NS International start proef met WhatsApp
NS International start vandaag met een proef klantcontact via WhatsApp die twee maanden gaat duren.
NS International start vandaag met een proef klantcontact via WhatsApp die twee maanden gaat duren.
Klanten hebben gemiddeld genomen het liefst contact via een callcenter (25,4 procent) of de winkel zelf (24,3 procent). Het e-mailkanaal (16,7 procent) en de selfservicetool op de website (16 procent) komen op de derde en vierde plek. De belangrijkste reden? Gemak en bekendheid met het kanaal.
Openbaar vervoer-site 9292 is voor webcare in zee gegaan met Scooperz. Sinds enkele weken voert Scooperz buiten kantooruren de webcare van 9292 uit. Tijdens kantooruren blijft 9292 zelf de webcare doen.
Sociale media hebben de laatste jaren sterk veranderd hoe bedrijven de klant opzoeken. Maar dat klantenserviceorganisaties ‘social’ ook inzetten in hun klantenservice, is nog relatief nieuw. Klantenservice bieden via sociale media opent vele deuren, maar daarbij is het wel belangrijk dat dit juist aangepakt wordt. Er gebeurt op het moment veel in de klantenservicewereld. En dat brengt vele nieuwe mogelijkheden met zich mee.
De slag om de berichtenapps is nu echt begonnen en bedrijven dienen daarop voorbereid te zijn. Het klantencontact verloopt in toenemende mate via chatapps. Maar met welke apps moet je rekening houden? Wordt het WhatsApp, Messenger, iMessage of Telegram?
ABN AMRO gaat per 1 februari webcare voor studenten via Snapchat aanbieden. Dat heeft Jeroen van de Ven, social media manager van de bank, aangekondigd in de DGOC Online Marketing Podcast.
ING lanceert een nieuw online platform: de ING Community. Klanten van de bank hebben daar contact met elkaar over financiële vraagstukken en thema’s zoals wonen, studeren, pensioen en ondernemerschap en over producten en diensten van ING. Experts verzorgen blogs met tips en klanten kunnen er ideeën over manieren waarop ING haar dienstverlening kan verbeteren delen.
Een toenemend aantal consumenten zegt voorkeur te hebben voor contact met bedrijven via een chatprogramma. De mensen achter die service zouden wel eens plaats kunnen maken voor kunstmatige intelligentie. De menselijke toon blijft behouden.
Het Nederlandse Watermelon heeft een investering binnengehaald van 150.000 euro. De startup biedt een klantenservicetool aan, waarmee bedrijven makkelijk met klanten kunnen WhatsAppen.
De mobiele aanbieder Hollandsnieuwe, een volle dochter van Vodafone, is per direct gestopt met al zijn marketingactiviteiten na een maanden aanhoudende klachtenregen.
Met een omzetgroei van 45 procent overstijgt Centralpoint.nl voor het eerst het jaartotaal van 100 miljoen euro. “We willen onze leidende positie verder uitbouwen”, zegt Directeur Centralpoint Online Marcel Joosten.
Yellowbrick start een proef met klantenservice via WhatsApp. De aanbieder van mobiel parkeren biedt een groep klanten via dit kanaal de mogelijkheid vragen te stellen of opmerkingen te delen.
Allsecur, Bol.com Ditzo, Knab, Fuif.nl, Lidl, Moois en Meer, Solcon, UnitedConsumers en Youfone hebben gisteravond in Corpus te Leiden een Beste Service Award in de wacht gesleept in hun segment. Reviewplatform Opiness deelt jaarlijks deze prijs uit aan bedrijven die excellente dienstverlening hebben verleend.
De wildgroei aan webwinkel keurmerken tast hun geloofwaardigheid aan. Dat blijkt uit een verkennend onderzoek van Autoriteit Consument & Markt (ACM). Organisaties en bedrijven die keurmerken uitgeven zouden er goed aan doen een einde te maken aan de huidige wildgroei. Er moet een kader komen voor het oprichten en beheren van keurmerken.
Gebruikers van de app van Marktplaats.nl krijgen volgend jaar de mogelijkheid om met de koper of verkoper te chatten.