Het belang van data voor je online onderneming
In de wereld van (online) ondernemen is niets zo waardevol als data. Het vertelt je in één oogopslag waar het goed gaat in je onderneming, en waar het nog veel beter kan.
In de wereld van (online) ondernemen is niets zo waardevol als data. Het vertelt je in één oogopslag waar het goed gaat in je onderneming, en waar het nog veel beter kan.
Het koopjesfeest Black Friday eind november zou wel eens kunnen tegenvallen als gevolg van de uitgaven die consumenten tijdens de coronamaanden hebben gedaan. Dat vermoeden spraken GfK analisten uit tijdens retailsessies op IFA in Berlijn.
De Coronacrisis heeft het shopping gedrag van een grote groep Nederlanders veranderd: nagenoeg een op de drie shoppers bestelde tijdens de crisis vaker online.
Elektronicawinkel Coolblue breidt zijn bezorgingsgebied in Duitsland verder uit richting het oosten. De Rotterdammers krijgen er in potentie een miljoen klanten bij met de expansie naar Keulen en omgeving.
Het is alle hens aan dek vanwege corona. Alleen wat is nu de juiste koers? Hoe realiseer je commercieel succes, digitale transformatie, optimaliseer je online en blijf je toekomstbestendig? Zorgvuldig geselecteerde beslissers en experts presenteren vanaf 24 september de belangrijkste trends en strategieën bij Emerce B2B Digital. En ja, dat congres is dit jaar ook al digitaal.
IKEA heeft in Antwerpen voor het eerst mobiele ophaalpunten gelanceerd. Daarbij zet de meubelretailer een Pändelbuss in om onlinebestellingen te leveren vier verschillende locaties.
Apple mag in India eindelijk rechtstreeks aan eindgebruikers verkopen. Daar wordt begin volgende maand dan ook een eerste Apple Online Store ingericht.
Klanten van vijf populaire webwinkels zijn niet goed beschermd tegen bestelfraude met gelekte of geraden wachtwoorden. Dit blijkt uit een steekproef van de Consumentenbond bij 30 webwinkels.
Afhaalpunten kunnen bijdragen aan de reductie van CO2-uitstoot bij de bezorging van pakketten. Een belangrijke voorwaarde is dat meer consumenten gebruikmaken van afhaalpunten en dat de bereikbaarheid van de punten wordt vergroot. Dat blijkt uit onderzoek van TNO in opdracht van Thuiswinkel.org en Topsector Logistiek.
Retailers met een goed lopend onlinekanaal komen relatief beter door de crisis, omdat de verschuiving van de vraag naar online deels blijvend is. Dat stelt ABN de vanochtend verschenen Sectorprognose Retail ‘Coronavirus katalysator voor onlineverkopen’.
Amazon heeft in de Verenigde Staten goedkeuring van de Federal Aviation Administration gekregen om met zijn drones bestellingen af te leveren. Amazon kan daardoor zijn Prime Air-dienst in de praktijk testen.
Supermarktketen PLUS stapt over op elektronische schaplabels als vervanger van de traditionele papieren prijsaanduidingen. De e-schaplabels moeten zorgen voor een efficiencyslag.
Amazon heeft 1800 elektrische bestelwagens van Mercedes-Benz besteld voor Europese leveringen.
DHL Express lanceert de Receiver Paid dienst. Hiermee kunnen ook consumenten snel en eenvoudig een pakket of document vanuit het buitenland naar Nederland laten sturen.
Amazon heeft als marktplaats na de lancering in Nederland in maart nog geen grote impact. Dat blijkt uit de MarketPlace Monitor van Maze-One in samenwerking met Marketing Research & Analytics Bureau MeMo².