More stories

NS International adopteert Oracle Service Cloud voor optimaliseren klantreis

NS International, het internationaal georiënteerde bedrijfsonderdeel van Nederlandse Spoorwegen, zet Oracle Service Cloud in om de customer journey van reizigers verder te optimaliseren.

Customer Service

Appen met de gemeente Groningen

Inwoners van Groningen kunnen sinds deze week via WhatsApp vragen stellen aan de gemeente.

Customer Service

Neemt zelfbediening het over in klantenservice? (infographic)

Zelfbediening is waar het tegenwoordig om draait. Consumenten willen zelf antwoorden zoeken op vragen. FAQ lijsten worden vaker geraadpleegd dan de helpdesk aan de telefoon. En dat is nog maar het begin, want we hebben ook nog virtuele assistenten, online forums en trainingsmiddelen. Deze infographic legt uit wat het beleid worden van organisaties met deze ontwikkelingen in het hoofd.

Customer Service

Consumentenbond vraagt ACM om maatregelen tegen Online.nl

De Consumentenbond heeft de Autoriteit Consument en Markt (ACM) gevraagd om maatregelen te nemen tegen internetaanbieder Online.nl.

Customer Service

Wehkamp intensiveert klantencontact met nieuwe app

Wehkamp lanceert vandaag zijn vernieuwde winkel-app. Belangrijkste vernieuwing is de introductie van de zogenaamde w-app, waarmee klanten zeven dagen per week kosteloos direct contact kunnen hebben met de klantenservice.

Customer Experience

In negen stappen naar klantenservice met wow-effect

Klantenservice houdt zich niet meer alleen bezig met het oplossen van problemen. Maar draait om persoonlijk contact met de klant. Selfservice, omnichannel en persoonlijk advies zijn de nieuwe standaard. Van belfabriek naar wow-verzorger. Maar hoe transformeert de huidige klantenservice naar een optimale, consistente én persoonlijke klantbeleving op elk moment en in ieder kanaal?

Customer Service

HEMA zoekt oplossing voor problemen online fotodienst

Het stopzetten van de samenwerking van HEMA met de maker van digitale fotoboeken Albelli is rampzalig verlopen. Eerder gemaakte fotoalbums kunnen niet meer ingekeken of nabesteld worden. De Consumentenbond spreekt over ‘honderden klachten’.

Customer Service

Webhelp ondersteunt klantadviseurs KPN met gamification

Webhelp, dat met meer dan 3.500 medewerkers het klantcontact verzorgt voor A-merken, zet gamification in voor de klantadviseurs van de afdeling KPN Service. Bij wijze van experiment.

Customer Service

Transavia antwoordt in zeven talen via WhatsApp

Transavia staat zijn klanten voortaan ook in het Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans en in het Portugees te woord via WhatsApp. Het is daarmee de eerste lowcost luchtvaartmaatschappij die WhatsApp volledig opneemt als servicekanaal.

Customer Service

Proactieve webcare: hoe pak je dat aan?

Webcare in Nederland is anno 2016 een volwaardig communicatiemiddel om met klanten te communiceren. Klanten verwachten dat zij snel en goed geholpen worden via de social media kanalen waar zij zélf actief op zijn. Maar zij praten ook buiten je kanalen om over je organisatie, diensten en producten. Jammer genoeg laten nog veel organisaties hier kansen liggen, door alleen op berichten reageren die aan hun accounts gericht zijn. Webcare is zowel reactief als proactief, maar hoe pak je proactieve webcare nu goed aan?

Customer Service

‘Nederlander niet virtueel ingesteld’

Ruim een op de tien Nederlanders vindt virtueel contact even acceptabel als face-to-face. Bijna een kwart heeft echter liever face-to-face contact. Samen met Engeland, Tsjechië, België, Zweden en Duitsland behoort Nederland daarmee tot de landen die het minst virtueel zijn ingesteld.

Customer Service

6 miljoen euro groeigeld voor InSided

Het Amsterdamse technologiebedrijf InSided krijgt 6 miljoen euro van een groep durfkapitalisten, onder wie KPN-topman Duco Sickinghe.

Customer Service

‘Klantenservice 4.0 gaat verder dan WhatsApp’

De klantendienst gaat op de schop. Het callcenter wordt steeds meer vervangen door WhatsApp en andere toepassingen die de helpdesk moeten ontlasten. Webcare evolueert niet alleen tot crowdservice, de toekomst is aan Extreme Customer Engagement.

Customer Service

NS International start proef met WhatsApp

NS International start vandaag met een proef klantcontact via WhatsApp die twee maanden gaat duren.

Customer Service

In-store is het voorkeurskanaal voor klantcontact

Klanten hebben gemiddeld genomen het liefst contact via een callcenter (25,4 procent) of de winkel zelf (24,3 procent). Het e-mailkanaal (16,7 procent) en de selfservicetool op de website (16 procent) komen op de derde en vierde plek. De belangrijkste reden? Gemak en bekendheid met het kanaal.

Dialogue Marketing