More stories

Denken over loyaliteit moet anders, focus op micro-momenten

Alle moeite ten spijt, maar met de huidige manier van denken over loyaliteit gaan bedrijven het niet redden. Het draait inmiddels om het micro-moment. Althans, dat is wat Google al enkele maanden vertelt. Wat betekent dit concreet voor de marketing?

Customer Loyalty

Firefox gaat Flash-content niet meer altijd weergeven

Flash content niet essentieel voor de eindgebruiker wordt vanaf augustus niet meer standaard weergegeven in de browser Firefox. Gebruikers moeten de plugin dan handmatig activeren.

Web-design

Het beste resultaat uit je display campagne: van opbouw tot optimalisatie

Zoals bij elk campagnetype is de inrichting van de Google display campagne cruciaal voor de prestaties. Het displaynetwerk van Google is groot en kent meerdere targetingmethodes en advertentie-indelingen. Wat levert het meeste resultaat op? Er is maar een manier om daar achter te komen en dat is door het te testen.

Online advertising

Microsoft lanceert B2B-videodienst

Microsoft lanceert een B2B-videodienst speciaal voor bedrijven. Facebook, Periscope, Vine en YouTube richten zich vooral op de consumentenmarkt, maar voor bedrijven zijn er nog maar weinig mogelijkheden om video’s te delen, aldus Microsoft.

B2B Digital

GfK en Google vernieuwen mediapanel

Marktonderzoeker GfK breidt zijn samenwerking met Google Nederland verder uit. Het nieuwe Single Source Panel telt een groter aantal deelnemers dat gelijktijdig wordt gemeten op zowel tv, computer als mobiele apparaten.

Analytics

Triple IT: ‘Innovatie met vrije technologie’

Voor developers wordt het steeds gemakkelijker om innovatieve diensten te maken: “Techgiganten zoals Google en Apple maken dingen en ze willen dat iedereen die gaan gebruiken. Ze maken technologie vrij beschikbaar”, vertelt Jordi Bruin, concept and innovation developer bij Triple IT. “Dat geeft veel kansen. Een week programmeren maakt van jou al de expert.”

Digital Design

Unilever koopt onlinebedrijf Dollar Shave Club

Unilever koopt de Dollar Shave Club, het online bedrijf waar klanten scheermesjes en aanverwante verzorgende artikelen kunnen bestellen. De producent bevestigt woensdag de berichtgeving hierover in Fortune, maar wil niet zeggen of er 1 miljard dollar voor is betaald.

Campagnes

Dropbox maakt compressie algoritme open source

Dropbox maakt zijn compressie-algoritme voor plaatjes Lepton open source onder een Apache licentie op GitHub.

Web-design

TamTam over digital design: ‘Verscheep je goede idee’

Arthur Stobbelaar van TamTam doet uit de doeken waarom ideeën slechts ideeën blijven en wat je kunt doen om ze echt te ontwikkelen. “Je product bestaat niet totdat je het verscheept. Ieder idee komt op de wereld als een lelijke baby. Als bedenker van het idee is het jouw taak om het idee te koesteren en te laten groeien tot zijn volle potentie.”

Digital Design

Expedia stapt in boekingen treinreizen

Expedia is de eerste van de grote reisportals die ook boekingen op treinreizen mogelijk gaan maken. Daartoe werden overeenkomsten gesloten met Engelse marktpartijen.

Online marketing

AdWords expanded text ads (ETA): de eerste resultaten

Amper bijgekomen van het verwijderen van advertenties aan de rechterkant kondigde Google eind mei de volgende grote bèta binnen het search-landschap aan: AdWords advertenties worden 50 procent groter! Deze nieuwe ads onder de noemer ‘expanded text ads’ (ook wel ETA) werden wereldwijd vanaf juni uitgerold. Als Premier Google Partner konden wij voor een aantal klanten aan de slag met deze nieuwe bèta. Benieuwd naar mijn eerste bevindingen? Lees dan snel verder.

Online advertising

Populariteit chatapps en chatbots beïnvloedt web- en app-design

De populariteit van chatapps en de komst van chatbots heeft ook invloed op de designs van websites en apps. Het zogenaamde ‘conversational design’ zorgt voor engagement en geeft een persoonlijke draai aan het contact met de bezoeker of appgebruiker.

Web-design

Dataspecialist nieuw label bij Happy Leads

Marketingbureau Happy Leads opent een nieuw label dat zich louter gaat toeleggen op data-analyse. “Alles staat bij ons in het teken van het verhogen van rendement”, licht directeur Mathijs Visser toe.

Online marketing

Dick Leijen (I’M IN): ‘In 2018 zitten we in heel Europa’

De I’M IN-app groeide de eerste twee jaar sneller dan die van Airbnb en Kickstarter. De dienst voor gratis festivalkaarten wil zich ook op het gebied van theater en sport begeven. En denkt na over een app voor ouderen, aldus mede-eigenaar Dick Leijen.

Marketing

Hoe bereik je Millennials en Generatie Z met je content?

De selfie generatie. Generation Y. Millennial Generation. Of gewoon Millennials: het toverwoord voor heel veel bedrijven om hun doelgroep in één woord te segmenteren. Of twee, als je ze liever Generation Y noemt. Maar het zijn gewoon twee verschillende namen voor dezelfde groep mensen; dat dat meteen duidelijk moge zijn.

Contentmarketing