SNS zet WhatsApp in voor webcare
Klanten van SNS kunnen hun bank via WhatsApp gaan benaderen als ze vragen of opmerkingen hebben.
Klanten van SNS kunnen hun bank via WhatsApp gaan benaderen als ze vragen of opmerkingen hebben.
Terwijl steeds meer bedrijven WhatsApp omarmen als servicekanaal, zijn de Amerikaanse retailers Zulily en Everlane van plan om hiervoor Facebook Messenger te gebruiken.
Kampeerspecialist Eurocamp gaat communiceren via WhatsApp. De applicatie is een aanvulling op de bestaande servicekanalen per telefoon, e-mail en online chat. Klanten kunnen via WhatsApp zeven dagen per week van 9.00 tot 22.00 uur bij de klantenservice terecht voor advies.
Bedrijven mogen voor niet-klanten wel dure 0900-nummers hanteren. Deze prijzige 0900-nummers staan soms prominent op de website, terwijl het goedkopere klantenservicenummer een stuk moeilijker te vinden is. De Consumentenbond vindt dat dat anders moet.
Nog altijd heeft ongeveer 3 procent van de Nederlanders geen toegang tot internet of heeft internet nog nooit gebruikt. Ook heeft ongeveer 10 tot 15 procent van de Nederlanders geen of onvoldoende digitale vaardigheden. Om die reden gaat in ruim 24 Europese landen de Get Online Week van start.
Microsoft adviseert mensen die gebeld worden door oplichters die zich uitgeven voor Microsoft medewerkers om aangifte bij de politie te doen. Dat zegt het bedrijf op vragen van Emerce.
Stichting Nationale Contact Center Awards (NCCA) heeft de nominaties voor de beste klantcontactcases van Nederland bekend gemaakt. Er zijn dit jaar achttien genomineerden die strijden om dé Oscars van klantenservice in Nederland.
Provider Online.nl heeft aan de Consumentenbond toegezegd dat ze klachten beter op gaan lossen. De Consumentenbond ontving sinds eind 2014 op Klachtenkompas.nl opmerkelijk veel klachten over deze provider.
Sociale webcare kent zo zijn eigen wetmatigheden. Immers, klanten schrikken er niet voor terug om ongezouten kritiek te leveren op diensten of producten. Sterker nog: 35 procent deed dit in 2013, en het merendeel van de klachten bleef onbeantwoord. Maar ook op positieve reacties moet als het even kan worden gereageerd. Een infographic van Ohio University vertelt hoe.
Buzzcapture, een specialist op het gebied van social media-monitoring, integreert WhatsApp zodat bedrijven behalve via social media ook direct via de populaire app privé kunnen praten met consumenten.
Google test livechat voor zoekresultaten. Consumenten die bijvoorbeeld via Google Maps een restaurant ontdekken, kunnen via Hangouts meteen contact zoeken en een tafel reserveren.
Klantrelatiebedrijf Salesforce zag zijn omzet in het vierde kwartaal met 26 procent stijgen naar 1,4 miljard dollar. Er werd echter ook een verlies geleden van 65,8 miljoen dollar.
Organisaties die de komende twee jaar niet investeren in digitale kanalen voor klantinteractie (webchat, social media, sms, smartphones, mobiele apps en video) lopen het risico dat klanten overstappen naar concurrenten. Dat zegt Dimension Data in het jaarlijkse Global Contact Centre Benchmarking Report.
Het Verbond van Verzekeraars wil een digitale poliskluis laten bouwen, waar consumenten hun particuliere verzekeringen kunnen inzien. De meeste verzekeraars hebben al toegezegd mee te werken, waardoor meer dan 75 procent van alle verzekeringen beschikbaar komt in de beveiligde online omgeving.
Oeps! 59 procent van van de vragen en klachten via Twitter blijven onbeantwoord. Terwijl 72 procent een antwoord verwacht en nog wel binnen het uur ook. Dat is wat Amerikanen een echte ‘disconnect’ noemen. West Interactive heeft de ultieme Customer Service 101 samengesteld, met links The Fail en rechts The Fix.