More stories

Reviewplatform Opiness gaat samenwerking aan met The Feedback Company

Het nieuwe Nederlandse reviewplatform Opiness.nl, met 1,9 miljoen reviews over dienstverleners en bedrijven, is een strategische samenwerking gestart met The Feedback Company, waardoor het reviewaanbod wordt verdubbeld.

Customer Service

SNS zet WhatsApp in als servicekanaal

SNS zet na een succesvolle proef van een half jaar als eerste Nederlandse bank WhatsApp in als volwaardig servicekanaal voor haar klanten.

Customer Service

Bedrijven zeggen vaak ‘sorry’ op het web

In het afgelopen halfjaar hebben merken bijna 300.000 excuses moeten maken via het openbare web. Dat blijkt uit onderzoek van social media analysetool Coosto. Webcare-medewerkers gaan op opvallend persoonlijke wijze het gesprek aan, maar verschuilen zich bij klachten of crises achter het bedrijf.

Customer Service

KLM gaat klanten bedienen via Facebook Messenger

Facebook wil in de nabije toekomst ook via Facebook Messenger klanten gaan helpen. Klanten moeten op termijn alle informatie over hun vlucht, zoals de vluchtgegevens en eventuele gatewijzigingen kunnen ontvangen via Messenger.

Customer Experience

App populairst als servicekanaal

Binnenkomende klantvragen zijn de komende 12 tot 18 maanden vooral via mobiele apps en chats te verwachten. Beide klantenservicekanalen stijgen met meer dan 30 procent. Ook klantcontact via social media zit in de lift: dat kanaal stijgt in diezelfde periode met 24 procent.

Customer Service

Webhelp naar Turkije

De Webhelp Group, een specialist in CRM-oplossingen en -diensten, heeft met de overname van Callpex in Turkije haar eerste stap buiten Europa gezet.

Customer Service

Ditzo introduceert schademelden via WhatsApp

Verzekerden van Ditzo kunnen voortaan via WhatsApp schade melden. Ook het invullen van ingewikkelde vragenlijsten voor het aangeven van storm- of brandschade kan nu eenvoudig digitaal.

Customer Service

Gemeente Utrecht ook bereikbaar via WhatsApp

Sinds 17 september kunnen burgers ook via WhatsApp hun vragen stellen aan de gemeente Utrecht. De Gemeente Utrecht start met een proefperiode van een half jaar.

Customer Service

Sales automation en marketing smelten samen

Sales automation en marketing worden één. Dat was de belangrijkste boodschap die Scott McCorkle gisteren aan de circa 170.000 bezoekers van Dreamforce in San Francisco meegaf.

Dialogue Marketing

Colruyt gaat klantenservice centraliseren

Colruyt Group, de grote supermarktketen actief in België, Frankrijk en Luxemburg, sluit een pact met Interactive Intelligence, leverancier van software en clouddiensten op het gebied van engagement.

Customer Service

Consumentenbond: Ben moet kappen met reclames

Telecomaanbieder Ben mag geen reclame maken voor zijn producten en diensten, zolang men zijn dienstverlening niet op orde heeft. Dat vindt de Consumentenbond die wekelijks tientallen klachten over Ben ontvangt op Klachtenkompas.nl, het online klachtenplatform van de Consumentenbond.

Customer Service

Hoe zet je Whatsapp in voor zakelijk gebruik?

Dat WhatsApp vele mogelijkheden biedt om consumenten te bereiken, weten we nu wel. Door een recente opmars van veel verschillende aanbieders is het interessant om te weten welke tools er zijn en wat voor functies ze bieden. Daarnaast is het voor diverse bedrijven lastig om een service te vinden die aansluit bij specifieke wensen omdat het voor de meesten nieuw terrein is. Om deze zoektocht te vergemakkelijken is een overzicht samengesteld.

Dialogue Marketing

Waarom webcare? Tien redenen en tips om nú te beginnen

Social media is een onmiskenbaar onderdeel van de marketingmix geworden. Vergeet daarbij niet de kracht van het medium: de interactie met je klanten! Een goed ingerichte webcare versterkt het succes van je content marketinginspanningen en zorgt voor een betere conversie naar jouw webshop.

Customer Service

GAMMA’s hulp-app wordt vaste brand utility

GAMMA bracht onlangs een app uit waar klussers per chat live een hulpvraag aan de medewerkers kunnen voorleggen. Die bevalt zo goed, dat de leiding heeft besloten de app op te nemen in de kern van het bedrijfsproces.

Customer Service

Klant zoekt vaker contact via chat of app

Een groeiend aantal Nederlanders geeft de voorkeur aan het gebruik van een chatprogramma of app om contact op te nemen met de klantenservice van hun mobiele aanbieder. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel.

Customer Service