More stories

Jos van Loo nieuwe CEO van Oxyma

Operationeel directeur Jos van Loo wordt per 1 januari 2017 de nieuwe CEO van Oxyma. Ronald Morcus blijft bij de organisatie betrokken als adviseur.

Online marketing

Yahoo maakt eind aan reisapp Radar

Yahoo is alweer gestopt met de virtuele reisassistent Radar. De app werd eind juni gelanceerd als alternatief voor Kayak, TripIt en Tripadvisor, waarbij de gebruikers via een chatbot werden geholpen bij het invullen van hun vakantie.

Travel

Startup beoordeelt makelaar op basis van Big Data

Startup ImmoWise stelt dat het door het verzamelen en slim analyseren van Big Data voor elke gemeente en wijk in Nederland de best presterende makelaar aan kan wijzen.

Analytics

Hoeveel tools zijn er nodig voor een hotelboeking? (infographic)

De distributieketen van de hotellerie is zeer complex. Techbedrijf Snapshot telt zeven lagen tussen de hotel en de gast, inclusief de ‘nazorg’, zoals recensies en revenue analytics. Even bellen om een kamer te reserveren is er dus niet meer bij.

Travel

Mobiel veilingsysteem voor landbouwmarkt in ontwikkelingslanden

Kudu, zo heet een nieuw in Nederland ontwikkeld mobiel veilingsysteem voor de landbouwmarkt in ontwikkelingslanden.

B2B Digital

Picnic, Knab en Thuisbezorgd.nl genomineerd voor Dutch Marketing Awards

Picnic, Knab en Thuisbezorgd.nl zijn in verschillende categorieën genomineerd voor de Dutch Marketing Awards, die op 30 maart worden uitgereikt.

Online marketing

Nextail (Blokker) verzamelt meer dan 1 miljoen opt-ins

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, heeft een online winactie georganiseerd voor zijn webshops. Daarbij zijn meer dan 1 miljoen opt-ins verzameld.

Customer Engagement

Hét voornemen voor 2017: ons digitale eigendom te gelde maken

Als we nadenken over wat het nieuwe jaar voor ons in petto heeft is het altijd leuk om het te hebben over iets wat we nog niet kennen. Iets NIEUWS. Nieuwe trends. Nieuwe technologieën. Nieuwe apps. Nieuwe media. Nieuwe kansen. Daar gaat dit verhaal dus niet over. Nog niet. Liever zou ik eerst achterom willen kijken. Naar iets waar we de afgelopen jaren een afgrijselijke hoeveelheid geld en energie in hebben gestoken, maar vergeten zijn te gelde te maken: ons digitale eigendom op sociale media.

Social

Rabobank: interne data benutten is lastig

Met de campagne ‘Hypotheek binnen een week’ wil Rabobank potentiële klanten tot een dialoog verleiden. “Wij willen eigenlijk weer het goede gesprek aan de keukentafel,” zegt Coen Wiers tegen Hans Voorn tijdens Performance 2016.

Financials

Alex Stil wordt Europa-baas GroupM’s [m]Platform

De nieuwe data- en technologietak van WPP-dochter GroupM, [m]Platform geheten, heeft een EMEA-baas gekregen in de persoon van Alex Stil. Sebastiaan Moesman wordt zijn rechterhand.

Online marketing

Arjé Cahn (Hippo): ‘Open source zorgt voor een hogere kwaliteit van je eindproduct’

Het Amsterdamse web content management bedrijf Hippo groeide in de afgelopen 16 jaar uit tot wat zij zelf een ‘digital experience platform’ noemen. “Vroeger ging web content management over het beheren van teksten. Tegenwoordig gaat het veel meer over luisteren naar je bezoeker, kijken wat je bezoeker doet op je website, kijken waarin hij geïnteresseerd is en daarop reageren.

CMS

Samsung koppelt spaarprogramma aan Samsung Pay

Bedrijven die mobiele betaaloplossingen introduceren ondervinden wat velen weten: een innovatieve techniek alleen zorgt niet voor een gedragsverandering. Samsung koppelt daarom een spaarprogramma aan Samsung Pay. Mogelijk dat dit de waardevolle incentive is waar consumenten op reageren.

Digital Wallets

Opera Mediaworks wordt weer AdColony

Opera Mediaworks, de advertentiepoot van de maker van de mobiele browser Opera, verandert zijn naam vanaf januari weer in AdColony. Zo heette ook de startup die Opera in 2014 overnam voor 350 miljoen dollar.

Online advertising

De zeven zonden in customer journeys

De snelle groei van communicatiekanalen de afgelopen jaren creëerde talloze nieuwe routes waarop de klant zijn customer journey kan afleggen. Bedrijven beschikken over meer mogelijkheden en interactiemomenten met klanten dan ooit tevoren. De keerzijde hiervan is dat deze groei in interactiekanalen mogelijk zorgt voor blinde vlekken tijdens die ‘klantreis’ die bedrijven pas ontdekken als het te laat is en de klant het spoor al bijster is qua beleving.

Customer Experience
Premium

Thomas Cook: klant zoekt het liefst zelf zijn vakantie

De Britse reisgroep Thomas Cook is met de merken Neckermann en Vrij Uit de nummer twee van de Nederlandse pakketreizenmarkt. De geplande overgang naar een nieuwe platform belooft onder andere een betere mobiele beleving, vertelt manager e-commerce Bas Touw.

E-commerce platforms