More stories

Het Jaar van Twitter

Sommige oudere internetmerken hadden het in 2016 behoorlijk moeilijk. Yahoo wist opnieuw zijn draai niet te vinden met diensten die geen van alle excelleren en het bedrijf wordt (vermoedelijk) opgeslokt voor Verizon, de telecomreus die ook AOL al eens onder zijn hoede nam. Maar het werd een nog zwaarder jaar voor Twitter. Die kon al helemaal geen overnamepartner vinden.

Twitter/X

Campagnepanel: HelloFresh

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een radiocampagne van HelloFresh.

Campagnes

Dailymotion met verticale pre-rolls

De videocommercials op YouTube-concurrent Dailymotion zijn altijd fullscreen, ongeacht of ze horizontaal of vertical worden bekeken.

Online advertising

Emark lanceert Academy voor starters

Digitaal marketingtechnologiebureau Emark lanceert de Emark Academy. Daar leidt het net afgestudeerde marketingstudenten verder op tot online experts, die en passant baangarantie krijgen.

Marketing automation

Marketingmail vaak slordig

Minder dan 25 procent van alle marketingmails is interessant genoeg om te openen, vinden Amerikaanse mailgebruikers. Personalisatie wordt gezien als de heilige graal om dit op te lossen. Toch staat een gebrek aan personalisatie pas op nummer acht in de top tien van mailergernissen.

E-mailmarketing
Premium

De Goudse Verzekeringen kiest voor Colours

Digitaal bureau Colours gaat voor De Goudse Verzekeringen een datagedreven ‘experienceplatform’ maken voor diens onafhankelijke verzekeringsadviseurs en klanten.

Digital Agencies
Premium

Internetbureaus Tirato en QForma fuseren

Bureau QForma uit Oisterwijk en internetbureau Tirato uit Heusden fuseren en gaan, als onderdeel van de Dutch Concept Group, door onder de naam NoBears.

Digital Agencies

Contentmarketing in 2017: acht trends

Contentmarketing is het antwoord van bedrijven en merken op de uitstekend geïnformeerde consument die zich niets laat wijsmaken. De invulling van het begrip is onder invloed van het klantgedrag en nieuwe technologische ontwikkelingen continu aan het veranderen. Wat kunnen we in 2017 verwachten? Acht trends.

Contentmarketing

Nuon wil meer doen met predictive analytics

Energieleverancier Nuon wil de klant online herkennen zodat de juiste boodschap kan worden verstuurd. Met als volgende stap: voorspellen wat die klant nodig heeft, vertelt Rob van den Berg tijdens Performance 2016 aan Hans Voorn.

Analytics

BLG Wonen zet Instagram Stories in om starters te helpen

Energize ontwikkelde voor BLG Wonen een onlinecampagne gericht op starters en ouders met als thema: Aan tafel met je ouders. In een reeks korte video’s en teasers laten drie cabaretiers zien hoe je juist wel, of juist niet een gesprek over geld kunt voeren.

Campagnes

Facebook wil videocontent aankopen

Facebook praat met tv studio’s over licenties voor tv-programma’s. De gesprekken worden namens Facebook geleid door Ricky Van Veen van College Humor, weet Recode.

Facebook

Rich snippets, SEO en structured data: wat zijn het en wat kan ik er mee?

SEO gaat niet alleen over keywords, links en autoriteit. Techniek is ook een belangrijk onderdeel. Een stukje techniek dat ik […]

PIM
Premium

Jaaromzet Snakeware over twee miljoen euro

Digital agency Snakeware sluit 2016 af met een omzet van net iets meer dan twee miljoen euro, een groei van dertien procent ten opzichte van 2015.

Digital Agencies

2016: Het jaar dat het niet lukte om een DMP te implementeren

Het was op alle online marketingblogs te lezen: ‘In 2016 gaan alle bedrijven aan de slag met een Data Management Platform’. In de praktijk bleek de uitvoering vaak uitdagend, maar voor ieder probleem een oplossing. Verschillende online bureaus zijn vervolgens ‘DMP-Consultants’ gaan aanbieden, om de implementatie van een Data Management Platform in goede banen te leiden.

Analytics

Hij komt eraan, de chief data officer

Een kwart van de globaal werkende bedrijven heeft eind dit jaar een chief data officer. Over drie jaar is dat negentig procent, voorspelt Gartner Research.

Online marketing