More stories

KLM voegt CO2-data toe aan inkoopbeleid Google-reclame

Luchtvaartmaatschappij geeft meer reclamegeld uit aan vluchten met een relatief lagere uitstoot en minder een vervuilende vluchten.

Sustainability

Cannes Lions en Effie Awards komen onder een dak

Een grote fusie in de wereld van de awardshows voor marketing, reclame en creatie: de eigenaar van de Cannes Lions neemt het internationale Effie-programma over.

Creative

Eredivisieclubs wijzen geld voor anti-gokcampagne af

Met een grote sponsoractie in de Eredivisie wilde consumentenportaal Goldenstein Legal de aandacht vestigen op het feit dat veel gokaanbieders al jaren illegaal opereren in Nederland en dat gedupeerde consumenten daarom hun verliezen kunnen terugvorderen. Echter, alleen FC Twente heeft interesse getoond in een sponsorcampagne tegen illegaal online gokken. Daarom zal Goldenstein Legal in plaats daarvan het amateurvoetbal in Nederland ondersteunen.

Online marketing

Hoe je als merk gamers voor je kunt winnen

Moderne consumenten zijn getraind in het ontwijken van reclameboodschappen. Het is dus belangrijk om nieuwe manieren te vinden om je doelgroep te bereiken.

Online marketing

Dennis van Aalst wordt nieuwe strategy lead FCB Amsterdam

Dennis van Aalst (49) gaat per 1 augustus aan de slag als nieuwe strategy lead van reclamebureau FCB Amsterdam. Hij treedt ook toe tot het managementteam. Van Aalst was eerder werkzaam bij DDB Amsterdam, Boomerang en Havas Lemz. Ook werkte hij als zelfstandig strateeg en was hij actief voor denktank LetsHeal.

Digital Agencies

Bereid je voor op de impact van Generative Search op SEA en SEO

Hoe ga je als marketeer om met generative search? In dit artikel nemen we je graag mee in mogelijke scenario’s en oplossingen.

Search

Global breidt Retail Media netwerk uit met digitale schermen van HEMA

Global Media & Entertainment breidt zijn Digital Out-of-Home portfolio uit met het HEMA-netwerk van meer dan 300 digitale schermen. Hiermee heeft Global in totaal 1700 schermen.

Retailmedia

Een ijzersterk marketingteam samenstellen? Een goede balans is de sleutel

Het bouwen van een succesvol marketingteam kan een uitdaging zijn, maar het is essentieel voor de groei van je bedrijf. Lees wat nodig is voor zo’n team.

Recruitment

Geranda van Amerongen nieuwe hub manager Happy Horizon Utrecht

Creative digital agency Happy Horizon kondigt een wijziging in het management aan van haar kantoor in Utrecht. Geranda van Amerongen, verantwoordelijk voor de development-tak van de vestiging in Utrecht, neemt per direct de rol van hub manager over van Daniel Verhagen. Ze wordt daarmee eindverantwoordelijk voor het kantoor in Utrecht, waar ook OSAGE en Viduate gevestigd zijn.

Digital Agencies

Google wacht (opnieuw) met het uitfaseren van third-party cookies: wacht zelf niet

Google aangegeven het testen met het beëindigen van third-party cookies in Chrome te pauzeren. De echte uitfasering is daarmee opnieuw uitgesteld.

Online advertising

Startup Tecán: tequila renaissance van een Nederlandse startup met een gedurfde visie

Nederlandse tequila? Ja hoor, het kan, bewijst de succesvolle startup Tecán Tequila. Over het hoe en waarom een gesprke met oprichter Ruben Camphuijsen.

Start-ups

Infographic: Pinterest Marketing Tips

Pinterest is met 518 miljoen gebruikers vooral populair bij jongeren en de plek om nieuwe visuele trends te ontdekken. Het […]

Online marketing

Zo creëer je relevante, datagedreven telemarketingcampagnes

Telemarketing staat al jaren onder druk, met strengere regels in de telecommunicatiewet en de code telemarketing tot gevolg.

Customer Engagement

Agency Benchmark 2024

Deze benchmark van Teamleader helpt agencies te antwoorden op een vraag die hen elke dag bezighoudt: “Zijn we lekker bezig?”. […]

Marketing

Yune stelt Denise Groen aan als nieuwe Creative Director

Denise Groen is aangesteld als nieuwe Creative Director van social contentbureau Yune. Ze is afkomstig van GoSpooky, waar ze de laatste jaren werkzaam was als Creative Lead. Hier was ze onder meer verantwoordelijk voor klanten zoals Zeeman, Samsung en Dior.

Digital Agencies