More stories

Forrester: betere klantenservice door investeren in technologie

Eén op de drie Amerikaanse ondernemingen (32%) investeert dit jaar in technologie om de klantenservice te verbeteren. Na verkoopbevordering (38%) is klantenservice daarmee in 2014 het op één na belangrijkste investeringsterrein. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van het Amerikaanse Forrester Research.

Customer Service

HenQ investeert 1,5 miljoen in Casengo

Investeerder HenQ neemt voor anderhalf miljoen euro een belang in Casengo, een startup wiens systeem online klantcontacten en -conversaties vereenvoudigt.

Customer Service

Klantenservice via Twitter verrassend slecht in UK

Engelse bedrijven worstelen met de machtsverschuiving naar de consumenten en de enorme groei aan digitale interacties. E-mail als communicatiekanaal loopt terug. Er is weinig consistentie in antwoorden op de verschillende kanalen. En ondanks dat 76 procent van de Engelse organisaties een Twitteraccount hebben, is slechts 39 procent in staat om een klantenvraag via Twitter te beantwoorden.

Customer Service

Welke winkels zijn toekomstbestendig?

Met de komst van steeds meer webwinkels en grotere leegstand in steden is het de vraag welke fysieke winkels toekomst hebben. Daarbij gaat het niet alleen om crosschannel mogelijkheden, maar vooral om beleving.

Customer Experience

KPN brengt webcare naar volgende fase in 2014

Vorig jaar legde KPN er de fundamenten voor. Dit jaar moeten de webcare-activiteiten naar een volgend niveau worden getild, zegt social media manager Annemarie Luijk.

Customer Service

Infographic: waar vind je goede klantenservice?

Klantvriendelijkheid verschilt in de wereld, volgens deze infographic van ClickSoftware.com. Nieuw Zeeland, Canada en Australië scoren hoog, Turkije en Zuid Afrika erg laag. Het landschap voor klantondersteuning verandert enorm, mede onder invloed van sociale media. De klant verwacht een reactie op zijn klacht via Twitter. En daar valt nog veel te doen: 70 procent van de klachten wordt niet afgehandeld.

Customer Service

Google+ als webcarekanaal bij T-Mobile

Sinds 25 februari zet T-Mobile nu ook Google+ in als webcarekanaal. We praatten met Ruud Huigsloot over de nieuwe mogelijkheden van Google+, klanttevredenheid en de veranderende telecommarkt.

Customer Service

Wat verandert er in Microsoft Dynamics CRM?

Microsoft Dynamics is een van de bekendste CRM-pakketten op de markt, maar Microsoft heeft een harde dobber aan zijn concurrenten, met name Salesforce.com en Oracle. Om die voor te blijven gaat het pakket in de revisie, deels dank zij acquisities als Parature, MarketingPilot en NetBreeze. Wat gaan er veranderen?

Customer Loyalty

NS opent klantenhelpdesk met discussieforum

De Nederlandse Spoorwegen opent op zijn site een discussieforum waar klanten elkaars vragen kunnen gaan beantwoorden. Dit kan uiteindelijk leiden tot een daling van de belasting van de telefonische helpdesk en andere bemande hulpkanalen.

Customer Service

Oude iPhones grote kostenposten mobiele aanbieders

Oude iPhones en smartphones van Samsung liggen dermate goed in de markt dat consumenten ze blijven kopen en hun operators blijven bestoken met vragen over instellingen. Het gaat vaak om vragen over diensten van bijvoorbeeld Apple en Google.

Customer Service

De rol van webcare binnen KPN en T-Mobile

Zowel KPN Nederland als T-Mobile Nederland draaien al een aantal jaar mee in het online service apparaat van klantcontact en webcare en spraken over de laatste ontwikkelingen op The Social Conference. In de huidige online/sociale media strategie is service dan ook de belangrijkste pijler voor beide merken. Hoe gaan zij beiden met webcare om?

Customer Service

T-Mobile: Nieuw kennissysteem wordt ‘outside in’

T-Mobile Nederland wil zijn interne kennissysteem in de komende jaren openstellen, zodat iedereen er relevante kennis aan kan bijdragen.

Customer Service

Klant prefereert traditionele klantenservice

Klantenservice blijft nog altijd nog behoorlijk lastig. De klant is nooit tevreden. Zestig procent van de klanten van bedrijven die claimen klantvriendelijk te zijn vinden dat het nog beter kan. Alle bedrijven willen trouwe klanten, daarin zit het onderscheid niet. Althans, niet voldoende. De infographic van Drumbi drukt (Amerikaanse) bedrijven nog eens met de neus op de feiten. Opvallend: doe het call center nog niet de deur uit.

Customer Service

‘Online beoordelingen bepalend voor koopgedrag’

Online beoordelingen van producten hebben zeer beslist invloed op het koopgedrag, met name negatieve beoordelingen. Die conclusie trekt Nathalia Purnawirawan van de Universiteit van Antwerpen, die er een studie naar heeft verricht.

Customer Service

Shopping 2020: Klant wil actieve rol in klantenservice

De consument verwacht volledige openheid van retailers en vindt het niet vreemd om actief ervaringen uit te wisselen en andere gebruikers te helpen. Op voorwaarde dat retailers actief inspelen op deze informatie. Klantenservice is in 2020 geen afdeling voor klachtenafhandeling achteraf, maar het hart van een bedrijf.

Customer Service