More stories

App populairst als servicekanaal

Binnenkomende klantvragen zijn de komende 12 tot 18 maanden vooral via mobiele apps en chats te verwachten. Beide klantenservicekanalen stijgen met meer dan 30 procent. Ook klantcontact via social media zit in de lift: dat kanaal stijgt in diezelfde periode met 24 procent.

Customer Service

Webhelp naar Turkije

De Webhelp Group, een specialist in CRM-oplossingen en -diensten, heeft met de overname van Callpex in Turkije haar eerste stap buiten Europa gezet.

Customer Service

Ditzo introduceert schademelden via WhatsApp

Verzekerden van Ditzo kunnen voortaan via WhatsApp schade melden. Ook het invullen van ingewikkelde vragenlijsten voor het aangeven van storm- of brandschade kan nu eenvoudig digitaal.

Customer Service

Gemeente Utrecht ook bereikbaar via WhatsApp

Sinds 17 september kunnen burgers ook via WhatsApp hun vragen stellen aan de gemeente Utrecht. De Gemeente Utrecht start met een proefperiode van een half jaar.

Customer Service

Sales automation en marketing smelten samen

Sales automation en marketing worden één. Dat was de belangrijkste boodschap die Scott McCorkle gisteren aan de circa 170.000 bezoekers van Dreamforce in San Francisco meegaf.

Dialogue Marketing

Colruyt gaat klantenservice centraliseren

Colruyt Group, de grote supermarktketen actief in België, Frankrijk en Luxemburg, sluit een pact met Interactive Intelligence, leverancier van software en clouddiensten op het gebied van engagement.

Customer Service

Consumentenbond: Ben moet kappen met reclames

Telecomaanbieder Ben mag geen reclame maken voor zijn producten en diensten, zolang men zijn dienstverlening niet op orde heeft. Dat vindt de Consumentenbond die wekelijks tientallen klachten over Ben ontvangt op Klachtenkompas.nl, het online klachtenplatform van de Consumentenbond.

Customer Service

Hoe zet je Whatsapp in voor zakelijk gebruik?

Dat WhatsApp vele mogelijkheden biedt om consumenten te bereiken, weten we nu wel. Door een recente opmars van veel verschillende aanbieders is het interessant om te weten welke tools er zijn en wat voor functies ze bieden. Daarnaast is het voor diverse bedrijven lastig om een service te vinden die aansluit bij specifieke wensen omdat het voor de meesten nieuw terrein is. Om deze zoektocht te vergemakkelijken is een overzicht samengesteld.

Dialogue Marketing

Waarom webcare? Tien redenen en tips om nú te beginnen

Social media is een onmiskenbaar onderdeel van de marketingmix geworden. Vergeet daarbij niet de kracht van het medium: de interactie met je klanten! Een goed ingerichte webcare versterkt het succes van je content marketinginspanningen en zorgt voor een betere conversie naar jouw webshop.

Customer Service

GAMMA’s hulp-app wordt vaste brand utility

GAMMA bracht onlangs een app uit waar klussers per chat live een hulpvraag aan de medewerkers kunnen voorleggen. Die bevalt zo goed, dat de leiding heeft besloten de app op te nemen in de kern van het bedrijfsproces.

Customer Service

Klant zoekt vaker contact via chat of app

Een groeiend aantal Nederlanders geeft de voorkeur aan het gebruik van een chatprogramma of app om contact op te nemen met de klantenservice van hun mobiele aanbieder. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel.

Customer Service

Topadverteerders reageren nauwelijks op Twitter-berichten

Webcare is belangrijk, heel belangrijk. Maar Nederlandse topadverteerders kunnen hun reactie op klanten via social media nog sterk verbeteren. Vooral op berichten via Twitter wordt slecht gereageerd. En wie wel reageert, doet dat vaak pas na een flink aantal uur.

Customer Service

Callcenterbedrijf Qelp in Amerikaanse handen

Een Nederlands bedrijf dat software ontwikkelt waarmee callcentermedewerkers mobiele toestellen van klanten gemakkelijker kunnen instellen, is overgenomen door het Amerikaanse Sykes. Die betaalde 8,9 miljoen dollar voor de onderneming.

Customer Service

AFAS zet WhatsApp in voor B2B

AFAS Software heeft een proef gelanceerd met WhatsApp als nieuw kanaal voor klantcontact. AFAS claimt daarmee het eerste B2B-bedrijf in Nederland te zijn met de inzet van de berichtenservice.

B2B Digital

Jumbo Nederland start real time online barbecuedienst

Jumbo Nederland start een real time online barbecuedienst via WhatsApp. Wie voor of zelfs tijdens de barbecue een vraag wil stellen aan barbecue experts, kan nu terecht bij Jumbo.

Customer Service