More stories

Onderzoek: Hoe beïnvloedt je retourneerbeleid je retouren?

Volgens de recente shopperbarometer van de DPD groep is een duidelijke retourprocedure voor 90 procent van de consumenten belangrijk. Er is veel geschreven over het terugsturen van aankopen, maar weinig studies vergelijken de verschillende winkels structureel met elkaar, omdat deze data zeer lastig te verkrijgen is. Op basis van Afterpay-transacties zijn van 400 Nederlandse winkels het effect van retourneerbeleid op het retourneerpercentage onderzocht.

Fulfillment

Cobrowser ondergebracht bij LiveChat Service

LiveChat Service neemt het Groningse Cobrowser over. Klanten krijgen voortaan een totaaloplossing aangeboden. De Groningers gaan daarnaast een nieuw premiummerk ontwikkelen met de naam Knowler.io.

Customer Service

Vijf sterren ‘over the top’ voor Nederlanders bij online beoordelingen

Vijf sterren is voor veel bedrijven het ultieme doel in hun strategie om gunstige online beoordelingen te verkrijgen. Uit onderzoek van Trustpilot onder ruim 3800 Nederlanders blijkt echter dat drie of vier sterren ook voldoen.

Customer Experience

Roos geeft grip op abonnementen en contracten

Michiel Alkemade is oprichter van Roos, de slimme assistent die helpt om het overzicht te houden op de vaste lasten van energie, mobiel, internet/tv/bellen, verzekeringen en meer. Roos vertelt je wat de beste keuze is uit het overweldigende aanbod en wanneer het tijd is om over te stappen. Dat kan structurele besparingen opleveren, bespaart je tijd en geeft je zekerheid dat je goed zit.

Customer Service
Premium

Passagiersrechten en Ryanair: geen gelukkige match

Het einde van de stakingen bij Ryanair lijkt nog niet in zicht. De luchtvaartmaatschappij liet eerder weten dat ondanks het ongemak gedupeerde passagiers geen recht hebben op compensatie. “Wij voldoen aan EU-Verordening 261 maar onredelijke vakbonden liggen buiten onze invloedssfeer.” Is dat zo?

Travel

De nieuwe koers van WhatsApp: ‘Berichten sturen gaat geld kosten’

Nu de oprichters vertrokken zijn, heeft Facebook besloten dat er eindelijk eens geld moet worden verdiend aan WhatsApp. Al gaat het nog altijd met babystapjes.

Customer Service

Coolblue now also in English

Coolblue mag zich dan grotendeels richten op de Nederlandse markt, vanaf vandaag kunnen klanten ook in het Engels bestellen bij de online retailer. Het e-commercebedrijf wil zo nog meer klanten bedienen in Nederland en België.

Customer Service

Salesforce koppelt met Apples Business Chat voor iMessage

Salesforce heeft aangekondigd LiveMessage te koppelen aan Apples Business Chat. Daardoor kunnen bedrijven die het klantcontact via Salesforce’ platform laten lopen, ook communiceren via iMessage. Dat deze chatapplicatie van Apple ook contact tussen bedrijven en hun klanten faciliteert is relatief nieuw. En een poging zich tussen de snel groeiende platformen te vechten.

Customer Engagement

Nieuwe Tele2-app slimmer door machine learning

Tele2 introduceert voor al haar klanten met een mobiel abonnement een zelfservice-app die ‘letterlijk en figuurlijk naar klanten luistert’. Naast de gebruikelijke navigatie kunnen klanten de MijnTele2-app namelijk in gewoon Nederlands via chat vragen stellen.

Customer Service

Philipse Business School en OBI4wan samen in webcare opleidingen

Philipse Business School en OBI4wan bundelen de krachten. Samen zullen deze organisaties de opleiding van webcare medewerkers ter hand nemen.

Customer Service

Waarom werkt niet iedere overheid digitaal?

De omgeving waar digitalisering het traagst lijkt te gaan is de overheid, vele goede voornemens ten spijt. Ondanks de evidente voordelen – met name een snellere dienstverlening aan inwoners en efficiëntere interne processen – werkt nog lang niet elke gemeente digitaal, terwijl er legio mooie voorbeelden zijn. Wat gaat daar mis? 

Strategy

Zoek een alternatief voor klantenservice: WhatsApp niet geschikt voor AVG

Zet je Whatsapp in voor je klantenservice? Ga dan op zoek naar een andere manier om met je klanten te chatten. Sinds 25 mei is WhatsApp namelijk niet meer geschikt om in te zetten in de communicatiemix.

Customer Service

KPN test MijnKPN met klanten

KPN start vandaag een open testversie van de MijnKPN app en bijbehorende MijnKPN omgeving. Doel is om in samenwerking met de eindgebruikers een op maat gemaakt selfservicekanaal te creëren.

Customer Service

Waarom spraakgestuurde apparaten je customer journey transformeren

De opkomst van 5G, AI en machine learning, de Internet of Things en VR/AR/MR stellen merken in staat hun doelgroep op nieuwe manieren te bereiken, maar elke innovatie brengt ook zijn eigen uitdagingen mee. Technologie beïnvloedt organisaties disruptief, en dit heeft invloed op alle aspecten van een merk. Wat is een kans, en wat is een bedreiging?

Customer Experience

Wat bot-ontwikkelaars vaak missen

Op Facebook Messenger zijn 300,000 bots actief.  Messaging apps zijn immens populair onder consumenten en slimme speakers zijn tegenwoordig goed voor twee miljard dollar in jaarlijkse sales. Maar hoe creëer je met een bot waarde voor je klanten ? 

Customer Experience