More stories

DEEN Supermarkten breidt affiliateprogramma uit

DEEN supermarkten heeft sinds deze maand via affiliate marketing-netwerk zanox al zijn boodschappen voor het affiliateprogramma ter beschikking gesteld. Tot dusverre beperkte het aanbod zich tot bloemen.

Online advertising

Schiphol steekt site en app in het nieuw

Schiphol heeft zijn site en app in het nieuw gestoken. Dit markeert voor de luchthaven de grote stap in de digitale transformatie die het komende jaren doorloopt.

Customer Experience

ClearPredictions voorspelt klantgedrag met machine learning

Welke marketeer wil dat nu niet: snel en efficiënt klantgedrag voorspellen en strategische upsell-mogelijkheden identificeren? ClearPredictions is nu al nauwkeuriger dan Google Prediction, zegt bedenker Onno Pistorius.

Analytics

Ster volgend jaar met ‘programmatic’

Reclameverkoper Ster gaat komend jaar met programmatic beginnen. Dat zegt Frank Volmer, die in september begon als nieuwe directeur, in het nieuwste nummer van Adformatie.

Programmatic

Google Chrome gaat Flash blokkeren

Googles browser Chrome gaat voortaan Flash-content alleen nog in HTML5 weergeven. Voorlopig alleen voor een beperkte groep gebruikers en uitsluitend vanaf versie 55.

Web-design

Live klantreviews: ook in B2B wordt vergelijken en overtreffen normaal

IT-dienstverlener 2ML toont sinds kort op haar website een live servicebeoordeling door klanten. Eerder opende het bedrijf ook al een ‘Customer Happiness Center’. Zijn deze elementen uit de B2C-wereld trendy gimmicks of it er een filosofie achter de stappen?

B2B Digital

Uitgevers profiteren amper van groei internetreclame

Uitgeverijen, mediabureaus en internetplatformen profiteren beperkt van de groei in de online advertentiemarkt. Facebook en Google pakken het grootste deel van de poet en investeren het in nog betere reclametechnologie.

Online advertising

Marco Derksen nieuw lid DDMA Privacy Autoriteit

Marketingexpert Marco Derksen is samen met UvA-hoofddocent Marketingcommunicatie Guda van Noort toegetreden tot de DDMA Privacy Autoriteit.

Online marketing

Case: gratis shoppen met supercomputer Watson

Bij Chevrolets ‘positiviteitspomp’ loggen automobilisten in met hun Twitter- of Facebook-account. IBM’s supercomputer Watson meet vervolgens hun online sentiment. Hoe positiever, hoe meer gratis benzine ze krijgen.

Campagnes

‘Amsterdamse retail doet te weinig met data’

De Amsterdamse modewinkels benutten de mogelijkheden om klanten te werven en te binden onvoldoende. Dat blijkt uit onderzoek van het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam (HvA).

Analytics

Online werving bij Rijksoverheid: job branding in plaats van massamedia

De massamediale wervingscampagnes van de Rijksoverheid – ‘Werken bij het Rijk’ – zijn een aantal jaren geleden ingeruild voor online content. De focus ligt nu op de de doelgroep en inhoud van het werk. Social Media Manager Tim van Waard: ‘We hebben bij het Rijk ontzettend veel doelgroepen, disciplines en werkniveaus. Het is heel moeilijk om met algemene termen de juiste mensen aan te spreken. Online job branding past daar veel beter bij.’

Contentmarketing

‘Fysieke likeknop is nog missiewerk’

Iedereen had er op kunnen komen: een fysieke Likeknop om klanttevredenheid te meten. De Amsterdamse startup TryLikes heeft er vooralsnog een voorsprong in de markt mee. “De kunst is om het simpel te houden”, stelt medeoprichter Janneke van den Heuvel.

Marketing

Naam KPN meest misbruikt bij nepmails

De naam van KPN wordt het meest misbruikt in nepmails. Dat blijkt uit een overzicht van Fraudehelpdesk. In bijna een op vijf nepmails wordt het telecombedrijf genoemd.

E-mailmarketing

Zo wordt je pushbericht het meest succesvol

Wie push-berichten verstuurt, doet er goed aan dit zo vroeg mogelijk in de week te doen. Op maandagen opent namelijk 3,06 procent van de ontvangers de berichten, terwijl op zaterdag nog slechts 2,6 procent dit doet. De zondag is weer wat geschikter met 2,88 procent.

Conversie

Engeland verbiedt online reclame voor te vet en zoet eten

De Engelse overheid gaat adverteerders verbieden reclame te maken richten kinderen jonger dan zestien voor producten met te veel vet, suiker en zout. De regels gelden ook voor reclame op het web, apps en socialmedia.

Legal