More stories

IAB wil Flash volgend jaar uitbannen

De Amerikaanse online adverteerdersbranche wil dat er vanaf juli 2017 alleen nog advertenties in HTML5 worden aangeboden. Dat blijkt uit een advies genaamd ‘Transitioning Video Ads from Flash to HTML5/JS’ van het IAB Technology Laboratory.

Online advertising
Premium

D-reizen gaat klantgedrag voorspellen

De D-rt Groep, het moederbedrijf van D-reizen en VakantieXperts, gaat predictive analytics toepassen. Samen met [BEBR] wordt een tool ontwikkeld die klantgedrag en marktpotentieel gaat voorspellen. Dit moet zowel de reisadviseurs in de winkels als het management helpen de juiste keuzes te maken, aldus de D-rt Groep.

Travel

Centraal Beheer introduceert videobellen binnen de app

Even Apeldoorn bellen wordt even videobellen. Centraal Beheer biedt klanten voortaan ook de mogelijkheid om te videobellen via de Centraal Beheer app.

Customer Service

Online data en IKEA FAMILY komen samen: ‘Rendement e-mail verdubbeld’

IKEA is een nieuwe weg ingeslagen. Met behulp van het loyaliteitsprogramma IKEA FAMILY en e-mailmarketing komen offline en online data samen. Kassagegevens uit de winkel en online klik- en koopgedrag geven een nauwkeurig beeld van klantprofielen en interesses.

E-mailmarketing

Amsterdams datacenter betrokken bij grootschalige advertentiefraude

Een niet nader genoemd Amsterdams datacenter blijkt een hoofdrol te hebben vervuld bij grootschalige advertentiefraude. Dat beweert in elk geval online beveiliger White Ops.

Online advertising
Premium

Richard van der Wilk en Michel Tiggelman naar Publicis One

Publicis One heeft Richard van der Wilk benoemd tot Chief Product & eXperience. Hij is in zijn nieuwe functie verantwoordelijk voor de innovatieve producten van de media labels. Van der Wilk was hiervoor Chief eXperience Officer binnen Starcom.

Digital Agencies

BrandDeli neemt salesactiviteiten Twitter Nederland over

BrandDeli wordt de de officiële Nederlandse salespartner van Twitter in Nederland. Marc de Vries begeleidt het transitieproces tot februari 2017 en vertrekt dan bij de berichtendienst.

Online advertising

Jos van Loo nieuwe CEO van Oxyma

Operationeel directeur Jos van Loo wordt per 1 januari 2017 de nieuwe CEO van Oxyma. Ronald Morcus blijft bij de organisatie betrokken als adviseur.

Online marketing

Yahoo maakt eind aan reisapp Radar

Yahoo is alweer gestopt met de virtuele reisassistent Radar. De app werd eind juni gelanceerd als alternatief voor Kayak, TripIt en Tripadvisor, waarbij de gebruikers via een chatbot werden geholpen bij het invullen van hun vakantie.

Travel

Startup beoordeelt makelaar op basis van Big Data

Startup ImmoWise stelt dat het door het verzamelen en slim analyseren van Big Data voor elke gemeente en wijk in Nederland de best presterende makelaar aan kan wijzen.

Analytics

Hoeveel tools zijn er nodig voor een hotelboeking? (infographic)

De distributieketen van de hotellerie is zeer complex. Techbedrijf Snapshot telt zeven lagen tussen de hotel en de gast, inclusief de ‘nazorg’, zoals recensies en revenue analytics. Even bellen om een kamer te reserveren is er dus niet meer bij.

Travel

Mobiel veilingsysteem voor landbouwmarkt in ontwikkelingslanden

Kudu, zo heet een nieuw in Nederland ontwikkeld mobiel veilingsysteem voor de landbouwmarkt in ontwikkelingslanden.

B2B Digital

Picnic, Knab en Thuisbezorgd.nl genomineerd voor Dutch Marketing Awards

Picnic, Knab en Thuisbezorgd.nl zijn in verschillende categorieën genomineerd voor de Dutch Marketing Awards, die op 30 maart worden uitgereikt.

Online marketing

Nextail (Blokker) verzamelt meer dan 1 miljoen opt-ins

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, heeft een online winactie georganiseerd voor zijn webshops. Daarbij zijn meer dan 1 miljoen opt-ins verzameld.

Customer Engagement

Hét voornemen voor 2017: ons digitale eigendom te gelde maken

Als we nadenken over wat het nieuwe jaar voor ons in petto heeft is het altijd leuk om het te hebben over iets wat we nog niet kennen. Iets NIEUWS. Nieuwe trends. Nieuwe technologieën. Nieuwe apps. Nieuwe media. Nieuwe kansen. Daar gaat dit verhaal dus niet over. Nog niet. Liever zou ik eerst achterom willen kijken. Naar iets waar we de afgelopen jaren een afgrijselijke hoeveelheid geld en energie in hebben gestoken, maar vergeten zijn te gelde te maken: ons digitale eigendom op sociale media.

Social