Hootsuite biedt ondersteuning voor cloud
Het platform Hootsuite, waarmee berichten op verschillende sociale media kunnen worden geplaatst, is weer verder uitgebreid. Zo kunnen plaatjes worden geimporteerd uit Dropbox, Google Drive, Box en OneDrive.
Het platform Hootsuite, waarmee berichten op verschillende sociale media kunnen worden geplaatst, is weer verder uitgebreid. Zo kunnen plaatjes worden geimporteerd uit Dropbox, Google Drive, Box en OneDrive.
Hotelketen Marriott heeft in zijn Europese hoofdkantoor in Londen een war room voor sociale media ingericht, de eerste in Europa. Van daaruit volgen twee contentproducers, een data analist en een grafisch ontwerper de belangrijkste trends op sociale media.
YouTubes Content ID is het systeem dat piraterij tegengaat. Het scant alle uploads op materiaal waarop copyright zit. Zodra zulk materiaal is gevonden zijn er twee keuzes: het (vaak door fans geüploade) materiaal blokkeren, of er geld aan verdienen via advertenties. Volgens moeder Google heeft het systeem tot nu toe twee miljard dollar opgeleverd voor de contentindustrie, zoals muzieklabels en filmstudio’s.
Tinder zoekt de verbreding op. Het bedrijf heeft Tinder Social uitgerold. Niet voor dating, maar voor het maken van gezelligheidsafspraken.
Robert Hagendoorn, bekend van Red Urban en Etcetera, wordt directeur Strategy & Concept bij MediaScience, het bureau dat tot nu toe vooral gespecialiseerd is in ‘programmatic advertising’. Het gaat om een nieuwe afdeling waarin creatie wordt gecombineerd met media en data.
Bedrijven die Twitter als communicatieplatform gebruiken zien een sterke terugval in de groei van het aantal volgers, maar erger: de interactie neemt dramatisch af.
In de huidige wereld met korte aandachtsbogen en groeiende mogelijkheden verandert ook de manier waarop marketing en reclame gevoerd wordt. Het veranderende medialandschap richt zich steeds meer op het visuele, en bedrijven doen hier graag aan mee. Toch blijkt het voor veel marketeers lastig om een goede contentstrategie te maken. Waar het ene bedrijf succesvol is met ‘how to’ video’s op YouTube, scoort de ander alleen maar met korte video’s op Facebook. Hoe zorg je ervoor dat je zo effectief mogelijk gebruik maakt van video content? Niemand minder dan YouTube zelf kwam met een model, waarbij de meest effectieve videocontentstrategie ingericht kan worden.
IBM en de grote Amerikaanse retailer Macy’s gaan experimenteren met kunstmatige intelligentie. In tien vestigingen wordt het On Call proefprogramma opgezet.
ConsuWijzer, het consumentenloket van Autoriteit Consument & Markt (ACM), roept consumenten op melding te doen van datingsites die gebruik maken van nepprofielen. Dat zijn profielen van kandidaten die niet bestaan.
Chatbots, in het kort bots genoemd, zijn al een tijdje aanwezig. Nu Facebook organisaties in staat stelt om geautomatiseerde customer support en interactieve ervaringen te leveren door middel van bots via Messenger zullen bots overal in het netwerk opduiken. Facebook telde onlangs al meer dan 11.000 bots sinds de introductie. Sinds vorige week maakten bots hun entree in de muziekindustrie.
TravelBird brengt zijn affiliatemarketingactiviteiten exclusief onder bij TradeTracker.
Er doet zich een interessante ontwikkeling voor in het klantcontact: enerzijds moet dat contact persoonlijk zijn, anderzijds heel efficiënt. Live chats, bijvoorbeeld pro-actief vanaf een website, en de recente opkomst van geautomatiseerde chatbots spelen hierop in. Maar hoe vind je de balans tussen menselijk en geautomatiseerd?
Drie digitale oudgedienden uit de sportmarketing zijn samen een nieuw bureau begonnen: Super Sunday. Het bedrijf richt zich op merken, bonden en ook op individuele atleten.
Reclamegroep Publicis zal in februari 2017 een opvolger benoemen voor topman Maurice Levy. Dat is vandaag bekendgemaakt bij de presentatie van de kwartaalcijfers.
Hedendaagse interne communicatie professionals worden geconfronteerd met een hoop nieuwe uitdagingen. Waar vroeger iedereen van 9 tot 5 op kantoor aanwezig was, is dit sinds ‘Het Nieuwe Werken’ niet langer de realiteit. Een groot deel van de werknemers werkt thuis of vanuit een flexplek. Dit biedt natuurlijk vele voordelen, maar hoe zorg je er nu voor dat alle neuzen binnen de organisatie dezelfde kant op blijven staan? In dit blog ga ik dieper in op de trends uit internationaal onderzoek en geef ik handvatten en inspiratie over hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw boodschap echt aankomt.