaat Krijn Schuurman in gesprek met Andries van Bentum van Vebego International en Donia Ibrahimi van SAP. Zij gaan onder andere in op het meetbaar maken van customer experience, customer loyalty en het optimaliseren van je loyalty strategie.
De VVV Cadeaukaart is voortaan ook beschikbaar als een ‘online only’ variant.
Starbucks is meer dan alleen relatief dure koffie in gepersonaliseerde bekertjes. Het is een van de meest innovatieve retailers ter wereld. Wat ze doen om leidend te blijven.
Vergeet e-commerce en omarm unified commerce. Dit is de enige manier om je klant dat te bieden wat nodig is: een customer centric experience.
Loyaliteitsprogramma’s zijn er in alle soorten en maten. Je kan punten sparen, miles of gaan voor korting. Dat is althans het eerste waar consumenten direct aan denken wanneer je het over dergelijke programma’s hebt: ze zijn namelijk veelal transactiegedreven. Bedrijven geven een consument voor elke aankoop iets en daarmee hoopt het merk die consument voor een langere periode te binden. Toch zien we een kentering ontstaan.