More stories

Het belang van data voor je online onderneming 

In de wereld van (online) ondernemen is niets zo waardevol als data. Het vertelt je in één oogopslag waar het goed gaat in je onderneming, en waar het nog veel beter kan.

Data
Premium

IFA: ‘Black Friday kan tegenvallen door corona’

Het koopjesfeest Black Friday eind november zou wel eens kunnen tegenvallen als gevolg van de uitgaven die consumenten tijdens de coronamaanden hebben gedaan. Dat vermoeden spraken GfK analisten uit tijdens retailsessies op IFA in Berlijn.

E-commerce

Wat zijn de laatste ontwikkelingen op het gebied van social commerce? 

De Coronacrisis heeft het shopping gedrag van een grote groep Nederlanders veranderd: nagenoeg een op de drie shoppers bestelde tijdens de crisis vaker online.

E-commerce platforms
Premium

Coolblue vergroot bezorgingsgebied in Duitsland

Elektronicawinkel Coolblue breidt zijn bezorgingsgebied in Duitsland verder uit richting het oosten. De Rotterdammers krijgen er in potentie een miljoen klanten bij met de expansie naar Keulen en omgeving.

Duitsland
Premium

Maersk, TomTom en RAI Amsterdam naar B2B Digital

Het is alle hens aan dek vanwege corona. Alleen wat is nu de juiste koers? Hoe realiseer je commercieel succes, digitale transformatie, optimaliseer je online en blijf je toekomstbestendig? Zorgvuldig geselecteerde beslissers en experts presenteren vanaf 24 september de belangrijkste trends en strategieën bij Emerce B2B Digital. En ja, dat congres is dit jaar ook al digitaal.

B2B Digital
Premium

IKEA zet pendelbus in voor online bestellingen in Antwerpen

IKEA heeft in Antwerpen voor het eerst mobiele ophaalpunten gelanceerd. Daarbij zet de meubelretailer een Pändelbuss in om onlinebestellingen te leveren vier verschillende locaties.

E-commerce
Premium

Apple opent onlinewinkel in India

Apple mag in India eindelijk rechtstreeks aan eindgebruikers verkopen. Daar wordt begin volgende maand dan ook een eerste Apple Online Store ingericht.

E-commerce
Premium

Webwinkels beloven betere bescherming tegen bestelfraude

Klanten van vijf populaire webwinkels zijn niet goed beschermd tegen bestelfraude met gelekte of geraden wachtwoorden. Dit blijkt uit een steekproef van de Consumentenbond bij 30 webwinkels.

Security
Premium

‘Afhaalpunten alleen duurzamer als consument en webwinkel samenwerken’

Afhaalpunten kunnen bijdragen aan de reductie van CO2-uitstoot bij de bezorging van pakketten. Een belangrijke voorwaarde is dat meer consumenten gebruikmaken van afhaalpunten en dat de bereikbaarheid van de punten wordt vergroot. Dat blijkt uit onderzoek van TNO in opdracht van Thuiswinkel.org en Topsector Logistiek.

Logistics
Premium

ABN: Grotere focus op omnichannel cruciaal

Retailers met een goed lopend onlinekanaal komen relatief beter door de crisis, omdat de verschuiving van de vraag naar online deels blijvend is. Dat stelt ABN de vanochtend verschenen Sectorprognose Retail ‘Coronavirus katalysator voor onlineverkopen’.

Retail
Premium

Amazon mag pakketten met drones bezorgen

Amazon heeft in de Verenigde Staten goedkeuring van de Federal Aviation Administration gekregen om met zijn drones bestellingen af te leveren. Amazon kan daardoor zijn Prime Air-dienst in de praktijk testen.

Logistics
Premium

PLUS voorziet supermarkten van digitale schaplabels

Supermarktketen PLUS stapt over op elektronische schaplabels als vervanger van de traditionele papieren prijsaanduidingen. De e-schaplabels moeten zorgen voor een efficiencyslag.

Retail
Premium

Amazon bestelt 1.800 elektrische bestelwagens van Mercedes-Benz voor Europese leveringen

Amazon heeft 1800 elektrische bestelwagens van Mercedes-Benz besteld voor Europese leveringen.

Logistics
Premium

DHL Express introduceert ‘importservice voor consumenten’

DHL Express lanceert de Receiver Paid dienst. Hiermee kunnen ook consumenten snel en eenvoudig een pakket of document vanuit het buitenland naar Nederland laten sturen.

E-commerce
Premium

Amazon maakt nog geen indruk op de Nederlandse consument

Amazon heeft als marktplaats na de lancering in Nederland in maart nog geen grote impact. Dat blijkt uit de MarketPlace Monitor van Maze-One in samenwerking met Marketing Research & Analytics Bureau MeMo².

E-commerce