2,5 miljoen dollar voor CustomerGauge
CustomerGauge, een aanbieder van zogenoemde customer success software, heeft 2,5 miljoen dollar aan investeringskapitaal opgehaald in een A-ronde geleid door Newion Investments.
CustomerGauge, een aanbieder van zogenoemde customer success software, heeft 2,5 miljoen dollar aan investeringskapitaal opgehaald in een A-ronde geleid door Newion Investments.
De e-commercespecialisten van Online Heroes uit Antwerpen brengen een op RFID gebaseerde digitale paskamer op de markt. Modemerk Sarah Pacini gaat ze installeren in zijn winkels.
De Bijenkorf start volgend jaar met digital personal shopping. Medewerkers van het warenhuis kiezen kleding voor klanten op basis van een chatgesprek. Dat laat CEO Giovanni Colauto weten in het decembernummer van RetailTrends.
De mensen achter Albert Heijns tijdschrift Allerhande werken met kerst door, want dan bemannen ze op WhatsApp de Kersthulp. Het culinair team wil drama’s in de keuken helpen voorkomen en geeft live antwoord op paniekvragen.
Regardz, aanbieder van vergader- en congreslocaties door heel Nederland, breidt haar klantenservice uit met WhatsApp. Klanten die vragen hebben over een locatie, een reservering of iets anders, kunnen direct contact opnemen met de organisatie.
Apple heeft zijn Personal Pickup dienst ook naar Nederland en enkele andere Europese landen uitgebreid. Klanten kunnen bij Apple online bestellen en het artikel binnen een uur bij een Apple Store ophalen.
De serviceverwachtingen van consumenten zijn nog nooit zo hoog geweest. Maar klantenservices maken er nog weinig van waar. Maar liefst 74 procent van de bedrijven zegt dat hun klantenservices nog primair gefocust zijn op het goed op orde krijgen van de basics.
Ziggo heeft een app uitgebracht voor storingsmeldingen. Daarnaast biedt de kabelaar ook meer algemene ondersteuning.
De Top 10 grootste webcare-accounts hebben gemiddeld 340 contactmomenten per dag. Die steeds vaker ’s avonds plaatsvinden, zo blijkt uit nieuw onderzoek van OBI4wan naar het Twittergedrag van de Top 150 webcare-accounts .
Klachtenkompas.nl heeft in een jaar tijd meer dan 2000 klachten over internetprovider Online.nl ontvangen. Daarmee is Online.nl het bedrijf waarover consumenten het meest klagen.
Vodafone Nederland gaat als eerste telecomaanbieder in Nederland dekkingskaarten, storingen en geplande werkzaamheden aan zijn netwerk weergeven via zijn (My Vodafone) app.
Het Duitse (online) warenhuis Otto experimenteert met NFC-labels. Daarmee kunnen klanten extra informatie over het product krijgen, zoals de gebruiksaanwijzing. In winkels kan men het artikel snel bestellen.
2015 is hét jaar van de grote doorbraak van WhatsApp in klantcontact in Nederland. Bijna wekelijks duiken er nieuwsberichten op waarin organisaties delen dat ze WhatsApp als communicatiekanaal inzetten. De eerste ervaringen zijn erg positief. Zowel organisaties als klanten zien dit als dé toekomst van klantcontact. Echter laat recent onderzoek van TNS NIPO ook zien dat niet iedere Nederlander hier al behoefte aan heeft. Zijn private messengers slechts een hype of is dit de toekomst van klantcommunicatie?
De klantenservice bepaalt wat de consument van een merk vindt. Zo zegt maar liefst negen op de tien internetgebruikers wereldwijd dat goede service een positief gevoel over een merk geeft. Logisch. Maar de hamvraag is: wat is goed?
Het nieuwe Nederlandse reviewplatform Opiness.nl, met 1,9 miljoen reviews over dienstverleners en bedrijven, is een strategische samenwerking gestart met The Feedback Company, waardoor het reviewaanbod wordt verdubbeld.