More stories

Callcenterbedrijf Qelp in Amerikaanse handen

Een Nederlands bedrijf dat software ontwikkelt waarmee callcentermedewerkers mobiele toestellen van klanten gemakkelijker kunnen instellen, is overgenomen door het Amerikaanse Sykes. Die betaalde 8,9 miljoen dollar voor de onderneming.

Customer Service

AFAS zet WhatsApp in voor B2B

AFAS Software heeft een proef gelanceerd met WhatsApp als nieuw kanaal voor klantcontact. AFAS claimt daarmee het eerste B2B-bedrijf in Nederland te zijn met de inzet van de berichtenservice.

B2B Digital

Jumbo Nederland start real time online barbecuedienst

Jumbo Nederland start een real time online barbecuedienst via WhatsApp. Wie voor of zelfs tijdens de barbecue een vraag wil stellen aan barbecue experts, kan nu terecht bij Jumbo.

Customer Service

GAMMA test chatdienst voor iedere vraag die je wilt stellen

Bouwmarkt GAMMA test nu al ruim een week een online vraagbaken genaamd Datvraagik.nl. Klanten kunnen er allerlei vragen stellen die vrijwel onmiddellijk worden beantwoord. Door medewerkers in zestig vestigingen die een iPad bij zich dragen.

Customer Service

Ook Videoland zet WhatsApp in voor klantenservice

Video on demand dienst Videoland informeert klanten vanaf deze week ook via WhatsApp, naast e-mail, telefoon en sociale media. Via de mobiele chatdienst kunnen klanten direct vragen stellen en biedt Videoland kijktips of hulp bij installatie.

Customer Service

Webcare in Nederland (infographic)

ReturnSocial heeft onlangs onderzoek gedaan naar de status van webcare bij Nederlandse bedrijven en presenteert de rapportcijfers. Zo blijkt dat 3 procent van de bedrijven geen webcareberichten beantwoordt. In het algemeen wordt er vaker gebruik gemaakt van Facebook dan Twitter en zijn er grote verschillen tussen branches.

Customer Service

Virtuele assistent: naar spraakgestuurde en menselijke selfservice?

Microsoft en Apple investeren serieus in de met spraak bestuurde virtuele assistenten Cortana en Siri. En hoewel het aantal mensen dat zijn gehele postvak-in laat voorlezen nog gering is, zijn er wel degelijk bedrijven die de techniek succesvol inzetten voor een betere serviceverlening.

Customer Service

Zwolle digitaliseert dienstverlening met app

Zwolle is de volgende gemeente die via een app burgers wil ondersteunen. De gemeente wil een goede digitale dienstverlening naar eigen zeggen combineren met een warme, betrokken klantrelatie. Digitaal waar het kan, persoonlijk en betrokken waar het moet.

Customer Service

HMS Contact Centers opent vestiging in Amsterdam

Het van oorsprong Bossche callcenter HMS Contact Centers heeft een vestiging geopend in Amsterdam. Tweeëntwintig jaar geleden begon HMS als een contactcenter voor de zakelijke markt.

Customer Service

Ook ABN test klantenservice via WhatsApp

ABN AMRO is het volgende bedrijf dat een proef begint met klantenservice via WhatsApp. De bank biedt een willekeurig geselecteerde groep klanten de mogelijkheid om via WhatsApp vragen te stellen of opmerkingen te delen.

Customer Service

Live chat bij veel bedrijven nog onvoldoende

Er is een kleine verbetering te constateren in de beschikbaarheid van live chat bij 163 Nederlandse websites. Dat concludeert LiveChat Pro, dat voor het tweede jaar hiernaar onderzoek heeft gedaan. 37 procent van de websites was tijdens kantooruren offline was, terwijl er wel live chat functionaliteit op de sites aangeboden werd. Vorig jaar lag dit percentage nog op 42 procent.

Customer Service

Infographic: De geschiedenis van online klantenservice

De online industrie heeft de klantenservice veranderd. Dat begon al met e-mail en live chat in 1995, en Nordstrom was datzelfde jaar de eerste met gratis retouren. Vijf jaar geleden werd de klantenservice via Facebook en Twitter gemeengoed. En waar vroeger een mail rustig dagenlang onbeantwoord bleef, is dat nu ondenkbaar: 42 procent van de klanten verwacht een reactie binnen het uur. Het devies: Be present. Listen. Respond!

Customer Service

DTG breidt klantenservice uit met WhatsApp

DTG, het bedrijf achter de Telefoongids & Gouden Gids, breidt haar reguliere klantenservice (via telefoon, Twitter, Facebook, LinkedIn en haar website) uit met WhatsApp. De uitgever zegt hiermee het eerste bedrijf in Nederland te zijn dat ook klantenservice via WhatsApp aan MKB’ers levert.

Customer Service

Salesforce lid van Klantenservice Federatie

Salesforce heeft zich aangesloten bij de Klantenservice Federatie, de branchevereniging voor klantcontact.

Customer Service

NMBS startklantenservice via Facebook

De Belgische Spoorwegmaatschappij NMBS gaat voortaan ook via Facebook de vragen van klanten beantwoorden. Daarnaast zullen de sociale media voortaan zeven dagen per week bemand zijn.

Customer Service