Hoe AI zou kunnen helpen Black Friday-records (opnieuw) te verbreken
In 2023 leverde Black Friday in Nederland een recordomzet van 366 miljoen euro op. Dit jaar worden er, vanwege AI, waarschijnlijk opnieuw records verbroken.
In 2023 leverde Black Friday in Nederland een recordomzet van 366 miljoen euro op. Dit jaar worden er, vanwege AI, waarschijnlijk opnieuw records verbroken.
De shortlist van de Dutch Search Awards 2024 is vandaag bekendgemaakt door de vakjury. Vanaf nu is duidelijk welke agencies en merken in de running zijn voor een award tijdens de Dutch Search Awards-ceremonie op 6 december 2024 in DeFabrique, Maarssen.
Playground, de Amsterdamse creative agency gespecialiseerd in experiential marketing en bekend om opvallende merkactivaties op Nederlandse festivals als Lowlands, Solar en Mysteryland, heeft Steven de Graaf aangesteld als Managing Director.
In sommige gemeentes in Nederland moeten inwoners expliciet aangeven dat ze reclamedrukwerk willen ontvangen, door een ja-sticker op hun brievenbus te plakken. Zonder sticker mag de bezorger geen drukwerk bezorgen. Uit nieuw onderzoek van Tilburg University blijkt dat het aantal folders hierdoor weliswaar met de helft is afgenomen, maar dat het geen grote invloed heeft op hoe mensen boodschappen doen.
In navolging van de benoeming van Fenna van Raaij tot directeur van branchevereniging Dutch Digital Agencies, is er nu ook een nieuwe voorzitter aangesteld. Bjorn Stolte, mede-eigenaar en CSO van Handpicked, volgt Mark Landman op als voorzitter van de vereniging.
Britse adverteerders investeren fors in reclame op internet in het vierde kwartaal. De budgetten voor tv-reclame dalen in de feestmaand echter met vier procent.
Primera, NS International, KLM en Mepal gingen donderdag met de winst naar huis in respectievelijk de categorieën Conversie, Experimentation Culture en Beyond Web tijdens DDMA Experimentation Heroes 2024.
Reddit wint terrein als opkomend advertentieplatform. De volumes van Reddit in het gehele social advertisinglandschap zijn nog relatief laag (0,5% marktaandeel), maar bij een jaar-op-jaar-vergelijking is een opvallende CPM-stijging te zien wat een duidelijke indicator is van de toenemende concurrentie op het platform.
Het digitale bureau DEPT versterkt zijn creatieve team in EMEA met de aanstelling van Rod Henriques als Executive Creative Director. Henriques zal leiding geven aan de creatieve, design- en productieteams in de Benelux en de Nordics. Hij gaat zijn creatieve talent inzetten voor klanten als Foot Locker, Netflix, Lotus Biscoff, ING en bol.com.
Candid lanceert een nieuw label, RLVNT, waarmee het zich op de markt van programmatic advertising begeeft.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft drie aanbieders op de vingers getikt voor incidenten rondom sponsoring. Sinds 1 juli 2024 zijn er nieuwe regels rondom sponsoring. Dit houdt in dat het sponsoren van televisieprogramma’s en evenementen niet meer mag. Tot 1 juli 2025 is alleen sportsponsoring nog toegestaan, daarna mag ook dat niet meer.
De zoekresultatenpagina is nog nooit zoveel veranderd als het afgelopen jaar: meer rich snippets, advertenties en de introductie van AI overviews.
Socialmediagebruikers geven bij posts met AI-genereerde beelden vaker comments die een merkvermelding of een tag van vrienden/andere accounts bevatten dan bij traditionele beelden. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek dat Emerce vandaag heeft gepubliceerd.
Hoe effectief zijn AI-gegeneerde beelden in social media marketing? Dit onderzoek laat zien welke impact AI-gegeneerde beelden hebben op customer […]
De meeste adverteerders stoppen met third party cookies in hun reclamecampagnes of gaan dat doen. Dat deze functie ondersteund blijft in Google Chrome maakt hen niet uit. Cookies verdwijnen.