More stories

Consumentenbond in actie tegen dure 0900 nummers

Bedrijven mogen voor niet-klanten wel dure 0900-nummers hanteren. Deze prijzige 0900-nummers staan soms prominent op de website, terwijl het goedkopere klantenservicenummer een stuk moeilijker te vinden is. De Consumentenbond vindt dat dat anders moet.

Customer Service

Hulp voor mensen met onvoldoende digitale vaardigheden

Nog altijd heeft ongeveer 3 procent van de Nederlanders geen toegang tot internet of heeft internet nog nooit gebruikt. Ook heeft ongeveer 10 tot 15 procent van de Nederlanders geen of onvoldoende digitale vaardigheden. Om die reden gaat in ruim 24 Europese landen de Get Online Week van start.

Customer Service

Microsoft: ‘Doe aangifte van telefoonphishing’

Microsoft adviseert mensen die gebeld worden door oplichters die zich uitgeven voor Microsoft medewerkers om aangifte bij de politie te doen. Dat zegt het bedrijf op vragen van Emerce.

Customer Service

Genomineerden voor de ‘Nederlandse Oscars’ van customer service zijn bekend

Stichting Nationale Contact Center Awards (NCCA) heeft de nominaties voor de beste klantcontactcases van Nederland bekend gemaakt. Er zijn dit jaar achttien genomineerden die strijden om dé Oscars van klantenservice in Nederland.

Customer Service

Online.nl belooft beterschap

Provider Online.nl heeft aan de Consumentenbond toegezegd dat ze klachten beter op gaan lossen. De Consumentenbond ontving sinds eind 2014 op Klachtenkompas.nl opmerkelijk veel klachten over deze provider.

Customer Service

Zo doe je social webcare (infographic)

Sociale webcare kent zo zijn eigen wetmatigheden. Immers, klanten schrikken er niet voor terug om ongezouten kritiek te leveren op diensten of producten. Sterker nog: 35 procent deed dit in 2013, en het merendeel van de klachten bleef onbeantwoord. Maar ook op positieve reacties moet als het even kan worden gereageerd. Een infographic van Ohio University vertelt hoe.

Customer Service

Buzzcapture integreert WhatsApp in webcareproduct

Buzzcapture, een specialist op het gebied van social media-monitoring, integreert WhatsApp zodat bedrijven behalve via social media ook direct via de populaire app privé kunnen praten met consumenten.

Customer Service

Google test livechat voor zoekresultaten

Google test livechat voor zoekresultaten. Consumenten die bijvoorbeeld via Google Maps een restaurant ontdekken, kunnen via Hangouts meteen contact zoeken en een tafel reserveren.

Customer Service

Sterke omzetstijging voor Salesforce

Klantrelatiebedrijf Salesforce zag zijn omzet in het vierde kwartaal met 26 procent stijgen naar 1,4 miljard dollar. Er werd echter ook een verlies geleden van 65,8 miljoen dollar.

Customer Service

‘Klant communiceert straks via zeven digitale kanalen’

Organisaties die de komende twee jaar niet investeren in digitale kanalen voor klantinteractie (webchat, social media, sms, smartphones, mobiele apps en video) lopen het risico dat klanten overstappen naar concurrenten. Dat zegt Dimension Data in het jaarlijkse Global Contact Centre Benchmarking Report.

Customer Service

Verzekeraars gaan digitale poliskluis bouwen

Het Verbond van Verzekeraars wil een digitale poliskluis laten bouwen, waar consumenten hun particuliere verzekeringen kunnen inzien. De meeste verzekeraars hebben al toegezegd mee te werken, waardoor meer dan 75 procent van alle verzekeringen beschikbaar komt in de beveiligde online omgeving.

Customer Service

Sociale klantservice: fail & fix (infographic)

Oeps! 59 procent van van de vragen en klachten via Twitter blijven onbeantwoord. Terwijl 72 procent een antwoord verwacht en nog wel binnen het uur ook. Dat is wat Amerikanen een echte ‘disconnect’ noemen. West Interactive heeft de ultieme Customer Service 101 samengesteld, met links The Fail en rechts The Fix.

Customer Service

Aegon-klant kan eigen schade filmen

Aegon is een proef gestart waarbij klanten hun eigen schade live kunnen tonen. Schade-experts nemen via hun laptop contact op met de klant of de hersteller die via zijn smartphone, tablet of laptop de schade toont. De verwachting is dat dit de doorloopsnelheid van een eenvoudige schadeafhandeling aanzienlijk verbetert.

Customer Service

Geïnformeerde klant verwacht meer van klantenservice

Klanten proberen steeds vaker met behulp van internet eerst zelf antwoord proberen te vinden op hun vragen, maar als ze dan alsnog contact opnemen met een organisatie, willen ze wel in een keer helemaal goed geholpen worden. Dat zegt Klantenservice Federatie (KSF). De branchevereniging pleit voor goed gekwalificeerd hoger opgeleid personeel.

Customer Service

Bedrijven met social care presteren beter

Bedrijven die aan social care doen, presteren beter. Stelt Aberdeen Group in een vorig jaar verschenen studie. Die dat nog meetbaar heeft aangetoond ook: klanten zagen hun productiviteit bijvoorbeeld met dik zes procent toenemen, en met aanzienlijk minder ontevreden klanten. Maar social care is wel even wat meer dan reageren via Twitter en Facebook. Ekaterina Walter (Forbes) noemt vier aandachtspunten.

Customer Service