De Persgroep met live pre-roll video
De Persgroep heeft afgelopen weekend op AD.nl een nieuw soort pre-roll video in het leven geroepen: een die live video uitzendt.
De Persgroep heeft afgelopen weekend op AD.nl een nieuw soort pre-roll video in het leven geroepen: een die live video uitzendt.
Geautomatiseerd adverteren, programmatic in het jargon, zal volgend jaar met 31 procent groeien, sneller dan adverteren via kanalen als sociale media of online video. Dat voorspelt Zenith in een maandag verschenen rapport Programmatic Marketing Forecasts.
Merkambassadeurs The Insiders en shoppernetwerk Bazaarvoice gaan samenwerken op het gebied van productbesprekingen.
Bekende online bedrijven zoals Instagram, Airbnb en Apple zetten in op zo min mogelijk complexiteit in hun designs. Het ontwerp van de één lijkt praktisch op dat van de ander. Waarom doen ze dat en hoe geschikt is dit voor anderen?
“Blijft de naam Mirabeau en blijf ik. Dat zijn de meest gestelde vragen. Ja op allebei”, aldus directeur Adjan Kodde. Als onderdeel van Cognizant kan zijn bedrijf op het technologische wereldtoneel meespelen.
Rakuten staat op het punt om videodienst Wuaki ook in Nederland te introduceren. De Japanners rollen hun concurrent voor Netflix en Amazon Prime Video gestaag over Europa uit.
Een van de vloggers uit het netwerk van Social1nfluencers heeft een vaste positie gekregen in Ubisofts Just Dance 2017.
IT-dienstverlener Cognizant neemt voor een onbekend bedrag Mirabeau over, het bureau voor digital marketing en customer experience. Door de overname breidt Cognizant zijn expertise op het gebied van digitale activiteiten in Europa flink uit.
Het gebruik van Big Data moet transparanter en meer betrouwbaar. Wetenschappers van elf Nederlandse organisaties en universiteiten bundelen de krachten in een onderzoekscollectief om tot een eerlijke omgang met die dagelijkse groeiende hoeveelheid digitale gegevens te komen.
Leads converteren tot klanten is in het komende jaar de grootste uitdaging voor sales en marketing, bleek onlangs uit nieuw onderzoek. Content ter begeleiding is daarin een belangrijk ingrediënt. Toch blijkt veel van die content niet te voldoen aan de verwachtingen. Wat zijn daarin de veelgemaakte fouten?
Storm Digital blijft ook de komende twee jaar de display- en Facebookmarketing voor KLM verzorgen. Recentelijk is hier ook het management van online video bijgekomen.
De digitale revolutie heeft het gedrag en de verwachtingen van klanten razendsnel veranderd dankzij sociale media en een scala aan nieuwe communicatie- en verkoopkanalen. Veel bedrijven hebben daardoor moeite met het opbouwen van een goede klantrelatie. Customer Engagement 3.0 draait om hoe je de kloof overbrugt tussen wat de klant wil en wat het bedrijf geeft.
Deze zomer introduceerde Google een gloednieuw advertentieformat dat adverteerders in staat stelt hun boodschap beter over te brengen aan hun potentiële doelgroep door het gebruik van extra tekenruimte. Deze zogenoemde Expanded Text Ads hebben het doel om het uiterlijk van de zoekresultaten cross-device gelijk te trekken en zo de gebruikerservaring te verbeteren. Waar Expanded Text Ads gecreëerd zijn voor het zoeknetwerk, komt Google ook voor haar Display Netwerk (GDN) met een alternatief voor de reguliere tekstadvertenties. Maar wat weten we tot nu toe over deze tekstadvertenties ‘on steroids’?
De hoeveelheid data die wij om ons heen verzamelen neemt met de minuut toe. Dit geeft ons de mogelijkheid om de wereld om ons heen inzichtelijker te maken maar tegelijkertijd zorgt de groeiende berg aan data ook voor chaos. Met eindeloos veel mogelijkheden om verbanden te leggen tussen verschillende databronnen gaan veel waardevolle inzichten immers verloren. Gert Franke van CLEVER°FRANKE geeft op Emerce Dare, een nieuw Emerce evenement voor digital creatives op zijn visie op de toekomst van datavisualisatie.
Mediabedrijf NBCUniversal verdubbelt zijn belang in de populaire nieuwssite BuzzFeed met een investering van 200 miljoen dollar.