More stories

Amac opent reparatiecentrum

Morgen lanceert Amac het grootste Apple-reparatiecentrum van Nederland in The Wall Utrecht. Boven de nieuwste winkel van de Apple Premium Reseller wordt een reparatiecentrum van duizend vierkante meter geopend, voorzien van de allernieuwste technieken.

Customer Service

Basic-Fit: hoe technologie 1,8 miljoen leden helpt

Het concept van Basic-Fit lijkt bedrieglijk eenvoudig: digitaliseer zoveel mogelijk processen en diensten zodat je de kosten laag en de klanttevredenheid hoog houdt. Daarachter schuilt bijna een technologiebedrijf dat leden hyperefficiënt bedient.

Customer Engagement

Marc van der Peet (Contexta): ‘Veel bedrijven weten niet waarom mensen hen bellen’

Er zijn grote bedrijven die miljoenen telefoontjes per jaar verwerken, maar geen duidelijk beeld hebben van de inhoud van die gesprekken. Zijn het vragen van klanten die iets die snappen of wordt er gebeld om te klagen over een product? Contexta wil daar verandering in brengen. “Wij zijn een jong kunstmatig intelligentie bedrijf uit Amsterdam en we helpen bedrijven om automatisch de belangrijke elementen uit een gesproken conversatie te halen”, aldus CEO en co- founder Marc van der Peet bij Top Names.

Customer Service

Lampenlicht: in vier jaar tijd naar 55 miljoen euro omzet

Lampenlicht heeft het afgelopen decennium een flinke groei doorgemaakt, niet alleen in het aantal markten waarop het bedrijf actief is maar ook qua activiteiten. Tegelijkertijd moet een lamp kopen zo simpel mogelijk zijn voor de consument. “Je moet in maximaal drie clicks het perfecte armatuur vinden.”

Conversie

Billie van bol.com doet 45% klantcontact

De virtuele assistent Billie op de klantenservice van bol.com ontvangt bijna de helft van alle klantcontacten bij het winkelcentrum. Hij handelt zeventig procent van de vragen met succes af.

Customer Service

Zo ontwikkel je een succesvolle social customer care strategie, de adidas case

Hoe ontwikkel je een succesvolle en toekomstbestendige customer service strategie? En wat is de rol en toegevoegde waarde van een chatbot? In dit webinar vertelt Marlous Heiser hoe zij bij adidas de social customer care strategie heeft opgezet en de Einstein chatbot van Salesforce hierin heeft geïntegreerd. Waar liggen de kansen en wat zijn de lessons learned?

Customer Service

Samsung opent service center in Antwerpen

Smartphoneproducent Samsung heeft in Antwerpen zijn eerste service center van België geopend. Dat gebeurde vorige week in aanwezigheid van Minister van Werk, Economie en Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V).

Customer Service

Deze digital service KPI’s verlagen je contactkosten

Voor veel organisaties is het een belangrijke doelstelling om de contactkosten binnen het bedrijf te verlagen. Het verbeteren van de klantervaring binnen de digitale kanalen wordt daarbij gezien als een belangrijk middel om deze doelstelling te realiseren. Maar hoe? 

Customer Service

Nog weinig vertrouwen in chatbot

Consumenten stellen hun vraag aan bedrijven het liefst aan een medewerker van vlees en bloed via telefoon en per e-mail. Slechts een klein deel van de consumenten (4,8 procent) heeft een voorkeur voor een chatbot of virtuele assistent. Dat blijkt uit onderzoek onder 666 consumenten dat eind december in opdracht van HubSpot is uitgevoerd.

Customer Service

Klanttevredenheid: Zo vind je de balans tussen technologie en menselijke factor

Klanttevredenheid: Zo vind je de balans tussen technologie en de menselijke factor

Customer Experience

Klantkennis online retailers dringt retouren sterk terug

Online shoppers gebruiken hun woonkamer als pashokje. Zij bestellen kleding, passen deze, sturen retour wat niet bevalt en houden de rest. Twee op de vijf online kledingbestellingen, gaan al dan niet gedeeltelijk retour. Die retouren vormen een hoofdpijndossier voor winkeliers. Zij staan voor de keuze: met behulp van technologie de klant beter leren begrijpen of een zeer behoudend online beleid voeren.

Fulfillment

‘Chatbot in Nederland nog niet ingeburgerd’

Ondanks de hooggespannen verwachtingen rondom chatbots, maakt op dit moment slechts 10 procent van de Nederlandse bedrijven gebruik van dit communicatiekanaal. Dat blijkt uit het Customer Contact Radar dat PeterConnects heeft laten uitvoeren.

Customer Service

KLM stuurt groepsberichten WhatsApp aan familie reizigers

Familie en vrienden van KLM-reizigers kunnen vanaf nu groepsberichten ontvangen op het moment dat een vliegtuig vertrekt, aankomt of verlaat […]

Travel

a.s.r. kiest voor chatbot CX Company

Verzekeraar a.s.r. maakt voortaan gebruik van een chatbot van CX Company. Deze kan ook chatbotdialogen beschikbaar maken bij Facebook Messenger en WhatsApp.

Customer Service

AI en customer experience, hoe werkt het?

AI kun je inzetten om de klantervaring te verbeteren. Dat klinkt misschien wat vaag, want hoe werkt dat dan? AI kun je inzetten als een extra stuk gereedschap om betere resultaten behalen. Mits je aan de juiste voorwaarden voldoet en een gedegen ontwikkelpad volgt.

Customer Service