More stories

Rabobank: interne data benutten is lastig

Met de campagne ‘Hypotheek binnen een week’ wil Rabobank potentiële klanten tot een dialoog verleiden. “Wij willen eigenlijk weer het goede gesprek aan de keukentafel,” zegt Coen Wiers tegen Hans Voorn tijdens Performance 2016.

Financials

Alex Stil wordt Europa-baas GroupM’s [m]Platform

De nieuwe data- en technologietak van WPP-dochter GroupM, [m]Platform geheten, heeft een EMEA-baas gekregen in de persoon van Alex Stil. Sebastiaan Moesman wordt zijn rechterhand.

Online marketing

Arjé Cahn (Hippo): ‘Open source zorgt voor een hogere kwaliteit van je eindproduct’

Het Amsterdamse web content management bedrijf Hippo groeide in de afgelopen 16 jaar uit tot wat zij zelf een ‘digital experience platform’ noemen. “Vroeger ging web content management over het beheren van teksten. Tegenwoordig gaat het veel meer over luisteren naar je bezoeker, kijken wat je bezoeker doet op je website, kijken waarin hij geïnteresseerd is en daarop reageren.

CMS

Samsung koppelt spaarprogramma aan Samsung Pay

Bedrijven die mobiele betaaloplossingen introduceren ondervinden wat velen weten: een innovatieve techniek alleen zorgt niet voor een gedragsverandering. Samsung koppelt daarom een spaarprogramma aan Samsung Pay. Mogelijk dat dit de waardevolle incentive is waar consumenten op reageren.

Digital Wallets

Opera Mediaworks wordt weer AdColony

Opera Mediaworks, de advertentiepoot van de maker van de mobiele browser Opera, verandert zijn naam vanaf januari weer in AdColony. Zo heette ook de startup die Opera in 2014 overnam voor 350 miljoen dollar.

Online advertising

De zeven zonden in customer journeys

De snelle groei van communicatiekanalen de afgelopen jaren creëerde talloze nieuwe routes waarop de klant zijn customer journey kan afleggen. Bedrijven beschikken over meer mogelijkheden en interactiemomenten met klanten dan ooit tevoren. De keerzijde hiervan is dat deze groei in interactiekanalen mogelijk zorgt voor blinde vlekken tijdens die ‘klantreis’ die bedrijven pas ontdekken als het te laat is en de klant het spoor al bijster is qua beleving.

Customer Experience
Premium

Thomas Cook: klant zoekt het liefst zelf zijn vakantie

De Britse reisgroep Thomas Cook is met de merken Neckermann en Vrij Uit de nummer twee van de Nederlandse pakketreizenmarkt. De geplande overgang naar een nieuwe platform belooft onder andere een betere mobiele beleving, vertelt manager e-commerce Bas Touw.

E-commerce platforms

Chestnote haalt 650.000 euro op

Het Antwerpse Chestnote haalt met zijn gelijknamige chatapp 650.000 euro op bij investeerders Nova Reperta Holding, imec.istart (imec) en Martin Raeymakers (AR Metallizing).

Social

‘Twitter werkte aan app voor ontwikkelingslanden’

Twitter heeft naar verluidt een aparte berichtenapp ontwikkeld voor ontwikkelingslanden, maar die heeft nooit het daglicht gezien omdat het bedrijf in september de programmeurs naar huis stuurde.

Twitter/X

Minder budget display advertentie door marketingattributie

Een beter beeld van welk kanaal heeft bijgedragen aan de conversie leidt tot een betere verdeling van marketingbudget. Maar in hoeverre heeft de marketeer het idee dit goed in praktijk te brengen?

Conversie

Recordjaar voor Adobe

Adobe sluit een recordkwartaal af, waarin de omzet steeg naar 1,61 miljard dollar en de nettowinst naar 399 miljoen. Dat was ook nog boven verwachting van analisten.

Creative

Trends voor Corporate Video in 2017

Video wordt steeds belangrijker in de marketing- en communicatiemix voor bedrijven. In de meest recente uitgave van Streaming Magazine worden de belangrijkste trends op het vlak van Enterprise Video’s besproken.

Webcasts

‘Waarom iedereen een adblocker moet installeren’

Het online advertentiesysteem brengt te grote risico’s met zich mee voor websitebezoekers, vindt onderzoeksjournalist Maurits Martijn van De Correspondent, die daarom een groot voorstander van adblockers is. In gesprek met Hans Voorn legt hij tijdens Performance 2016 zijn bezwaren uit.

Online advertising

Hoe zet je conversie-attributie op in Google Analytics?

Zeven op de tien marketeers vinden conversieattributie belangrijk maar 40 procent weet niet hoe ze dit moeten aanpakken, blijkt uit onderzoek van Adroll. Bram de Jonge geeft tips aan Hans Voorn tijdens Performance 2016.

Analytics

Maar weinig Amerikanen weten wat een chatbot is

Maar weinig Amerikanen – een op de vijf – weten wat een chabot is. Dat blijkt uit onderzoek van DigitasLBi. Het goede nieuws: consumenten zijn best bereid om met chatbots te communiceren.

Customer Experience