Billie van bol.com doet 45% klantcontact
De virtuele assistent Billie op de klantenservice van bol.com ontvangt bijna de helft van alle klantcontacten bij het winkelcentrum. Hij handelt zeventig procent van de vragen met succes af.
De virtuele assistent Billie op de klantenservice van bol.com ontvangt bijna de helft van alle klantcontacten bij het winkelcentrum. Hij handelt zeventig procent van de vragen met succes af.
Hoe ontwikkel je een succesvolle en toekomstbestendige customer service strategie? En wat is de rol en toegevoegde waarde van een chatbot? In dit webinar vertelt Marlous Heiser hoe zij bij adidas de social customer care strategie heeft opgezet en de Einstein chatbot van Salesforce hierin heeft geïntegreerd. Waar liggen de kansen en wat zijn de lessons learned?
Smartphoneproducent Samsung heeft in Antwerpen zijn eerste service center van België geopend. Dat gebeurde vorige week in aanwezigheid van Minister van Werk, Economie en Consumentenzaken Kris Peeters (CD&V).
Voor veel organisaties is het een belangrijke doelstelling om de contactkosten binnen het bedrijf te verlagen. Het verbeteren van de klantervaring binnen de digitale kanalen wordt daarbij gezien als een belangrijk middel om deze doelstelling te realiseren. Maar hoe?
Consumenten stellen hun vraag aan bedrijven het liefst aan een medewerker van vlees en bloed via telefoon en per e-mail. Slechts een klein deel van de consumenten (4,8 procent) heeft een voorkeur voor een chatbot of virtuele assistent. Dat blijkt uit onderzoek onder 666 consumenten dat eind december in opdracht van HubSpot is uitgevoerd.
Klanttevredenheid: Zo vind je de balans tussen technologie en de menselijke factor
Online shoppers gebruiken hun woonkamer als pashokje. Zij bestellen kleding, passen deze, sturen retour wat niet bevalt en houden de rest. Twee op de vijf online kledingbestellingen, gaan al dan niet gedeeltelijk retour. Die retouren vormen een hoofdpijndossier voor winkeliers. Zij staan voor de keuze: met behulp van technologie de klant beter leren begrijpen of een zeer behoudend online beleid voeren.
Ondanks de hooggespannen verwachtingen rondom chatbots, maakt op dit moment slechts 10 procent van de Nederlandse bedrijven gebruik van dit communicatiekanaal. Dat blijkt uit het Customer Contact Radar dat PeterConnects heeft laten uitvoeren.
Familie en vrienden van KLM-reizigers kunnen vanaf nu groepsberichten ontvangen op het moment dat een vliegtuig vertrekt, aankomt of verlaat […]
Verzekeraar a.s.r. maakt voortaan gebruik van een chatbot van CX Company. Deze kan ook chatbotdialogen beschikbaar maken bij Facebook Messenger en WhatsApp.
AI kun je inzetten om de klantervaring te verbeteren. Dat klinkt misschien wat vaag, want hoe werkt dat dan? AI kun je inzetten als een extra stuk gereedschap om betere resultaten behalen. Mits je aan de juiste voorwaarden voldoet en een gedegen ontwikkelpad volgt.
Onlineretailer ao.nl introduceert een vernieuwde aansluit- en installatieservice voor de geleverde producten aan huis. Klanten kunnen een inbouwkoelkast, inbouwvaatwasser, inbouwkookplaat, televisie, wasmachine, droger, kookapparatuur, oven of magnetron volledig laten installeren.
“Als je een alternatief voor luchtvaart en auto willen voor reizen in Europa dan moet je ook het bijbehorende serviceniveau kunnen bieden”, aldus e-commercemanager Jos Blok van NS International. Onlangs begon de invoering van Facebook Messenger voor webcare.
Reissite Booking.com schrapt 345 van de 816 banen en voegt twee kantoren samen tot een. Tijdelijke contracten worden niet verlengd. Aan de maatregel gaan conflicten vooraf over arbeidsvoorwaarden.
Zoals gebruikers van Alexa en Google Home weten, is een AI-assistent enorm handig. Je kunt haar vragen jouw favoriete Spotify-lijst aan te zetten, wat het weer wordt, of op zoek te gaan naar een recept voor appeltaart. Er zijn ook legio mogelijkheden om AI op de werkvloer in te zetten. Bij een klantenservice kan AI bijvoorbeeld prima bestaande lacunes dichten, om een ‘customer gap’ te voorkomen.