More stories

Amazon in stilte met tientallen nieuwe eigen huismerken

Amazon heeft afgelopen jaar flink geïnvesteerd in eigen huismerkproducten. Tientallen verschillende merken zijn er opgetuigd om kleding, versproducten, wc-papier en zelfs hondenbrokken aan de man te brengen op de marktplaats. Het bedrijf ziet kansen in de afnemende merkloyaliteit van de zogeheten millennials.

Customer Loyalty

Frequent flyer onderzoek: ‘Loyaliteitsprogramma’s moeten simpeler of beter uitgelegd’

Ongeveer de helft van de leden van frequent flyer programma’s begrijpt niet hoe zij mijlen kunnen sparen en besteden. Dit blijkt uit de J.D. Power 2018 Airline Loyalty Program Satisfaction Study. Het gemak waarmee mijlen kunnen worden verdiend en uitgegeven is tevens de belangrijkste factor in klanttevredenheid.

Customer Loyalty

Zo ontwikkel je een succesvol B2B engagement- en loyaliteitsprogramma

Wat is de toegevoegde waarde van een B2B engagement en loyaliteitsprogramma voor B2B marketeers? Op dit moment ligt de focus van B2B marketeers op het genereren van leads en nieuwe business en minder op retentie. Om het potentieel van een engagement programma te kunnen benutten moet de focus worden verlegd. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een succesvol B2B engagement en loyaliteitsprogramma.

B2B Digital

Bereik je klant met gamification en een mobielvriendelijk loyaliteitsprogramma

Twintig procent van de consumenten in het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Duitsland, Nederland, Italië en Polen zien gepersonaliseerde promoties en aanbevelingen als een essentieel onderdeel van hun loyaliteit voor een bepaald merk of winkel. Een mobielvriendelijk loyaliteitsprogramma is hierbij een belangrijk pluspunt. Deze whitepaper biedt handvatten voor het ontwikkelen van je eigen mobielvriendelijk en gamified loyaliteitsprogramma. 

Customer Loyalty

Ontwikkel een succesvol loyaliteitsprogramma, voorkom deze negen valkuilen

In een bedrijfswereld die razendsnel evolueert, proberen bedrijven tegemoet te komen aan de steeds kritischere klant en de korter wordende innovatiecycli. Hierbij is het belangrijk dat je veel aandacht besteed aan een positieve merkbeleving voor, tijdens en na de aankoop. Een succesvol loyaliteitsprogramma kan je een belangrijke voorsprong geven. Waar moet je op letten bij het ontwikkelen en optimaliseren van je loyaliteitsstrategie? Deze whitepaper beschrijft de negen veelvoorkomende valkuilen.

Customer Loyalty

De kritische succesfactoren voor een succesvol loyaliteitsprogramma

Consumenten moeten het merk kunnen vertrouwen voordat ze loyaliteit ontwikkelen. Merken moeten transparant, bescheiden en benaderbaar zijn in plaats van afstandelijk en overdreven zakelijk. Ze moeten laten zien dat ze de tijd hebben genomen om hun consumenten als individu te leren kennen. Wat zijn de belangrijkste drijfveren voor loyaliteit? En hoe meet je het succes van je loyaliteitsprogramma’s? Lees het antwoord in de whitepaper.

Customer Loyalty

Abonnementsmodellen: wat doe je tegen afhakers?

Meer dan de helft van de online shoppers heeft zich aangemeld voor een of meer (online) abonnementen. Het grootste gedeelte van de inkomsten daarvan gaat naar digitale diensten zoals Spotify en Netflix en zeker 15 procent gaat naar abonnementen waar fysieke producten (scheermesjes, voeding, kleding) tegenover staan. Hoe ontwikkelt de markt zich, welke modellen zijn er en wat is er nodig om succesvol te zijn?

Customer Engagement

Consument voelt zich niet gekend

Ruim driekwart van de klanten stelt persoonlijke gegevens ter beschikking aan technologieaanbieders als online shops en hardwareleveranciers. Toch is 59 procent ervan overtuigd dat deze merken hen niet goed kennen. Dat is 16 procent meer dan twee jaar geleden.

Customer Loyalty

Zo kun je aan de slag met persoonlijker loyaltyprogramma’s

In dit digitale tijdperk is het voor consumenten steeds makkelijker om van dienst en winkel te wisselen. En dus is je klant binden met een goed loyalty-programma steeds urgenter. Workshop helpt je op weg.

Customer Loyalty
Premium

Klantrelatie Starbucks digitaliseert: 12 procent vooruit besteld via mobiel

Met name de digitale activiteiten moeten Starbucks laten groeien. Zeker nu het bedrijf wat tegenvallende cijfers heeft gepresenteerd, is de hoop gevestigd op onder andere het mobiele spaarprogramma. Afgelopen jaar bleek dat al enorm succesvol.

Customer Loyalty

‘Groei Amazon Prime vertraagt’

Het loyaliteitsprogramma Amazon Prime groeit minder hard dan voorheen. Dat maakte Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) maandag bekend aan de vooravond van de internationale koopjesdag Prime Day, waaraan alleen Prime-leden kunnen deelnemen.

Customer Loyalty

Zo bereik je millennials met user-generated content

Iedereen die geboren is tussen 1980 en 2000, is een millennial. Geen enkele andere generatie is zo groot en koopt zo veel als ‘generatie Y’. Hoe komt dat?

Customer Loyalty

Tommy Hilfiger lanceert mobile based loyaltyprogramma

Tommy Hilfiger heeft met MYTOMMY een nieuw loyaltyprogramma gelanceerd. Extra bijzonder is dat het er veel van weg heeft dat Nederland als pilotland wordt gebruikt. In het programma staat de MYTOMMY app centraal. Er wordt geen gebruik gemaakt van een fysieke pas, zoals veel retailers doen.  

Customer Loyalty

Zijn B2B-organisaties klaar voor digitale transitie?

Ook in B2B-marketing heeft digitalisering een transitie veroorzaakt van product naar klantgericht denken. De verwachtingen van klanten zijn snel veranderd en het oriëntatieproces speelt zich vaak online af. Toch zijn veel B2B-bedrijven nog wat terughoudend in de transitie naar digitalisering in vergelijking met B2C-bedrijven. Waar loopt de B2B-marketeer tegenaan bij dit veranderingsproces? 

B2B Digital

Gap en andere retailers in de abonnementen: wie spreken ze aan?

Modebedrijf Gap heeft besloten de abonnementsdienst op kleding uit te breiden. Net als Gap zien behalve typische e-commercebedrijven ook traditionele retailmerken toekomst in deze ‘subscription commerce’. Wie denken ze ermee aan te spreken?

Fashion