More stories

Hoe (on)trouw is de consument?

Vergeleken met twee jaar geleden heeft de consument flink aan loyaliteit ingeboet. Er wordt bij meer verschillende winkels geshopt dan voorheen. Bovendien zit de consumententrouw bij de meeste retailcategorieën onder de 50 procent als je kijkt naar de waarschijnlijkheid dat ze zullen overstappen naar een andere aanbieder. Voor jou tien anderen, is het devies.

Customer Loyalty

Personality en personalisatie: waarom LaDress-klanten zo trouw zijn

Voor modemerk LaDress is persoonlijk contact met klanten heel belangrijk. Dat gebeurt bijvoorbeeld door evenementen te organiseren en binnenkort ook door gepersonaliseerde content op de website te tonen.

Customer Loyalty

Online loyaliteitsprogramma Coop Online Sparen groeit flink

Het online loyaliteitsprogramma Coop Online Sparen groeit sterk; het aantal gebruikers nam in 2018 toe met ruim tweehonderd procent. Het […]

Customer Loyalty

Waarom het nastreven van een tevreden klant onzin is

Emotionele connectie is een betere indicatie van klantloyaliteit dan tevredenheid. Echter blijven bedrijven zich onnodig focussen op het optimaliseren van de customer journey, zelfs wanneer de klanttevredenheid al hoog is en het zelden een onderscheidende factor is. Bedrijven vinden het vaak lastig om op een betekenisvolle manier een emotionele connectie te creëren met hun klanten. Maar wat houdt een emotionele connectie nou precies in en hoe kun je het creëren?

Customer Engagement

Uber Rewards – een echt loyaltyprogramma of gediversifieerde customer service?

Uber introduceert een loyaltyprogramma, nadat het een tijdlang niet zo positief in het nieuws is geweest. Denk aan het #deleteuber schandaal in januari 2017, het geheim houden van cyberaanvallen, discriminatie op de werkvloer en de vele andere schandalen. Ook concurrent Lyft kondigde aan rond december van dit jaar een loyaltyprogramma te lanceren. Gaat dit loyaltyprogramma het verschil maken voor Uber?

Customer Loyalty

De nieuwe spelregels van Customer Loyalty

De regels voor consumentenloyaliteit zijn in de afgelopen jaren sterk veranderd. Klanten zijn een stuk veeleisender geworden, gaan zelf actief op zoek naar de beste deal en switchen even makkelijk van baan als van favoriete kledingmerk. Hoe speel je hier anno 2018 op in? Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Caroline van der Lande (De Buurtboer) en Alwin Snippe (Greetz).

Customer Loyalty

Black Friday: bullshit of buitenkans?

Black Friday is voorbij maar het leek of elke retailer meedeed. Beelden van over elkaar buitelende consumenten in winkels zijn ons bespaard gebleven, al spreken online retailers ook dit jaar weer van een ‘recordomzet’. Black Friday lijkt dus een succes, maar hoe zit het met de marges? Deze typisch Amerikaanse kortingskoorts voegt weinig toe voor de gemiddelde retailer.

Customer Experience

Hoe Albert Heijn, Hunkemöller en Beerwulf de relatie met hun klanten versterken

Emoties zorgen voor stickiness. Dit betekent dat je voor engagement verder moet gaan dan alleen het stimuleren of belonen van transacties. Hiervoor dien je inzicht te hebben in de doelgroepen met wie je de relatie wilt versterken. Je moet begrijpen welke behoeften ze hebben, welke vragen ze hebben en hoe je als bedrijf hen kunt helpen of blij maken. Hoe hebben Albert Heijn, Hunkemöller en Beerwulf de relatie met hun klanten succesvol versterkt?

Customer Engagement

Emerce Engage: ‘Zonder vertrouwen geen klanten’

Veel bedrijven zeggen dat ze klantgericht werken, terwijl ze vooral techcentrisch zijn. Om loyale klanten te winnen, moeten deze organisaties eerst naar de onderliggende wensen en behoeften van consumenten kijken om daarna de techniek in te zetten die daar invulling aangeeft.

Customer Loyalty

Zo bouw je aan een merk in tijden van techdominantie en voice

Dat er met de voice-assistenten nieuwe contact- en verkoopkanalen bij komen is slechts één gevolg. De minder zichtbare veranderingen in de markt zijn minstens zo ingrijpend. Zo gaat de lat snel omhoog als het gaat om de klantervaring. Bedrijven en merken die zich positief willen onderscheiden van bijvoorbeeld techgiganten zullen wat dat betreft kleur moeten bekennen. Bijvoorbeeld met een verbetering van hun eigen customer experience. Welke gevolgen worden verwacht? En wat doet een grote organisatie als GrandVision – met meer dan dertig optiekketens – om die ervaring te perfectioneren?

Customer Experience

Twee miljoen gebruikers voor Stocard in Nederland

De mobiele app Stocard, een portefeuille om klantenkaarten van retailers in op te slaan, claimt dat het bijna twee miljoen gebruikers heeft in Nederland en 1,1 miljoen in België.

Customer Loyalty

Zo wordt couponing de gepersonaliseerde vervanger van de fysieke folder

Slimme apps in onder andere Groot-Brittannië en de Verenigde Staten laten zien dat digitalisering van de kortingsbon grote kansen biedt voor supermarkten om buyer loopste creëren. Met aanbiedingen op maat, een sterkere dialoog en meer grip op in- en verkoop.

Customer Loyalty

Zo verhoog je emotionele betrokkenheid bij je merk

Retail is niet dood, alleen saaie retail gaat dood. Voor de consument is het makkelijk om te switchen tussen bedrijven. Toch slagen sommige bedrijven erin veel loyaliteit bij hun klanten te ontwikkelen. Wat doen deze bedrijven goed en hoe kun je klanten wel loyaal maken aan jouw merk? De essentie is het bieden van een goede customer experience door op emoties als vertrouwen, eerlijkheid en integriteit in te spelen. 

Customer Loyalty

COOP supermarkten breidt online loyaliteitsprogramma uit

COOP supermarkten gaat zijn loyaliteitsprogramma Cooponlinesparen.nl uitbreiden. Via Cooponlinesparen.nl kunnen Coopklantenkaarthouders online aankopen doen, waarmee Coop tegoed wordt gespaard. Het Coop tegoed kan in de winkel worden ingewisseld voor gratis boodschappen.

E-commerce

Dit zijn de e-commercetrends voor 2019

Social Selling, Progressive Web Apps & Headless Commerce. In dit blog vertellen 8 Nederlandse online shopping experts wat zij als de belangrijkste e-commerce trends voor 2019 zien. Wat werkt wel en wat werkt niet meer?

E-commerce