More stories

Zalando lanceert eigen mobiele messenger

Onder de naam Zalon Messenger lanceert de mobiele divisie van Zalando een chatapp waarmee klanten stijladvies kunnen inwinnen bij gespecialiseerde adviseuses. Daarnaast pleegt Zalando een ‘acquihire’ in het mobiele domein.

Customer Service

Social service niet populair

Social media is hot voor klantenservices. Toch blijkt maar liefst 65 procent van de internetgebruikers wereldwijd er geen gebruik van te maken. Consumenten zoeken liever contact via traditionele kanalen zoals de telefoon.

Customer Service

Booking.com lanceert chatbot platform

Het Nederlandse Booking.com lanceert vandaag een chatbot platform waarmee klanten een hotelkamer kunnen boeken of nadere informatie over hun kamer kunnen opvragen.

Customer Service

Hoe om te gaan met lastige klanten (infographic)

Je hebt ze in verschillende soorten en maten: lastige onwillige klanten. Zo heb je de weet-alles, die je wel even vertelt hoe jij zaken moet doen. De Penny Pitcher, die altijd en eeuwig korting wil. Of de Langry (Loud and Angry) die je op agressieve toon overrompelt. En hoe vervelend die klanten ook zijn, er zijn manieren om er mee om te gaan. Deze infographic vertelt hoe.

Customer Service

MessageBird koopt sms-business van KPN

MessageBird uit Amsterdam koopt de internationale groothandelsactiviteiten op het gebied van sms van KPN-dochter iBasis. “Hiermee worden we direct marktleider in Nederland qua aantallen verstuurde berichten”, aldus directeur Robert Vis.

Dialogue Marketing

Uber dumpt mail voor klantenservice

Uber gaat e-mail voor de klantenservice geheel uitfaseren. Er zal alleen nog ondersteuning worden geboden binnen de mobiele app zelf.

Customer Service

Tevredenheidsmanager voor HelloFresh

Leverancier van maaltijdboxen HelloFresh heeft een tevredenheidsmanager aangesteld, waardoor de klanttevredenheid volgens het bedrijf zelf sterk is gestegen.

Customer Service

Onderzoek: telefoon meest irritante klantenservicekanaal

Van het kastje naar de muur gestuurd worden. Dertig minuten in de wachtrij voor iemand je te woord staat. Geen duidelijk antwoord op een vraag krijgen. Klantenservices kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen. Het meest frustrerende kanaal? De telefoon (32 procent).

Customer Service

‘Messengers zijn het nieuwe klantcontact’

“Het duurt niet lang of de consument verwacht van bedrijven dat ze real time antwoord krijgen op hun vragen. Messengers zijn daarbij de nieuwe vehikels van klantcontact”, zegt directeur Dirk Jan Dokman van CX Company.

Dialogue Marketing

KLM en Facebook zetten ‘volgende strategische stap in sociale media’

Vanaf vandaag kunnen KLM-passagiers wereldwijd hun boekings- en incheckbevestiging, instapkaart en vluchtstatus ook ontvangen via Facebook Messenger.

Customer Service

WhatsApp sommeert Utrechtse start-up om activiteiten te staken

WhatsApp sommeert de Utrechtse start-up Watermelon om zijn werkzaamheden onmiddellijk te staken. De Utrechtse onderneming gebruikt de berichtenapp om bedrijven met klanten te laten communiceren, maar dat is blijkbaar tegen het zere been van de Facebook dochter.

Customer Service

NS International adopteert Oracle Service Cloud voor optimaliseren klantreis

NS International, het internationaal georiënteerde bedrijfsonderdeel van Nederlandse Spoorwegen, zet Oracle Service Cloud in om de customer journey van reizigers verder te optimaliseren.

Customer Service

Appen met de gemeente Groningen

Inwoners van Groningen kunnen sinds deze week via WhatsApp vragen stellen aan de gemeente.

Customer Service

Neemt zelfbediening het over in klantenservice? (infographic)

Zelfbediening is waar het tegenwoordig om draait. Consumenten willen zelf antwoorden zoeken op vragen. FAQ lijsten worden vaker geraadpleegd dan de helpdesk aan de telefoon. En dat is nog maar het begin, want we hebben ook nog virtuele assistenten, online forums en trainingsmiddelen. Deze infographic legt uit wat het beleid worden van organisaties met deze ontwikkelingen in het hoofd.

Customer Service

Consumentenbond vraagt ACM om maatregelen tegen Online.nl

De Consumentenbond heeft de Autoriteit Consument en Markt (ACM) gevraagd om maatregelen te nemen tegen internetaanbieder Online.nl.

Customer Service