More stories

‘Consument kan worden overgehaald om adblockers te verwijderen’

Consumenten kunnen worden overgehaald om adblockers te verwijderen. Dat stelt het Amerikaanse Interactive Advertising Bureau (IAB) in een nieuwe studie.

Online advertising

Infographic: de marketinguitdagingen van Pokémon Go

Nintendo moest begin deze week zelf waarschuwen voor te hooggespannen verwachtingen rond Pokémon Go. Het spel zou beperkte invloed hebben op de omzet. Marketeers daarentegen zien nog altijd enorme mogelijkheden om vooral jongeren te bereiken. Hoe bedrijven mee kunnen liften op het succes van Pokémon.

Online marketing

Minder likes voor populaire Instagrammers

Instagram-influencers streven naar zoveel mogelijk volgers. Maar hoe meer ze er hebben, hoe minder likes en comments ze gemiddeld scoren. Boven de duizend aanhangers halveert het gemiddelde al, meldt Markerly op basis van haar eigen influencerplatform.

Social

Google blijft de advertentiemotor van moeder Alphabet

Alphabet, de moedermaatschappij van Google, verraste de markt vanavond met goede cijfers. Analisten hadden gerekend op een omzet van 20,75 miljard, het werd 21,5 miljard. De nettowinst steeg van 3,9 miljard naar 4,9 miljard. Wederom grotendeels dankzij advertenties.

Search

Layover with a Local door Achtung!

Chris Menzöfi van Achtung! toont de ontwikkeling van de KLM app Layover with a Local: “Een tussenlanding op Schiphol is oersaai. KLM wilde dit probleem voor zijn klanten oplossen. Met een app brengen we reizigers en lokale mensen met elkaar in contact: turn your transfer into a trip.”

Customer Engagement

Doek valt voor WhatsApp dashboard Watermelon

De Utrechtse startup Watermelon is failliet nadat Facebook-dochter WhatsApp met juridische maatregelen had gedreigd.

B2B Digital

Infoplaza neemt activiteiten van Meteovista over

Infoplaza, het bedrijf achter Weerplaza.nl, neemt de zakelijke platformen en activiteiten over van Meteovista. Op die manier hoopt men één van de belangrijkste leveranciers van weerinformatie voor zakelijke oplossingen in Nederland te worden.

B2B Digital

Zelfs Facebook houdt zijn groei maar amper bij

Facebook blijft maar groeien. Het sociale netwerk telde afgelopen kwartaal 1,71 miljard actieve maandelijkse gebruikers, terwijl men zelf op 1,69 miljard had gerekend. Het aandeel Facebook steeg zojuist met 7 procent.

Facebook

Improve Digital trekt video experts aan

Improve Digital heeft de afgelopen maanden 75 nieuwe fte’s aangesteld, waarvan een groot deel zich gaat toeleggen op programmatic video.

Programmatic

Dentsu neemt B2B advertentiebedrijf over

Reclamereus Dentsu neemt voor een onbekend bedrag Gyro over, een van de grootste advertentiebedrijven op het gebied van B2B.

B2B Digital

Teradata koopt Britse Big Data-specialist

Big Data-bedrijf Teradata heeft voor een onbekend een Britse branchegenoot Big Data Partnership ingelijfd.

Analytics

Financiering voor websitebouwer B12

B12, een startup die kunstmatige intelligentie gebruikt om websites te bouwen, heeft 12,4 miljoen dollar aan financiering opgehaald.

Web-design

Moederbedrijf Tinder meldt goede resultaten

Match Group, de eigenaar van Tinder, OKCupid en Match.com, rapporteerde over het tweede kwartaal beter dan verwachte cijfers. De omzet kwam met 301 miljoen dollar hoger uit dan wat analisten hadden becijferd.

Social

Aantal gebruikers Twitter licht gestegen

Het aantal maandelijkse gebruikers van Twitter is ten opzichte van het vorige kwartaal licht gestegen, met 3 procent, naar 313 miljoen in het tweede kwartaal. De meeste van de 3 miljoen nieuwe gebruikers komen van buiten de VS.

Twitter/X

Fanly: het loyaliteitsplatform dat je vaste klanten beloont

Iets meer dan een jaar geleden haalde Fanly een half miljoen aan investeringen op. Met het platform wil oprichter Jord Cuiper kleine en middelgrote retailers helpen meer omzet te genereren uit loyale klanten. Fanly zet daarbij beacon-, wifi-, geofencing- en QR-technologie in.

Customer Loyalty