More stories

Hoe benut je de customer journey in de praktijk?

Hoe manage je de customer journey? Niet. Dit is geen flauwe mop, maar de realiteit. De klant bepaalt hoe, wanneer en met welk doel hij de interactie met een organisatie aangaat. Het bedrijf heeft geen sturende, maar een faciliterende rol.

Customer Engagement

Wat zijn review snippets en hoe krijg ik die sterren voor mijn zoekresultaat?

We krijgen geregeld de vraag van klanten hoe zij reviewsterren bij hun zoekresultaten kunnen krijgen. Of waarom zij dat niet krijgen, maar de concurrent wel. Daarom zal ik in deze blog toelichten hoe dat in zijn werk gaat. En als klap op de vuurpijl ga ik een aantal reviewpartijen reviewen!

Search

Boomers versus millennials (infographic)

You Say ‘Tomato’, I say ‘Tomato’. Ja, er zijn verschillen tussen de millennials en baby boomers. Om maar eens wat te noemen: de babyboomer zit graag op Facebook, de millennial op Instagram. Boomers houden van tekst en video, millennials van foto’s. Op een punt vinden ze elkaar wel: allebei vertrouwen user generated content meer dan content van merken.

Social

Failliet Trendbox naar Motivaction

Motivaction neemt het failliette Trendbox over en garandeert opdrachtgevers van Trendbox de voortzetting en afronding van lopende projecten. Met een aantal medewerkers wordt op dit moment gesprekken gevoerd over de overstap naar Motivaction.

Analytics

Robbert Rosseboom nieuwe baas Data Technology DAN DNA

Robbert Rosseboom verlaat Accenture om baas Datatechnologie te worden bij DAN DNA, onderdeel van Dentsu Aegis Network in Nederland.

Marketing automation

Steven Jongeneel weg bij Social Embassy

Ruim drie jaar na de verkoop van zijn bedrijf Social Embassy aan Dentsu Aegis trekt medeoprichter Steven Jongeneel de deur achter zich dicht. Ook managing director Vivian Opsteegh is vertrokken.

Online marketing

Bas Dokter naar TradeTracker

Bas Dokter is de nieuwe directeur van TradeTracker Nederland. Hij volgt daarmee Rob van Bergen op.

Online marketing

Amazon test Product Listing Ads (van Google)

Amazon.com blijkt sinds kort testen te doen met Googles Product Listing Ads. Voor steeds meer typen producten verschijnen er foto-advertenties boven en naast de zoekresultaten op Google.

Search

Aan de slag met predictive analytics

Data niet alleen gebruiken om historische trends te signaleren, maar ook om de toekomst te voorspellen. Met predictive analytics kan dit. Lees hier hoe je slim start en deze vorm van machine learning in je marketingmix inpast.

Analytics

Markt streaming muziekreclame: 220 miljoen dollar

Een nieuwe categorie streaming reclame lijkt te ontstaan en die is in het westen zeker honderden miljoenen euro’s groot. Het gaat om de reclame bij streaming muziekdiensten als Spotify, meer specifiek het type muziek in de categorie ‘moods & moments’.

E-mail marketing bepalend voor online verkopen feestdagen

Een vijfde van de in de VS gegenereerde online omzet tijdens de feestdagen werd gerealiseerd via e-mail marketing, zo blijkt uit onderzoek van Adobe Digital Insights.

E-mailmarketing

Apps willen teveel weten

Wanneer is digitale dienstverlening prettig en wanneer wordt het griezelig? KPMG onderzocht het aan de hand van voorbeeldsituaties. Zo blijkt ongeveer de helft van de consumenten (45 procent) het geen probleem te vinden als een gratis fitnesstracker hen én hun werkgever maandelijks rapporteert over hun gezondheid.

Analytics

Het Jaar van Snapchat

Een bedrijf dat volgend jaar zeker de aandacht op zich gaat vestigen is Snap Inc, voorheen Snapchat. De voorgenomen beursgang wordt de grootste sinds Alibaba en volgens hardnekkige geruchten komt er zelfs een Benelux kantoor.

Social

Starcom en Cheil Amsterdam maken dynamische pre-roll

Starcom en Cheil Amsterdam zetten voor klant Samsung dynamisch gegenereerde pre-rolls in op YouTube. Dit is een stap richting het kunnen personaliseren van videocommercials. Deze campagne bestaat uit zeventien variaties, maar volgend jaar bij andere klanten kan dat oplopen tot honderden.

Video

Adverteren in App Store mogelijk: wat betekent dit voor de marketeer?

Het is sinds kort mogelijk te adverteren in Apples iOS App Store. Op de eerste populaire zoektermen toont de appwinkel nu een gesponsorde download als eerste zoekresultaat. Hoe serieus moeten appontwikkelaars en marketeers dit nemen?

Mobile