NMBS startklantenservice via Facebook
De Belgische Spoorwegmaatschappij NMBS gaat voortaan ook via Facebook de vragen van klanten beantwoorden. Daarnaast zullen de sociale media voortaan zeven dagen per week bemand zijn.
De Belgische Spoorwegmaatschappij NMBS gaat voortaan ook via Facebook de vragen van klanten beantwoorden. Daarnaast zullen de sociale media voortaan zeven dagen per week bemand zijn.
Koramic2Engage heeft via haar dochterbedrijf IPG de Nederlandse Experience Groep overgenomen. IPG is een contactcenter organisatie gespecialiseerd in dienstverlening via telefoon, mail, chat en social media.
Zo’n driehonderd medewerkers van het call center van ING in Arnhem moeten noodgedwongen verhuizen omdat de bank de activiteiten daar stopzet. Veel ING klanten regelen hun bankzaken inmiddels online of via de app en bellen minder vaak het call center.
KLM heeft zijn app voor iOS en Android vernieuwd. Die moet voortaan beter inspelen op de persoonlijke behoeften van passagiers.
Een beetje marketeer heeft inmiddels een module in de website geïntegreerd waardoor bezoekers direct met een servicemedewerker kunnen chatten. Videochatten lijkt nu nog wat ver weg, maar volgens expert zo’n essentieel ingrediënt van de toekomstige serviceverlening dat dit al op de takenlijst mag worden gezet.
Met bijna tien miljoen Nederlandse gebruikers is WhatsApp ongekend populair. Veel populairder dan menig sociaal medium. En waar de consument is, willen ook bedrijven zijn. Om er content te plaatsen, gebbetjes te maken of gewoonweg service te verlenen aan klanten. Bedrijven ontdekken WhatsApp als servicekanaal. SNS startte als eerste Nederlandse bank een pilot met de chatapp. De bank breidde de pilot afgelopen week uit naar enkele duizenden klanten.
Meer dan de helft van Nederlands grootste adverteerders reageert niet op klantvragen die ze via Twitter krijgen voorgelegd. Op Facebook hebben ze dat probleem veel minder.
Bedrijven krijgen dagelijks klachten, en ook wel eens complimenten. Dat wordt vaak allemaal vastgelegd, maar veel ondernemningen doen er vervolgens niets meer mee. Terwijl menig bedrijf met die gegevens de klantrelatie flink zou kunnen verbeteren. Deze infographic vertelt welke kansen Big Data biedt voor het verbeteren van de klantenservice.
Internetaanbieder Online.nl heeft zijn zaakjes nog niet op orde. De Consumentenbond zegt dat nog steeds tientallen klachten per week krijgt van ontevreden klanten. De Consumentenbond heeft de provider via een groot spandoek voor de Haagse vestiging opgeroepen om te stoppen met ‘loze beloftes’.
Honderdduizend klanten van ING praten regelmatig tegen hun mobiel bank-app om het saldo op te vragen of betalingen te verrichten.
KLM brengt volgende maand een nieuwe mobiele app uit die nauwer aansluit op de beleving van de passagiers dan nu. De app werkt met een hele set API’s, die mogelijk volgend jaar al voor derden beschikbaar worden.
Drie jonge ondernemers uit Utrecht hebben een nieuwe startup Watermelon opgericht, die klantenservice via WhatsApp voor andere bedrijven wil verzorgen. Dat kan op twee manieren: zelf achter de knoppen zitten, of alles uitbesteden.
Selfservice Company en WebCare Company houden op te bestaan en worden vandaag samengevoegd in een nieuw bedrijf: CX Company. De […]
OBI4wan, leverancier van social media monitoring en webcare software, heeft samen met InSocial een module voor het meten van klanttevredenheid via sociale media ontwikkeld. Klanten van organisaties kunnen krijgen via de module een uitnodiging voor deelname aan klanttevredenheidsonderzoek.
Beetje bij beetje bereidt Facebook de buitenwereld voor op openstelling van WhatsApp voor bedrijven.