More stories

Is de precisiemarketing van wallets zoals Apple Pay wel zo’n walhalla?

De integratie van de betaling en loyaliteitsmarketing in ‘digital wallets’ klinkt als een oplossing die een wereld aan mogelijkheden opent. Toch is het slim ook kritisch te kijken naar de werking van zulke portemonnees. Spring niet zonder nadenken op de trein. Want waar gaat deze naartoe en is dat de bestemming die je voor ogen hebt?

Customer Loyalty

Personalisatietechnologie is helemaal geen science fiction

Recentelijk las ik een artikel op Techcrunch waarvan de inhoud me geenszins verbaasde. Een analyse van data in Crunchbase toont aan dat de wereldwijde durfkapitaalfinanciering voor personalisatie- en aanbevelingsplatformen de afgelopen kwartalen flink is gestegen.

Customer Experience

Zo werkt digitale transitie in de verzekeringssector

Sterk veranderende klanteisen vergen dat verzekeraars transformeren. Nieuwe technologieën maken het mogelijk om het aanbod voor klanten te verbeteren door onder meer vereenvoudigde customer journey’s, gepersonaliseerde proposities, kostenoptimalisaties en interne procesveranderingen te realiseren. Hoe richten verzekeraars hun organisatie in?                 

Strategy

Trends in fashion: de wereld als winkelstraat

Waar je tot voor kort in Amsterdam perfect je weg vond in de 9 straatjes, loop je nu onverrichter zake naar huis. Te veel toeristen, duur parkeren, weinig keuze. Niets ten nadele van de 9 straatjes, want #loveit. Bezoek het vlak na openingstijd op de fiets en laat je bijstaan door een fashionista en je gaat gegarandeerd geslaagd weg. Maar waar zit precies de innovatie in fashion? 

Fashion

Vier tips voor een succesvol loyaliteitsprogramma

Wanneer is een loyaliteitsprogramma een succes? Als 60 tot 80 procent van de aankopen met een loyaliteitskaart worden gedaan, heb je een winnaar te pakken. Vier tips om dat voor elkaar te krijgen.

Customer Loyalty

Medewerkers nog te vaak de missing link in customer journey

Terwijl iedereen customer journeys optimaliseert en de NPS centraal stelt, zien we met elkaar één heel belangrijk aspect over het hoofd. Het gaat er niet alleen om de klantkanalen zo goed mogelijk te optimaliseren. Minstens zo belangrijk is om tegelijkertijd de medewerkers erachter te betrekken en te verbinden rondom een ‘purpose’. Zo kan klantloyaliteit eindelijk wederkerig worden.

Customer Loyalty

Dit zijn de kansen van Employee Advocacy

Genomineerd voor de marketing buzzword bingo van 2018: Employee Advocacy. Is het daarmee complete onzin? Nee in tegendeel! Dus zet je even over je eventuele weerstand heen en kijk naar de kansen en mogelijkheden. Dit artikel beschrijft de uitgangspunten, de belangrijkste vormen en een aantal tips inclusief een aantal tools om van de kansen van Employee Advocacy te profiteren.

Recruitment

Hoe je in elke branche kunt profiteren van gamification

Gamification is veel meer dan spelletjes zoals Pokemon Go of het leren van een taal via Duolingo. Ongeacht wat voor bedrijf je bent, met gamification kun je mensen stimuleren om bepaald gedrag te vertonen en zo strategische of marketingdoelstellingen realiseren. 

Customer Loyalty

True Blue: wat kun je leren van het beste airline loyaltyprogramma van de VS?

Vorige maand werd het loyaltyprogramma van low-cost vliegtuigmaatschappij JetBlue uit New York weer verkozen tot het beste airline-loyaltyprogramma van de VS. Deze maatschappij uit 2000 staat bekend om de goede klantbeleving en het loyalteitsprogramma. Wat is er goed aan het programma en hoe kunnen wij deze inzichten gebruiken?

Travel

Nieuw loyaliteitsprogramma voor Nordstrom

De luxe Amerikaanse warenhuisketen Nordstrom pakt haar loyaliteitsprogramma grondig aan. Het oude programma wordt vervangen door het gloednieuwe ‘The Nordy Club’. Het huidige transactioneel gedreven programma krijgt er hierdoor een aantal interessante pijlers bij.

Customer Loyalty

AH To Go eerste met pin- en kassaloos shoppen

Albert Heijn claimt een Europese primeur met pin- en kassaloos winkelen bij AH To Go. Meer supermarkten in Europa zullen volgen.

Payment

Nike+: biedt Nike de ultieme customer experience?

Nike brengt haar nieuwe salesstrategie naar de markt, geeft het loyaliteitsprogramma Nike+ een nieuwe impuls en laat zien wat de nieuwe ‘technisch begaafde’ Nike Live winkel in Los Angeles inhoudt. Het Amerikaanse bedrijf tekent voor de volgende stap in retail.

Customer Loyalty

Hoe reismerken klanten loyaal maken

Het spaarprogramma was onlosmakelijk verbonden met loyaliteit maar heeft aan effectiviteit ingeboet. Daarom deelt Think with Google drie manieren waarop reisbedrijven loyale klanten creëren met behulp van technologie en digitale marketing.

Customer Loyalty

Waarom reismarketeers anders moeten nadenken over loyaliteit

Reisbedrijven moeten anders omgaan met loyaliteit. Voorbij is de tijd dat een reiziger lid werd van je loyaliteitsprogramma en er alles aan deed om punten of mijlen te sparen. Daarvoor is het aanbod (lees: de concurrentie) te groot geworden. Maar hoe zorg je als reismerk dan voor trouwe klanten?

Customer Loyalty

Amazon in stilte met tientallen nieuwe eigen huismerken

Amazon heeft afgelopen jaar flink geïnvesteerd in eigen huismerkproducten. Tientallen verschillende merken zijn er opgetuigd om kleding, versproducten, wc-papier en zelfs hondenbrokken aan de man te brengen op de marktplaats. Het bedrijf ziet kansen in de afnemende merkloyaliteit van de zogeheten millennials.

Customer Loyalty