More stories

ING start online gemeenschap met ideeën en expertblogs

ING lanceert een nieuw online platform: de ING Community. Klanten van de bank hebben daar contact met elkaar over financiële vraagstukken en thema’s zoals wonen, studeren, pensioen en ondernemerschap en over producten en diensten van ING. Experts verzorgen blogs met tips en klanten kunnen er ideeën over manieren waarop ING haar dienstverlening kan verbeteren delen.

Customer Service

Chatbot introduceert kunstmatige intelligentie in klantcontact

Een toenemend aantal consumenten zegt voorkeur te hebben voor contact met bedrijven via een chatprogramma. De mensen achter die service zouden wel eens plaats kunnen maken voor kunstmatige intelligentie. De menselijke toon blijft behouden.

Dialogue Marketing

150.000 euro groeigeld voor sociale klantenservicetool

Het Nederlandse Watermelon heeft een investering binnengehaald van 150.000 euro. De startup biedt een klantenservicetool aan, waarmee bedrijven makkelijk met klanten kunnen WhatsAppen.

Customer Service

Hollandsnieuwe staakt alle marketing

De mobiele aanbieder Hollandsnieuwe, een volle dochter van Vodafone, is per direct gestopt met al zijn marketingactiviteiten na een maanden aanhoudende klachtenregen.

Customer Service

Omzet Centralpoint.nl overstijgt 100 miljoen euro

Met een omzetgroei van 45 procent overstijgt Centralpoint.nl voor het eerst het jaartotaal van 100 miljoen euro. “We willen onze leidende positie verder uitbouwen”, zegt Directeur Centralpoint Online Marcel Joosten.

Customer Service

Ook Yellowbrick met klantenservice via WhatsApp

Yellowbrick start een proef met klantenservice via WhatsApp. De aanbieder van mobiel parkeren biedt een groep klanten via dit kanaal de mogelijkheid vragen te stellen of opmerkingen te delen.

Customer Service

Allsecur, Bol.com en Ditzo winnaars Beste Service Award

Allsecur, Bol.com Ditzo, Knab, Fuif.nl, Lidl, Moois en Meer, Solcon, UnitedConsumers en Youfone hebben gisteravond in Corpus te Leiden een Beste Service Award in de wacht gesleept in hun segment. Reviewplatform Opiness deelt jaarlijks deze prijs uit aan bedrijven die excellente dienstverlening hebben verleend.

Customer Service

Consument ergert zich aan wildgroei webwinkelkeurmerken

De wildgroei aan webwinkel keurmerken tast hun geloofwaardigheid aan. Dat blijkt uit een verkennend onderzoek van Autoriteit Consument & Markt (ACM). Organisaties en bedrijven die keurmerken uitgeven zouden er goed aan doen een einde te maken aan de huidige wildgroei. Er moet een kader komen voor het oprichten en beheren van keurmerken.

Customer Experience

App Marktplaats krijgt chatfunctie

Gebruikers van de app van Marktplaats.nl krijgen volgend jaar de mogelijkheid om met de koper of verkoper te chatten.

Customer Service

Uber ritten ook te boeken via Facebook Messenger

Facebook en Uber gaan samenwerken. Binnenkort kan een Uber-rit vanuit Facebook Messenger worden geboekt.

Customer Service

Facebook richt zijn platform in als klantenservice

Facebook gaat bedrijven beter ondersteunen bij de communicatie met klanten, met name via bedrijfspagina’s.

Customer Service

Monteurs worden ‘verkopers’ door tool

De servicemonteurs van installateur Feenstra komen dagelijks in contact met hot leads. Maar hoe geef je deze techneuten de benodigde verkooptools om hier effectief op in te springen? Een tablet met een slim keuzeprogramma zorgde voor een ‘substantiële’ stijging van het aantal leads.

Customer Experience

2,5 miljoen dollar voor CustomerGauge

CustomerGauge, een aanbieder van zogenoemde customer success software, heeft 2,5 miljoen dollar aan investeringskapitaal opgehaald in een A-ronde geleid door Newion Investments.

Customer Service

Online Heroes brengt digitale paskamer uit

De e-commercespecialisten van Online Heroes uit Antwerpen brengen een op RFID gebaseerde digitale paskamer op de markt. Modemerk Sarah Pacini gaat ze installeren in zijn winkels.

Retail

De Bijenkorf gaat online kledingadviezen geven

De Bijenkorf start volgend jaar met digital personal shopping. Medewerkers van het warenhuis kiezen kleding voor klanten op basis van een chatgesprek. Dat laat CEO Giovanni Colauto weten in het decembernummer van RetailTrends.

Customer Experience